2024-12-10, 19:57
Medlem
Vår redovisningskonsult vill ha mina inkomstuppgifter (som jag antar han redan har eftersom han gör löner osv) som är inrapporterade till skatteverket.

Eftersom jag har högst lön vill han ha mina uppgifter som jag hittar på skatteverkets hemsida.

Inte behövt göra detta innan.

Varför ska jag göra detta? Vill någon förklara?
Citera
2024-12-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAJST
Vår redovisningskonsult vill ha mina inkomstuppgifter (som jag antar han redan har eftersom han gör löner osv) som är inrapporterade till skatteverket.

Eftersom jag har högst lön vill han ha mina uppgifter som jag hittar på skatteverkets hemsida.

Varför frågar du inte redovisningpersonen?
Citera
2024-12-11, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAJST

Han har antagligen inte tillgång till din deklaration, den har du bara själv. Han kan inte veta om du deklarerar annat än den lön han gör åt dig. Och han vill antagligen göra rätt och sätta rätt skatt på dig, speciellt om du har hög lön. Så du slipper restskatt. Kan också vara viktigt om du t ex ska få utdelning om du är delägare, finns massa anledningar. Det bästa är väl att fråga då vi inte vet hela din bild
Citera
2024-12-11, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beryllium
Han har antagligen inte tillgång till din deklaration, den har du bara själv. Han kan inte veta om du deklarerar annat än den lön han gör åt dig. Och han vill antagligen göra rätt och sätta rätt skatt på dig, speciellt om du har hög lön. Så du slipper restskatt. Kan också vara viktigt om du t ex ska få utdelning om du är delägare, finns massa anledningar. Det bästa är väl att fråga då vi inte vet hela din bild

Tack för svar. Inget jobb vid sidan och får inte heller någon utdelning.

Blev bara nyfiken varför detta skedde nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in