• 5
  • 6
2024-12-20, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karikatur
Du har nok rett i at alle tilfellene skyldes en form for psykisk uhelse, men om korona-nedstengingen er hovedårsak er jeg ikke helt sikker på. Mange av de hadde jo slitt i veldig mange år!
Hvis nedstengingen har en betydning, så tror jeg det handler mer om gjenåpningen. Etter en langvarig felles nasjonal skjebne med hjemmesitting og null kontakt, gikk de friske og velfungerende tilbake til sine gode liv (som om ingen ting hadde hendt) mens de psykisk syke ble overlatt til mer ensomhet og mørke problemstillinger. Det kan virke som de psykisk syke ble glemt av et slitent norsk helsevesen. Flere av de vi omtaler som GM, var i tillegg veldig private om sine lidelser. Jeg tror hovedansvaret ligger på mangelfull beredskap etter gjenåpningen.
Ja, enig i det meste. Og det er merkelig at dette sker noen år ett koronanedstengning. Det finnes jo og statistikk på at ungdom i Norge har fått mere psykiske problem etter disse nedstengningene. Å ha et kontinuerlig sosialt sammenheng er nok viktig for å forebygge psykisk uhelse. Det ser ut til å ha gått bedre i Sverige, som ikke stengte ned skoler og hadde færre restriksjoner. Noe å holde i minne ved neste pandemi…
Citera
2024-12-22, 17:12
Medlem
Nottelitens avatar
Från Vg :
En sambygding hevder at hun varslet politiet om den drapssiktede mannens bilkjøring dagen før dobbeltdrapet i Gjerdrum.
Kvinnen ringte politiet fordi hun i rundt én mil skal ha observert hvordan bilen foran flere ganger nær kjørte av veien. Hun reagerte også på sjåførens kroppsspråk da hennes egen bil sto rett bak ham i kø.
Siktede har senere erkjent straffeskyld for drapene på sin kone og datter.
länk till artikeln :
https://www.vg.no/nyheter/i/3MXOQA/k...et-noe-gaerent
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här