• 2
  • 3
2024-12-25, 22:55
Medlem
ESAB:s minsta inverter funkar uselt med vanliga OK 48r. Hopplösa att tända. Fan vet varför.
Citera
2024-12-26, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Tack för svar. Det är det att jag har fyrkantsrör som är under 2mm som jag vill sätta samman....

Det borde fungera tycker jag, med låg ström och 2 eller 2,5mm pinnar. 1,6mm pinnar tycker jag är svåra att svetsa bra med för de försvinner fort.

Jag skulle rekommendera mig/mag med gas och ventilerat rum. Pinnsvets bättre om du ska vara utomhus.
Citera
2024-12-26, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
ESAB:s minsta inverter funkar uselt med vanliga OK 48r. Hopplösa att tända. Fan vet varför.

Innan jag köpte biltemas inverter så kollade jag på esab också, och deras minsta visade sig vara tillverkad i Kina, de övriga i typ norden eller nåt. Men reagerade just på deras minsta överprisade från Kina. Kan det vara därför månntro? Eller bara ett måndagsexemplar?
Citera
2024-12-26, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nugattimackan
Innan jag köpte biltemas inverter så kollade jag på esab också, och deras minsta visade sig vara tillverkad i Kina, de övriga i typ norden eller nåt. Men reagerade just på deras minsta överprisade från Kina. Kan det vara därför månntro? Eller bara ett måndagsexemplar?

Ja, kanske. Fungerar gör det i alla fall inte.
Citera
2025-01-23, 03:51
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cliffanger
Invertersvets är en pinnsvets, behövs ingen gas och den är liten och smidig att bära med sig, behövs bara 220V uttag
Inverter betyder inte att det är en pinnsvets, jag har både MIG och TIG och de är inverters båda två.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in