• 2
  • 3
2024-12-14, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voom
Ja.
Det blir precis som det är nu.

Dvs. att våra hem har fina (dyra) adresser. Där vi slipper cannabismissbrukande slöfockar som inte har tillräckligt driv för anskaffande av förmögenhet stor nog för att köpa en plats i närheten av våra områden.

För att närma sig våra arbetsplatser krävs engagemang, utbildning och intresse för avancemang.
Därför slipper vi stöta på er även där.

Du tror inte att det finns akademiker, läkare och lärare på universitetet som inte brukat cannabis
Inte ens 1 person?
Citera
2024-12-14, 20:33
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saarne
Cannabis flödar i Europa och västvärlden. Allt fler länder börjar att legalisera cannabis för medicinskt men också privat bruk/konsumtion.

Hur resonerar ni som anser att cannabis är en destruktivt apokalyptisk drog som kommer få samhället att tippa över till en laglöst samhälle?

Undviker ni nu att resa till Tyskland, Nederländerna, Malta, Luxemburg som låter befolkningen röka cannabis lagligt?

Danmark har legaliserat medicinskt bruk av cannabis och kommer i framtiden att legalisera privat bruk.

När den dagen kommer att Norge legaliserar privat bruk och även Sverige vad gör ni då?

Ska ni bo i "låsta samhällen" där man enbart tolererar nikotin och att dricka alkohol?

Vem har sagt att de är rädda för cannabis?
Citera
2024-12-14, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Ingen av dem är jämförelsevis lika stark. Du är ett bra bevis på det. Ser aldrig att folk startar trådar för att propagera för att folk skall röka eller liknande.

Nu tror jag att du missuppfattade mitt inlägg.
Citera
2024-12-15, 00:13
Medlem
Sefiruzs avatar
Leder inte till ett laglöst samhälle (vilda västern dvs höger samhälle) utan tvärtom, folk blir kommunister och slöa och orkar inte göra motstånd mot staten.
Citera
2024-12-15, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sefiruz
Leder inte till ett laglöst samhälle (vilda västern dvs höger samhälle) utan tvärtom, folk blir kommunister och slöa och orkar inte göra motstånd mot staten.

Låter som statens dröm. Så varför är det olagligt?

Korkat inlägg. Krävs bara en icke-kommunistisk rökare som gör motstånd mot staten för att bevisa din tes som felaktig.
Citera
2024-12-15, 09:43
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Det är informationen som är viktig och inte vem som sprider den.

De hänvisar i sin tur hit. https://www.canada.ca/en/health-cana...4-summary.html
Källkritik är bra.
Citera
2024-12-15, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Källkritik är bra.

Absolut, och källan var sakligt korrekt och hänvisade till en originalkälla, så det var inget problem med den förutom att den kanske kan kännas olämplig för vissas politiska smaklökar.
Citera
2024-12-15, 23:10
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Absolut, och källan var sakligt korrekt och hänvisade till en originalkälla, så det var inget problem med den förutom att den kanske kan kännas olämplig för vissas politiska smaklökar.
Då kan du ju kanske hitta en pålitlig källa som rapporterar, en som inte är gravt politiskt vinklad.
Citera
2024-12-16, 09:23
Medlem
Citat:
Då kan du ju kanske hitta en pålitlig källa som rapporterar, en som inte är gravt politiskt vinklad.

https://www.canada.ca/en/health-cana...4-summary.html

Trevlig läsning!
Citera
2024-12-16, 11:18
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
https://www.canada.ca/en/health-cana...4-summary.html

Trevlig läsning!
Jag är öht inte intresserad. Jag har ingen hund i den här fighten. Jag bara säger att det är dumt att säga att källkritik är irrelevant.
Citera
2024-12-16, 13:50
Medlem
Citat:
Jag är öht inte intresserad. Jag har ingen hund i den här fighten. Jag bara säger att det är dumt att säga att källkritik är irrelevant.

Ok. Jag har dock inte sagt att källkritik är irrelevant.

Källkritik innebär inte att på förhand avfärda källor utan att inspektera dom. Det är så ekokammare skapas. Man dömer informationen och inte budbäraren, speciellt när budbäraren är saklig och refererar till en originalkälla.

Men du har rätt i sak och jag är inte intresserad av att diskutera detta mer.

För mig är det viktiga att Kanadas kriminella marknad sjunkit så mycket att endast 3% av konsumenterna rapporterar att de köper därifrån. Det är ändå rätt relevant data för vårt samhälle där den kriminella marknaden står för 100% idag och omsätter tiotals miljarder per år bara i cannabisintäkter och resulterar i gängvåldet idag.

Vad tycker du om det?
Senast redigerad av dalavita 2024-12-16 kl. 13:56.
Citera
2024-12-16, 20:51
Medlem
Sefiruzs avatar
Citat:
Låter som statens dröm. Så varför är det olagligt?

Korkat inlägg. Krävs bara en icke-kommunistisk rökare som gör motstånd mot staten för att bevisa din tes som felaktig.

Blev nyligen legaliserat i Tyskland som man aldrig trodde, Svenskarna behöver bara mjukas upp lite till genom lite mer statlig propaganda, snart blir det legalt här med ska du se.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in