Någon som har en tvättmaskin med torktumlarfunktion och kan svara på om den faktiskt fungerar åtminstronde nästan lika bra som en ren torktumlare?
Citat:
Ursprungligen postat av DauX
Jag har haft flera stycken sedan 90-talet och är mycket nöjd för de uppfyller våra behov till fullo.
Vad man bör ha i åtanke är att torkfunktionen inte klarar lika mycket tvätt (kilomässigt) som maskinerna klarar att tvätta. Du bör alltså tvätta "halv" maskin om planen är att sedan torktumla tvätten.
Har man också behov av att tvätta flera maskiner på raken så får man inte glömma att maskinen är upptagen under hela tvätt-/torkprocessen. Med två separata maskiner kan man tvätta i ena samtidigt som den andra torkar.
Stämmer för mig också!
Har en sådan på landet pga. utrymmesbrist och gör man som du skriver funkar det klockrent
Vi har en Samsung därute som är något år gammal och funkar perfekt.
Angränsande fråga. Såg någon missnöjd recension av en maskin där någon skrev att det var sämst när en tumlare har både timer och fuktavkänning (något system som känner hur fuktig tvätten är och stänger av).
Men är inte detta ganska vanligt? Man kan väl bara ställa timern på max?
Kombimaskinen jag hade tidigare var usel på att torka kläderna.
Tvätten fick en speciell lukt, unket istället för nytvättat och tog rejält stryk, slets, av att torkas i maskinen. Blev också mycket skrynkligt och den hade inget luddfilter så luddet la sig i maskinen istället. Lärde mig fort att tork-delen av maskinen var inget att lita på.
Jag har både tvättmaskin och tumlare som står uppe på idag, det är trångt att öppna dörrar mm. Att jag skaffade tumlaren ca 2 år sen var mkt att jag har en katt som fäller så mkt )långhårig) och då har tumlaren varit kanon 🤗
Men nu lever tvätymaskinen på övertid så jag är kluven..
Helst skulle jag vilja köpa en toppmatad för o få mer utrymme i badrummet 🤔
För egen del blev det tillslut en vanlig tumlare. Hittade en på rea och hade redan en tvättmaskin. Har dock talat med någon som har en kombo som faktiskt verkar funka bra. Kan nog handla om prisklass osv.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!