Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-12, 20:07
Medlem
Jag ville kopiera några konversationer från FB Messenger och lägga på en lokal textfil, men det fungerade inte!
Jag hittade hur man gör - Man går in på kontocenter - information - ladda ner och väljer meddelanden och hur gamla man vill hämta. Efter en dag finns en fil att hämta och packa upp - Men ... Alla konversationer och meddelanden kom inte med i den filen. Nytt försök gav givetvis samma resultat!
Som sagt - Nedladdning osv fungerade men alla meddelanden kom inte med. Och just de jag ville ha kom inte med!
Finns det något annat sätt? Jo, jag kan markera texten och kopiera med ctrl+C och klistra in med ctrl+V men det låter jobbigt!
Citera
2024-12-12, 20:17
Medlem
du kan göra ett script som går igenom alla meddelanden, och tar en print, sedan kör du OCR på varje bild. automatiskt, och som lägger skiten kategoriskt i en eller fler filer.

sedan kan du med hjälp av den samlade informationen jämföra den med den nedladdade dump du fick från facebook, och se om det verkligen var någon skillnad.

möjligt det finns enklare sätt men jag har svårt att se att steg nr 2 i mitt exempel skulle ge mindre information än nr 1, kanske av nån anledning krypterade meddelanden, ej kollat om de följer med dumpen men behövde du inte fylla i en sexsiffrig kod i samband med nedladdning av den, så har vi troligen problemet där
Senast redigerad av litenfiskare 2024-12-12 kl. 20:51.
Citera
2024-12-13, 16:29
Medlem
Hur gör jag ett script som söker igenom FB messenger? Och vad menar du med att kolla om det blir någon skillnad? Jag vet ju vad som saknas i den nedladdade filen!
Citera
2024-12-13, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlgotR
Hur gör jag ett script som söker igenom FB messenger? Och vad menar du med att kolla om det blir någon skillnad? Jag vet ju vad som saknas i den nedladdade filen!
Du får lära dig göra script såklart. Men möjligt det redan finns nån som gjort exakt det du är ute efter. Google är ofta till hjälp för sånt.

Men som sagt jag misstänker att det som kärvar är något med krypteringsfunktionen de har o som döljer inlägg ifall man byter enhet och inte klickat i det specifika speciallösenordet. Tror det ska vara 6 siffror.
Citera
2024-12-13, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
Du får lära dig göra script såklart. Men möjligt det redan finns nån som gjort exakt det du är ute efter. Google är ofta till hjälp för sånt.

Men som sagt jag misstänker att det som kärvar är något med krypteringsfunktionen de har o som döljer inlägg ifall man byter enhet och inte klickat i det specifika speciallösenordet. Tror det ska vara 6 siffror.
Vilket speciallösenord menar du? Alla inlägg syns på FB, men de kommer inte med i den nedladdade filen.
Självklart har jag googlat, men kommer bara fram till hur jag ska ladda ned filen - inte varför filen inte innehåller alla konversationer. Nu hoppades jag på er här på Flashback!
Citera
2024-12-13, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlgotR
Vilket speciallösenord menar du? Alla inlägg syns på FB, men de kommer inte med i den nedladdade filen.
Självklart har jag googlat, men kommer bara fram till hur jag ska ladda ned filen - inte varför filen inte innehåller alla konversationer. Nu hoppades jag på er här på Flashback!
ok, nu förstår jag bättre. jag trodde det handlade om konversationer på messenger du vill ha tillbaka (till dumpen). hade inget minne av att dumparna innehöll messenger konversationer, men tänkte att det väl stämmer om du nu säger det...

klantigt att anta, men när det gäller till att dumpen som du säger visar fler meddelanden än , får man kanske anta - när du går in i respektive tråd?, på facebook, kan ha sina uppenbara anledningar. t-ex att de meddelandena är låsta för visning från andra konton än ditt eget.

i en perfekt värld kan jag hålla med om att en dump från sitt eget konto ska innehålla ALLT, inkl det de har tagit bort av den eller den anledningen. men visst de lär ju gilla att kyssa röfv på myndigheter ist för bonnadrängar också
Citera
2024-12-22, 11:10
Medlem
Inga fler svar?
Jag fick ta till en gammal metod - Markera, kopiera, klistra in. Det blev inte snyggt men läsbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in