Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-20, 19:20
Medlem
Kotte456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
En grundläggande grej borde väl vara att faktiskt använda en lämplig lokal om man nu vill bedriva musikstudio. Hemmastudio i en lyhörd lägenhetsfastighet känns direkt orimligt ogenomtänkt. Vill han "referenslyssna", som han kallar det, med stora högtalare, hyr då för sjutton gubbar en lokal i nått industriområde så kan han referenslyssna på sin dynga så mycket han vill, kanske t.om. mitt i natten.
Och om han nu inte har råd så är det ju hans problem, han får väl arbeta på deltid som många studenter gör för att kunna finansiera hybbies etc. Karln är ju för sjutton 40, har han aldrig arbetat i sitt liv sedan gymnasiet, har han noll sparkapital?
Precis, han får väl göra som alla hobbyband genom tiderna har fått göra, hyra en replokal. Jag har själv spelat i massor med olika rockband och inte fan hade vi någonsin tankarna på att repa i en vanlig lägenhet. Har han inte råd så får han väl slå ihop sig med några andra helt enkelt, så kan han leka studio och referenslyssna hur mycket han vill.
Senast redigerad av Kotte456 2024-12-20 kl. 19:46.
Citera
Idag, 11:41
Medlem
Störningar är inte tillåtet oavsett tid på dygnet. Men mer känsligt efter kl 22. Tyvärr väldigt vanligt tro att mellan kl 7 och 22 får man väsnas hur mycket som helst.

Sedan är det skillnad på kortvariga och långvariga ljud. T ex om ljudnivån på borrning är högre än konstant hög musik, ses det som mer godtagbart dagtid. Om det är en kort stunds borrning. Är det väldigt hög musik som är på hela tiden i flera timmar, räknas det som allvarlig störning.

Hög bas är värre än just hög musik. Hyresvärdar brukar se just hög bas som allvarligare. I synnerhet betonghus då det ger kraftiga vibrationer.

En vuxen borde ju kunna sköta sig efter fått varningar. Sänk volymen. Eller använd hörlurar. Visst ska man som hyresgäst räkna med att ljud förekommer. Samtidigt måste en hyresgäst se till att det är trivsamt för andra. Det går åt båda hållen.

Har varit med om tvärtom sak. Hyresgäst som ringt på och undrat hur det är med mig. Då grannen aldrig hör att jag är hemma. Trots att jag är hemma mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in