Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-12, 15:36
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Hej,

Detta året har varit ett helvetes-år för mig med enorma motgångar och missade möjligheter.

Har redan tagit kraftansträngningar för att försöka på nytt, men det har varje gång slutat med total krash och missar möjligheterna som kommer min väg pga nån sjuk inre konflikt hos mig.

Ska jag ge upp? Har lust att ge upp men vad fan ska man göra? Man får inte hjälp via psykiatrin och att betala för psykoterapi har jag inte råd med.

Vad ska jag göra?
Citera
2024-12-12, 15:51
Medlem
"missade möjligheter" innebär väl att ansvaret ligger helt på dig själv. Ingen annan är du själv kan ändra på det du behöver ändra. Du skriver ju möjligheter - inte Omöjligheter.
Citera
2024-12-12, 15:58
Medlem
Dulces avatar
Låter som nån missat att investera i Bitcoin i år igen innan uppgången.
Skämt åt sidor, vad är du deppig för då?
Hur går de med de 5 grundpelarna, saknar du något av detta?
Familj, partner, vänner, jobb/utbildning, hälsa.
Ofta är man ju inte så deppig att man vill ge upp om man har dessa 5.
Citera
2024-12-12, 19:30
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Hej,

Detta året har varit ett helvetes-år för mig med enorma motgångar och missade möjligheter.

Har redan tagit kraftansträngningar för att försöka på nytt, men det har varje gång slutat med total krash och missar möjligheterna som kommer min väg pga nån sjuk inre konflikt hos mig.

Ska jag ge upp? Har lust att ge upp men vad fan ska man göra? Man får inte hjälp via psykiatrin och att betala för psykoterapi har jag inte råd med.

Vad ska jag göra?

Ok, vad jobbigt.

Kanske skapa delmål.

Så pass enkla att du klarar av dem varje dag.
Citera
2024-12-12, 22:01
Moderator
Lapapps avatar
Medicin och hälsa --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera
2024-12-12, 23:19
Medlem
Har du ett kall? Be en bön, öppna ditt hjärta och undersök saken.
Citera
2024-12-13, 11:30
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Hej,

Vad ska jag göra?
Sluta ha så mycket känslor, sluta krasha för ge upp finns inte. Sluta var sjuk och sluta ha inre konflikt, lägg av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in