2024-12-15, 15:55
Medlem
perry2s avatar
Sebastian...

Jag förlåter dig för dina Vegantokerier
Citera
2024-12-15, 15:59
Medlem
Sverige visar en styrka idag som vi inte riktigt sett tidigare..De tar pallplatser med straffrundor. Att både herrar och damer gjort det under samma dag tror jag aldrig hänt. Sverige har en styrka i truppen som lovar gott framöver.
Citera
2024-12-15, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Sverige visar en styrka idag som vi inte riktigt sett tidigare..De tar pallplatser med straffrundor. Att både herrar och damer gjort det under samma dag tror jag aldrig hänt. Sverige har en styrka i truppen som lovar gott framöver.
Eller så är konkurrens bakom Sverige, Frankrike och Norge på herrsidan rent ut sagt sämre än sämst. Italienarna är under isen. Tyskarna har inte lyckats på länge. Ingen av blåbärslagen har det i sig att överraska.
Citera
2024-12-15, 16:38
Medlem
Teobald Thors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Det hände på VM i Oberhof 2023. Runda på Peppe och 2 rundor på sambon.
Citera
2024-12-15, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Eller så är konkurrens bakom Sverige, Frankrike och Norge på herrsidan rent ut sagt sämre än sämst. Italienarna är under isen. Tyskarna har inte lyckats på länge. Ingen av blåbärslagen har det i sig att överraska.
Jaha??
Ska man jämföra det Svenska, Norska och Franska laget mot något imaginärt lag?
Man kan bara slå dom som står på startlinjen.

Jag håller med Lukas i det här fallet att vi tar 2 pallplatser med stor förbättringspotential är positivt.
Citera
2024-12-15, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Jaha??
Ska man jämföra det Svenska, Norska och Franska laget mot något imaginärt lag?
Man kan bara slå dom som står på startlinjen.

Jag håller med Lukas i det här fallet att vi tar 2 pallplatser med stor förbättringspotential är positivt.
Håller med. Men ger bara min åsikt om varför Sverige har råd med att vara så usla i skyttet.
Citera
2024-12-15, 18:46
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Sjukt att Sverige kan vara på pallen när man har åkare som skjuter utan att ens sikta på tavlorna.
Citera
2024-12-15, 18:52
Medlem
Bortsett från Tyskland gick andra halvan helt enligt ritningarna på herrsidan.

Sverige är favoriter när Hanna kommer ur svackan
Citera
2024-12-15, 21:02
Medlem
wizzmans avatar
Det är något väldigt fel med Ponsis och Nelins skytte såhär klappkasst har dom inte skjutit nångång, nästan så publiken får ta skydd.
Citera
2024-12-16, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Det är något väldigt fel med Ponsis och Nelins skytte såhär klappkasst har dom inte skjutit nångång, nästan så publiken får ta skydd.

Ponsi har ett grundproblem som skulle lösts under försäsongen. Det är skjuttränarna som skall identifiera problemet.

När man hör i intervjuerna med Ponsi så hör man att han är mer angelägen att åka in ryggar än koncentrera sig på skyttet. Känns som att skyttet är bara något som skall göras för att sedan kunna åka in ryggar igen.

Kanske är så att Ponsi skulle valt längdåkning i stället. Ponsi verkar inte göra jobbet med skyttet. Kanske så att Samuelsson stressar honom..som kan både kombinera längdåkning och skjuta.

Det är nog bara så att Ponsi måste inse att han måste göra jobbet..precis som sin sambo Hanna. Finns inga genvägar.
Citera
2024-12-16, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman

Nelin har skjutit 2 nollserier på 42 stafetter..och 9 straffrundor.Nelin är ingen säker skytt. Har man det facit i stafett kommer man alltid i pressade situationer. Var 4-5:e stafett leder till straffrunda. Är nog dags att testa Anton Ivarsson.

Viktor Brandt är otroligt effektiv på skjutvallen.

1 extraskott= 28 sekunder
2 extraskott= 33 sekunder

Jesper Nelin

1 extraskott= 33 sekunder
3 extraskott= 58 sekunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in