2024-12-23, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globalistforumet
så länge jag köper frukt och kaffe till jobbet så är det ok att ta och åka en sväng med firmabilen alltså?
Som jag skrev är det INTE troligt att man åker EXTRA för bara det.
Citera
2024-12-23, 18:12
Medlem
globalistforumets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Som jag skrev är det INTE troligt att man åker EXTRA för bara det.
vaddå extra?

jag åker ju för att handla kaffe och frukt med firmabilen, får jag inte köpa på mig lite fläskkarre och potatis då också?
Citera
2024-12-23, 20:52
Medlem
Citat:
vaddå extra?

jag åker ju för att handla kaffe och frukt med firmabilen, får jag inte köpa på mig lite fläskkarre och potatis då också?
Extra FÖRETAGSRESA bara för att köpa kaffe. Inte troligt.
Citera
2024-12-24, 00:10
Medlem
globalistforumets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Extra FÖRETAGSRESA bara för att köpa kaffe. Inte troligt.
troligt och troligt... kaffet är slut och det måste köpas nytt. om jag säger att jag gör det så är det troligt att jag gör vad jag säger.
Citera
2024-12-24, 10:17
Medlem
Citat:
troligt och troligt... kaffet är slut och det måste köpas nytt. om jag säger att jag gör det så är det troligt att jag gör vad jag säger.
Kanske EN gång per år, så det blir bara få kilometer...
Om du försöker med MÅNGA, så skulle det vara ett tecken på att vara för dålig på att planera för att vara företagare
Dessutom behövs kvitton med passande datum för att vara ett bra fusk
Citera
2024-12-25, 18:29
Medlem
olikafargers avatar
Citat:
så länge jag köper frukt och kaffe till jobbet så är det ok att ta och åka en sväng med firmabilen alltså?

Bevisbördan kan hamna på dig att intyga dina påståenden med kvitton och inskickade utlägg.
Citera
2024-12-25, 18:35
Medlem
globalistforumets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Bevisbördan kan hamna på dig att intyga dina påståenden med kvitton och inskickade utlägg.
men att jag har ett kvitto från coop på kaffe och bananer visar ju inte att jag har åkt med firmabilen och köpt, det kan jag lika gärna gjort vid ett annat tillfälle så jag antar att det inte går att bevisa
Citera
2024-12-25, 19:14
Moderator
Tystnads avatar
Firmabil-Tjänstebil : Förutom det som skrivits i tråden om kördagbok, mm kanske det kan vara intressant veta hur försäkringen fungera .
Vad händer försäkringsmässigt om den som kör en Tjänstebil-firmabil under en utan tvekan privat körning råkar ut för en allvarlig olycka med flera inblandade där polis tillkallas?

Trafik delen kommer ju alltid fungera , men resten av försäkringen lär väl inte gälla om det uppdagas att det var privatkörning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in