2024-12-16, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droiden
Men din bängskalle...Den bilen hon körde låg på åkern...

Och jag har inte sagt något annat. Om Skoda-bilen på bilden har träffat något mindre krocksäkert, eller på ett farligt vis, så bör den givetvis ha gått hårt åt den andra bilen.

Om eventuellt trafikbrott inte går till rätten får vi utomstående väl aldrig reda på vem som var vållande...
Citera
2024-12-17, 08:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Vi vet inte om det den omkomnas bil, men du har helt klart en övertro till hur säkra bilar är.

Vad sägs om ytterkläder på föraren, bältet knäppt bakom ryggen, felinställt säte/ryggstöd/nackskydd, lösa föremål i kupè eller lastutrymme - det finns massa sätt att reducera bilens säkerhet till noll genom ren och skär dumhet.

Eller en simpel aneurysm som löser ut i samband med krocken?

hur menar du med ytterkläder? svinkallt ju då måste man ju få ha på sig jacka!! Det andra köper jag. Men jag undrar fortfarande vad för bil kvinnan körde!
Citera
2024-12-17, 08:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Calibren
Olyckan hände i höjd med Östra Vällinge, efter första krönet om man kommer från Skolsta, "presseninghuset" ligger längre bort vid Västra Vällinge.

Det regnade/snöblandat hela dagen och runt -2.

Att 55an mellan Skolsta och Enköping ska vara så bra är väl att ta i. Det var förut en 90 väg men har nu sänkts till 80, då vägen behövde lagas på så många ställen (är som stora fält överallt med ny asfalt).
Det har varit mycket snack länge om att det måste bli mittenräcke, men tjafs mellan kommun och de som bestämmer drar väl ut på det hela som vanligt.

Vi åkte förbi bara någon minut efter olyckan hänt, blåljus åkte bakom oss som var på väg dit.
Vi såg en bil kvar på vägen, delar från bil/bilar utspritt och flertal människor som sprang runt på åkern. Såg dock inte den andra bilen, låg antagligen på åkern?
Helikoptern kom bara några minuter efter polis och ambulans hade kommit dit.

Så tragiskt, vila i frid!

vad är "pressening huset" för något?

ingen som har bild på var?
Citera
2024-12-17, 08:33
Avstängd
Kvinnan körde alltså INTE bilen som visades i bild? Vad körde hon för bil då?
Citera
2024-12-17, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
hur menar du med ytterkläder? svinkallt ju då måste man ju få ha på sig jacka!! Det andra köper jag. Men jag undrar fortfarande vad för bil kvinnan körde!

Du väljer själv nivån på säkerhet du färdas i.
Citera
2024-12-17, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej

Med ytterkläder menas att säkerhetsbältets funktion bygger på att bältet sitter tätt mot kroppen. Du ska inte ha tjocka kläder emellan, en jacka ska öppnas och bältet gå innanför etc.. Det är även fördelaktigt att dra åt bältet efter man knäppt fast det så att det är mindre slack innan bältesspännaren slår till vid en olycka.

Det är sånt man får lära sig på trafikskolan och i en bil ska det inte vara "svinkallt", själv har jag alltid 21,5 grader och jackan upphängd på avsedd krok.
Citera
2024-12-17, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Beträffande vägen, håller den hög standard, frånsett ditt mitträcke. Med ditt resonemang, är det bättre att inte lämna soffan.

Håller inte med. Den vägstumpen är livsfarlig, trots alla fartkameror.
Citera
2024-12-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perpersan

Vad har fartkameror med trafiksäkerhet att göra?
Citera
2024-12-17, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Vad har fartkameror med trafiksäkerhet att göra?

Namnet. Fartkamera är vardagligt, officiellt heter det just Trafiksäkerhetskamera.

Varför vet jag inte.
Citera
2024-12-17, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WP52
Namnet. Fartkamera är vardagligt, officiellt heter det just Trafiksäkerhetskamera.

Varför vet jag inte.

Vi är ense, men det bör påpekas att Trafiksäkerhetskamera är Orwellskt nyspråk.
Benämningen var verkligen "fartkamera" under mer än 20 år, innan Storebror bytte namn på dem.
Citera
2024-12-18, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perpersan
Varför? Något annat än mitträcke. Jag har åkt vägen i 45 år, aldrig sett en incident. Jag delar inte din uppfattning på något sätt. Jag har kört en hel del i Afrika, där kan man snacka om farligt.
Citera
2024-12-19, 15:27
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
I samband med olyckan frontalkrockade två personbilar, en vit och en röd bil.

Polisen misstänker att flera personer som bevittnade olyckan ännu inte har hörts av polisen. Framförallt är polisen intresserade av vittnen som har kört i riktning mot Enköping och kanske även har kört efter den vita olycksbilen.

https://polisen.se/aktuellt/hjalp-po...-trafikolycka/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in