2024-12-25, 15:34
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Vi måste börja prata om matriarkatet och vad det gör med ett samhälle när kvinnor anpassar det efter dom själva och ser mannen som roten till alla samhällsproblem.

Fast kvinnor överlag ser inte mannen som roten till alla samhällsproblem. Fast å andra sidan så när man ser till det stora hela så står män för en stor del av destruktiviteten i samhället/världen.

En manlig psykopat i toppen och sen en massa män som beundrar, följer och utför psykopaternas agenda.
Citera
2024-12-25, 16:13
Medlem
De är programledare, inte forskare.
Citera
2024-12-25, 20:02
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fast kvinnor överlag ser inte mannen som roten till alla samhällsproblem. Fast å andra sidan så när man ser till det stora hela så står män för en stor del av destruktiviteten i samhället/världen.

En manlig psykopat i toppen och sen en massa män som beundrar, följer och utför psykopaternas agenda.

Det blir ännu värre med kvinnor.

Konflikter infekterade arbetsplatser omplacering av chefer och personal är vardagsmat i swedistanie.

hur tror du det hade skalat till Putin nivå? Ww3 på en minut såklart. Nej ni är inga bra chefer sorry
Citera
2024-12-27, 23:40
Medlem
AbstinentKanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
=
Mer välhjärntvättade.

Resultatet av detta går att se överallt.
Går de gröna bubblorna bra?
Fungerar massinvandringen bra?
Är isbjörnarna utdöda sedan några år?
Etc. etc. etc.
Alla kvinnor pluggar inte genusvetenskap. Att plugga på högskolan behöver inte alls innebära hjärntvätt. Inget genusanack har någonsin varit aktuellt i någon kurs på programmet jag läste.
Citera
2024-12-28, 11:28
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbstinentKanin
Alla kvinnor pluggar inte genusvetenskap. Att plugga på högskolan behöver inte alls innebära hjärntvätt. Inget genusanack har någonsin varit aktuellt i någon kurs på programmet jag läste.

Jasså?
Jag säger att hela samhället är radikalfeminiserat och att kvinnor är den svaga gruppen som låter degenereringen fortsätta till något mer destruktivt.

Den gröna bubblan är inte feministisk.
Men samma svagsinthet/huvudvärk har drivit den.
Vi kan gå "full Putin" och börja svamla om vad som hände mellan 1917 och 1968. Jag tror inte att det är nödvändigt.

Kvinnor är mer medgörliga.
Akademier är från start mer känsliga för auktoritet som har fel.
Så kombon är i sin rätta bemärkelse värdelös och leder bevisligen till en massiv korruption för att kunna fortleva.
Citera
2024-12-28, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Jasså?
Jag säger att hela samhället är radikalfeminiserat och att kvinnor är den svaga gruppen som låter degenereringen fortsätta till något mer destruktivt.

Den gröna bubblan är inte feministisk.
Men samma svagsinthet/huvudvärk har drivit den.
Vi kan gå "full Putin" och börja svamla om vad som hände mellan 1917 och 1968. Jag tror inte att det är nödvändigt.

Kvinnor är mer medgörliga.
Akademier är från start mer känsliga för auktoritet som har fel.
Så kombon är i sin rätta bemärkelse värdelös och leder bevisligen till en massiv korruption för att kunna fortleva.
Hur tycker du rekryteringen av programledare ska funka då? Vilka kriterier istället för utbildning och tidigare erfarenhet av programledarjobb ska arbetsgivaren använda sig av i gallringen av sökande?
Citera
2024-12-29, 10:00
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hur tycker du rekryteringen av programledare ska funka då? Vilka kriterier istället för utbildning och tidigare erfarenhet av programledarjobb ska arbetsgivaren använda sig av i gallringen av sökande?

Organiskt.
I Sverige innebär det att vi låter Public (dis)Service finansiera sig självt mm. mm.

Bolagen som hyr in forskare/sakunniga, får hyra in vilka de vill.
Funkar deras rekrytering dåligt, så kommer det att märkas
Citera
2025-01-15, 23:43
Medlem
brantings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av branting
Häromdagen kollade jag på Nobelfesten, Utrikesbyrån, Politikbyrån och Ekonomibyrån. Slog mig att ALLA programledare var kvinnor och att i respektive byråprogram var det alltid två kvinnliga gäster visavi en manlig (könsratio 3:1 i kvinnornas favör).

Fråga: Är kvinnor verkligen så mycket bättre på att analysera forskning, fester, ekonomi och politik, att det motiverar denna skeva könsfördelning?

Uppdatering: Ikväll var det dags för årets första Politikbyrån. Fortsatt kvinnlig programledare men nu med tre män som gäster. Vadan detta? Har SVT läst denna tråd och anpassat sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in