Citat:
Inte vad jag vet, men vad det har med det här att göra vet jag inte. Jag har förstås rätt att kritisera vad han gör ändå.
Citat:
Nej det handlar om att det skulle uppmana dem att inte göra det för att svenskar skulle kunna bli upprörda. Hur många sätt att försöka missuppfatta frågan har du?
Din hypotetiska fråga rörde om SSAB förbjuder muslimer och judar att uttrycka sin religionsfrihet. Det strider mot grundlagen och skulle garanterat utgöra diskriminering. Eventuellt beroende på hur det är formulerat även utgöra hets mot folkgrupp. Jag är inget fan av lagen om hets mot folkgrupp, jag bara redogör för de hypotetiska juridiska omständigheterna.
Citat:
Jaha. För du en monolog.
Citat:
Tror du svarade om koranen.
Citat:
Vars står det något om koranbränningar i TS? Du tjatar om det men är egentligen rätt orelaterat. Men slutsatsen av det här, är att du anser att Julian inte borde ha gjort det. Att det var fel och trams av honom och tidningen skulle inte skrivit om det och man får kritisera det.
Men låt oss säga att de inte blivit våldsamma och istället bara gormat och skrikit. De hade fortfarande framstått som rena rama idioter. Vi beter oss nämligen inte så i Sverige för att någon eldar en bok. De får helt enkelt acceptera att det är fullständigt lagligt att elda koraner, biblar och flaggor i Sverige. Däremot är de inte tvingade att kolla på tramset. Ja jag tycker det är trams att elda koraner, och inget de borde ha uppmärksammat. På samma sätt som jag tycker Julian är tramsig och inte borde uppmärksammas.
Så absolut. Om nu Julian spelar bögig Mohammed så gör man bäst i att ignorera tramset. Det låter varken roligt eller underhållande. Och känns knappast som ett hot mot demokratin.
Så absolut. Om nu Julian spelar bögig Mohammed så gör man bäst i att ignorera tramset. Det låter varken roligt eller underhållande. Och känns knappast som ett hot mot demokratin.
Citat:
SSAB har sagt att man bör undvika att säga God Jul, för andra kulturer kan bli upprörda. Det finns en tråd om det.
Men du. SSAB har nu tydligen tyckt att man inte får säga god jul. Berätta nu vad det är Julian har sagt att man inte får? SSABs anställda blir ju drabbade på ett sätt som Julian inte har blivit drabbad. Det är liksom helt olika kontext. Och du ska självklart skapa en tråd om SSAB och deras kränkningar så kommer jag och svarar där.
Men anledningen att jag tog upp det här, var för att fråga dig om du skulle se det på samma sätt, om SSAB sagt att judar och muslimer skulle undvika att benämna sina traditionella helger med namn, för svenskar skulle kunna bli upprörda och om man då skulle hånat de som protesterat. Jag har förstås förklarat tidigare varför jag tog upp det och vad det handlar om, men du verkar ha fått en plötslig hjärnblödning. För mycket blodförtunnande kanske.
Jag vet inte hur mycket text du lagt ned för att misstolka och undvika den frågan nu. Även i det här inlägget väljer du att misstolka. Du kunde förstås ha svarat direkt, så hade man kunnat gå vidare redan igår. Helt löjligt egentligen.
Vad jag reagerat på är att man säger att de är löjlig som kritiserar manliga lucior som prank. Det har inget med Julian som person att göra egentligen, som du av någon outgrundlig anledning vill får det till. Jag kritiserar ett sorts hat mot svensk kultur och att man sedan hånar de som protesterar mot sånt här. Men samma människor skulle inte håna andra kulturer om de protesterade mot nåt sånt. Så man är är inkonsekventa och därigenom, menar jag att man är rasister. Förstod du det? Håller du med mig?