2024-12-12, 18:18
Medlem
Hej!

Jag har varit nykter på behandlingshem sen i Januari. Denna veckan tog jag återfall, alkohol och Thc-H. Vad är era bästa tips för att återhämta sig och hålla sig nykter?

Mvh

Edit: Skulle hamna i rehabilitering, mod får gärna flytta❤️
Senast redigerad av JagArEnFilbunke 2024-12-12 kl. 18:22.
Citera
2024-12-12, 18:44
Medlem
StonedMonkeys avatar
Börja gå på NA
Citera
2024-12-12, 18:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JagArEnFilbunke
Hej!

Jag har varit nykter på behandlingshem sen i Januari. Denna veckan tog jag återfall, alkohol och Thc-H. Vad är era bästa tips för att återhämta sig och hålla sig nykter?

Mvh

Edit: Skulle hamna i rehabilitering, mod får gärna flytta❤️

Hack i skivan. Det händer och är bara att nonchalera!
Lycka till!
Citera
2024-12-12, 18:48
Medlem
lunarluddes avatar
Trist med återfall men dom flesta som är i missbruk tar ofta återfall minst en gång efter behandling, ta en dag i taget och fokusera på bra saker, bara att promenera längre promenader gör otroligt mycket för måendet, motion och träning i all form.

Om du verkligen har en vilja inombords att aldrig mer röra droger eller alkohol så kanske det bara var bra med ett återfall så du får en påminnelse om att du inte hör hemma i missbrukslivet och allt som det innebär, antar du inte mått bra av ditt intag då du är på behandling.
Citera
2024-12-12, 19:00
Medlem
Nej vad fan, återfall är en del av tillfriskningsprocessen.

Upp på hästen igen och tillbaka till nykterheten igen bara. Se det som att du behövde en påminnelse. Nu vet du ännu bättre att du vill hålla dig borta från alkoholen. För det är svårt för att inte säga omöjligt att hålla sig nykter i längden, om man inte "kommer ihåg" varför man slutade från första början.
Men det finns andra sätt att hålla minnet levande också. Bäst är väl om man ser till att man trivs bättre med sin nyktra tillvaro, och har nya sysselsättningar som gör en mer tillfreds på alla sätt. Men det är ett livslångt lärande och jag sitter inte på svaren där tyvärr.

Och de nya syntetiska noiderna är inget att ha heller förresten. Men nu är jag iofs inte den som hatar äkta cb, så alla talibaner kommer väl att vilja halshugga mig för att jag uttalar mig om nykterhet över huvud taget.
Citera
2024-12-12, 19:13
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogodling och drogtillverkning --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2024-12-12, 21:42
Medlem
Hjärnan är oerhört lurig när det kommer till droger och alkohol. Men som tidigare inlägg, det händer ibland att man tar ett steg tillbaka i processen. Men kämpa på, att du sträcker ut en hand här och frågar om råd visar ju att du vill fortsätta jobba med det. Promenader är bra, samt rutiner och aktiviteter som kan flytta hjärnans fokus till annat. Lycka till!
Citera
2024-12-20, 18:45
Medlem
Hård träning och kosttillskott. Hitta en annan hobby
Citera
2025-01-05, 19:38
Medlem
Knapptmyndigs avatar
Försök väga vad du hade kunnat göra med alla pengar du sparar på att inte köpa droger. Och unna dig!!
Senast redigerad av Knapptmyndig 2025-01-05 kl. 19:55.
Citera
2025-01-05, 19:44
Medlem
Hur går det TS? Har du hittat tillbaka efter återfallet?
Citera
2025-01-05, 21:48
Medlem
ruttenfimps avatar
Nu var det rätt harmlösa substanser men ett återfall är ett återfall antar jag. Inte ett nederlag helt och hållet, ta det som en funderare och fundera på varför du tog osv se om du kommer fram till något och gå där efter. Se det som en lärdom, om du vill.

Annars bara borsta av det och gå vidare det hade absolut kunnat vart värre!
Citera
2025-01-06, 01:22
Medlem
Kapuffs avatar
Alkohol är en värsta boven och inkörsporten till alla droger. Det är svårt att leva ett helt liv nykter men ska du droga dig på någonting så drick förfan inte alkohol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in