Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-11, 19:02
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Nackdelen med skrapa r ju att man repar rutan om det r skit p den eller om det finns skit i skrapan och det ena eller andra r typ alltid sant.
De-icer, absolut, skrapa nej.

Man fr en ruta som ser ut som pekkas hriga anus.
Och det r ju lite trkigt.

Bttra att ha bilen p tomgng och lta den flsa.
Ut med vackra avgaser
Citera
2024-12-11, 19:05
Medlem
AdamSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Frun klagar alltid att det r s jobbigt att skrapa isen p bilrutorna nr hon ska till jobbet s jag funderar p en elektrisk fnsterskrapa frn Krcher.

r det ngon hr som testat den?
r det vrt pengarna (tveksamt gissar jag), men framfr allt funderar jag p om det gr jobbet ven om isen inte r extremt tunn?

https://www.jula.se/catalog/bil-och-...skrapa-030301/

Ifall din fru har en SUV eller crossover s nr hon antagligen ver allt p framrutan fr att n med skrapan eftersom den helt saknar skaft. Vrt att tnka p.
Citera
2024-12-11, 19:15
Medlem
Min kresta gr ut startar bilen, gr in och dricker en kopp kaffe, sen ker hon.....och behver inte skrapa ngra rutor.
Hon ska f motor och kupevrmare i julklapp s hon slipper g ut.

Elskarpan r nog tyvrr en dligt pryl.
Citera
2024-12-11, 19:26
Medlem
Knivur-273s avatar
Sl p en deciliter koncentrerad spolarvtska spridd ver hela vindrutan. Vnta ngra sekunder och skrapa sedan. Man kan tnka sig att anvnda saltat vatten ocks, men det r dligt fr karosseriet och annat.

Det r viktigt att skrapan r ren frn vgdamm och smuts, fr att ej repa glaset.

Sl mig p kften om det inte alls fungerar.
Senast redigerad av Knivur-273 2024-12-11 kl. 19:31.
Citera
2024-12-11, 19:47
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
V60-14. Nr jag lst kommentarer s verkar det vara tillval och jag har tydligen ett vinterpaket. Vi kpte den nr den gtt 9 mn som leasingbil s jag bara frutsatte att den hade det som standard.

Ok, har haft bde ldre och nyare v60 med just vinterpaket men aldrig haft uppvrmd framruta men givetvis brnslevrmare. Bde och knns ondigt s kanske var det ngot specialpaket utan brnslevrmare.
Citera
2024-12-11, 19:48
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Min Sierra frn 1990 hade elvrmd vindruta. Sedan dess har ford alltid haft det som tillval. Effektivt s lnge inte de supertunna trdarna gr snder.

Ok, se dr ja.
Citera
2024-12-11, 20:05
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
En liten gasoltub och en sn dr plattbrnnare man har till skidvallning borde funka.

https://ae8165ee.delivery.rocketcdn....ttbrannare.jpg
r nog stor risk att ngot hnder om man anvnder en sdan allt frn att rutan spricker eller att ngon list vindrutetorkare brjar smlta om man kommer fr nra s det r inte att rekommendera.
Citera
2024-12-11, 20:20
Medlem
IQ60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ok, har haft bde ldre och nyare v60 med just vinterpaket men aldrig haft uppvrmd framruta men givetvis brnslevrmare. Bde och knns ondigt s kanske var det ngot specialpaket utan brnslevrmare.
Nejd. Vrmaren har jag
Citera
2024-12-11, 20:23
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Nejd. Vrmaren har jag

Ok, kanske hade man funktionen d utan att veta om det😀
Citera
2024-12-12, 00:53
Medlem
Kpte en spray de icer och sen har jag bara fyllt p med spolarvtska, oklart om koncentrerad ej utspdd r bst

Bildas nd en hinna nr man kr ivg sjukt strigt
Citera
2024-12-12, 08:22
Medlem
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Du frstr inte varfr man inte gillar att skrapa rutor en mrk och tidigt morgon med -15 grader?
Och d r man en lat fet slappfitta. Ett luder.
(Antar (och hoppas) du r singel)
Eller du frstr inte att jag vill kpa en julklapp och tnker att det kanske kunde va ngot lite ovntat som hon kan anvnda fr nt hon (och mnga andra) inte tycker om?
Det r inte den enda julklappen. S trist r jag inte att ja tnker att en fnsterskrapa ska va julaftons hjdpunkt under granen.

Oavsett tycker jag att du och alla andra som mste hvda sig av ngon dum anledning frstr mer n ni bidrar.
Flashback r s bra p mnga stt men snt hr r bara s ondigt. Det kan ju inte ge dig ngot heller.
Skriv som en normal mnniska. S som du hade sagt till mig eller ngon annan ga mot ga, eller lt bli.
Det blir bara ljlig vilket du br frst.

Om det nu bara ska vara en kul grej du ska ge i present r det vl fr fan bara kpa den. Funka den, kul, fungerar den inte s slng skiten. Men det lter som det r den enda och julens hjdpunkt.
Citera
2024-12-12, 08:50
Medlem
TheKhurgans avatar
Det hr r ju typiskt en sn sak som aldrig kommer funka riktigt bra och alltid kommer g snder.
Det blir bara en sak till som ska laddas/bytas batterier i.
En vanlig skrapa kostar 0 kr och fungerar i 100 r.
S jobbigt r det faktiskt inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in