• 4
  • 5
2024-12-19, 13:29
Avstngd
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller7
Nej det var inte cannabis. Det r djvulen. Men cannabis var ingen medicin. Det r skrp. Missbruk. Jag var redan sjuk i min synd.

John 8:44
You are of your father the devil, and your will is to do your father's desires. He was a murderer from the beginning, and does not stand in the truth, because there is no truth in him. When he lies, he speaks out of his own character, for he is a liar and the father of lies.

Shr illa var det. Jag visste inte jag var fast s svrt i hans snaror. Det sg illa ut. Man fr tnka om. Eller sluta tnka. Se mnniskan. Vi r inte s mrkliga. Jesus r mrkvrdig. Kl honom och plstra om Jesus. Ge honom vatten.
Kom hem.
Ditt snmos gr inte hem hos mig.
Jvla trams och offtopic.
Citera
2024-12-19, 13:47
Medlem
eltonkebabs avatar
Klassisk f.d. knarkarlogik, det var inte jag som inte kunde hantera droger utan problemet r drogerna i sig, de som slde dem till mig, etc.
Citera
2024-12-19, 15:09
Avstngd
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Klassisk f.d. knarkarlogik, det var inte jag som inte kunde hantera droger utan problemet r drogerna i sig, de som slde dem till mig, etc.
Det r uppembart att skribenten har psykiska problem fortfarande ven fast han slutat.
Sjlv r han tydligen frlst och som sdan saknar han sklart trovrdighet, det gr inte dra ngra slutsatser men som du sger, skyll allt p drogerna s slipper man skmmas.
Citera
2024-12-19, 17:38
Avstngd
Eurypteridas avatar
Citat:
Jag beklagar. Jag frsker hlla mig vid liv. Vi r blott krl. Faktiskt.
Gud knns oerhrt mktig. Sna fort vi kan bygga emot honom. Tnk d vad Han har. Och r. Jesus r med Gud. Fadern.

Tnk vad stor synden r. Det ser jag. Den kan skapa sna hr handikappade frvrngda trngda barn, varelser. Pga mitt svek.

Tnk att Jesus finns! Och han r s bra!! Halleluja!
Det visste jag v?l. jkla ego ga. Jkla adhd. Jkla begr. Jkla brist p tro och tlamod. Be still. Va tyst.
Var du religis nr du rkte eller r denna insikt ny?

Du predikar frgves fr mig, jag ska inte till himlen.
Citera
2024-12-19, 18:39
Avstngd
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Var du religis nr du rkte eller r denna insikt ny?

Du predikar frgves fr mig, jag ska inte till himlen.
Jag r inte religis. Jag har letat efter mitt hem. Det hr. Hade inte tnkt. Trodde inte det kunde finnas. Det kndes inte rtt nnstans. S jag frskte dda mig med rka. Jag kunde inte tnka rationellt lngre. Folk bara skyller p mig.

Knner du till ngra assassins? Det ordet kommer tydligen av att de var haschrkare. Och de har fortsatt med sina yrken. Sen tempelriddarna.

Jag ville bara rka lite brass. Se vart det leder. Trodde inte det var s farligt.
Assassins buskrde min farfarsmoppe. Tre gubbar satt p den. 2 gnger.
En gng p Kinamoppen. De slaktade den. Frnedrande. Nedrigt. Vanrande. Sn jag kunde bara vanra och sknda mig sjlv. Fr var redan spass skndad. Nu ska vi frska vara o verka uppbyggande.

Om man gr ganja fritt tar man ifrn assasin ett av deras jobb.
Undrar hur det funkar idag. Det tog en 25 r att g genom dop och konfirmation. Stening. Etc. I did it "my way"

You do what it's take. Jkla sjlvskadebeteende.
Nej jag knde inte Jesus nr jag rkte. Annars hade jag inte rkt och behvt skmmas fr allt nu.
Citera
2024-12-19, 18:59
Avstngd
Eurypteridas avatar
Citat:
Jag r inte religis. Jag har letat efter mitt hem. Det hr. Hade inte tnkt. Trodde inte det kunde finnas. Det kndes inte rtt nnstans. S jag frskte dda mig med rka. Jag kunde inte tnka rationellt lngre. Folk bara skyller p mig.

Knner du till ngra assassins? Det ordet kommer tydligen av att de var haschrkare. Och de har fortsatt med sina yrken. Sen tempelriddarna.

Jag ville bara rka lite brass. Se vart det leder. Trodde inte det var s farligt.
Assassins buskrde min farfarsmoppe. Tre gubbar satt p den. 2 gnger.
En gng p Kinamoppen. De slaktade den. Frnedrande. Nedrigt. Vanrande. Sn jag kunde bara vanra och sknda mig sjlv. Fr var redan spass skndad. Nu ska vi frska vara o verka uppbyggande.

Om man gr ganja fritt tar man ifrn assasin ett av deras jobb.
Undrar hur det funkar idag. Det tog en 25 r att g genom dop och konfirmation. Stening. Etc. I did it "my way"

You do what it's take. Jkla sjlvskadebeteende.
Nej jag knde inte Jesus nr jag rkte. Annars hade jag inte rkt och behvt skmmas fr allt nu.

Knns inte vettigt nnstans detta.
Du fick antagligen psykos av att sluta, rkat hll dig p jorden kanske.
Du borde nog brja rka igen istllet fr att skriva massa goja.
Citera
2024-12-19, 19:07
Avstngd
Traveller7s avatar
Citat:
Finns inte p kartan. Jag kan rka om plikten kallar. Som den gjorde frut. Men de tog inte hand om sin son. Bgarna och fega rttorna. Bara massa iscensatta prvningar. Och snt som inte hade hnt om inte de lagt sina snuskiga finger med.

Fast de sg man var utanfr helt ensam. Nu coming in from the cold.
Jag rker om Gud vill.
Citera
2024-12-19, 20:12
Avstngd
Eurypteridas avatar
Citat:
Finns inte p kartan. Jag kan rka om plikten kallar. Som den gjorde frut. Men de tog inte hand om sin son. Bgarna och fega rttorna. Bara massa iscensatta prvningar. Och snt som inte hade hnt om inte de lagt sina snuskiga finger med.

Fast de sg man var utanfr helt ensam. Nu coming in from the cold.
Jag rker om Gud vill.
Gud vill att du ska rka!
S det r bara brja igen och knna den lkande kraften, du behver helt klart det, du r vilsen och inbillar dig gamla sagor r sanna.
Citera
2024-12-19, 20:14
Avstngd
Traveller7s avatar
Citat:
Finns inte p kartan. Jag kan rka om plikten kallar. Som den gjorde frut.
Ve oss. Alla r hycklare. Hycklare allihopa.

Jag kan rka nu. Om jag vill. Men jag missbrukar inte. Jag blev missbrukad frut. Drfr kunde jag missbruka.
Nu skulle det vara bruk, inte missbruk fr om plikten, jobbet krvde.
Jag har haft sdana assistenter som rkt med mig. Det var jobb fr dem.

Matteus 23:13
Ve er, skriftlrda och fariseer, ni hycklare! Ni stnger himmelriket fr mnniskor. Sjlva kommer ni inte in, och dem som frsker komma dit hindrar ni att komma in.
Citera
2024-12-19, 20:18
Avstngd
Traveller7s avatar
Citat:
Gud vill att du ska rka!
S det r bara brja igen och knna den lkande kraften, du behver helt klart det, du r vilsen och inbillar dig gamla sagor r sanna.
Jesus r alltid hgst aktuell. Inte mitt gamla jag. Om det kan hjlpa nn kan jag rka en gs. Som jag blivit hjlpt kan jag hjlpa andra om jag tror p det.

Men jag vljer nog att prata outtrttligt om Jesus som det ser ut nu. Men man vet inte vad man kan behva ta till. Guds tankar r hgre n vra.

Fr en knarkare kan jag bli som en knarkare. Mnga kr den metodiken. S man fr "gra det p sitt stt". och n den kra botten flera gnger om.
Thank you very much.
Citera
2024-12-25, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Har man missbrukat en subtans med negativt resultat - marijuana eller ej - r man vl berttigad en sikt som man fr lov att yttra?

Jag vet faktiskt inte vem man annars ska lyssna mer till frutom experter p narkotika och lkare.
Att man har en bakgrund som missbrukare r inget som i sig innebr att man r en auktoritet p omrdet droger och narkotikapolitik, mer n ngon annan.
Det psts precis lika mycket pseudovetenskapligt trams om droger och missbruk av folk som sjlva r missbrukare, som av de som inte r det.
Citera
2025-01-20, 04:39
Medlem
Malawi-Golds avatar
Vem fan bryr sig om vad rkebgen Elton John sger?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in