Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 18:36
Medlem
Dålig ide, återvinning när man diskar saker blir mer och mer ovanligt eftersom det är svårt att hålla en bra hygien. Antar att alla minns dom gamla läskflaskorna som var tjockare och som diskades inna de fylldes på nytt. Dessa togs bort för att folk använde dom till allt möjligt hemma och pantade dom sedan.
Citera
Igår, 18:42
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Dålig ide, återvinning när man diskar saker blir mer och mer ovanligt eftersom det är svårt att hålla en bra hygien. Antar att alla minns dom gamla läskflaskorna som var tjockare och som diskades inna de fylldes på nytt. Dessa togs bort för att folk använde dom till allt möjligt hemma och pantade dom sedan.

Mhm, dom gamla 4kr flaskorna var väldigt poppis bla till hembränt och att blanda 2-takts soppa i.

Kan ju liksom tänka mig en lite blöt sommarkväll där festdeltagarna beställer takeout, och lådorna, med matrester, fimpar mm hivas i en sopsäck som blir stående en vecka eller två på nån uteplats/i garage innan dom lämnas in...
Citera
Igår, 19:13
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Låter tyvärr som en flopp men är inte förvånad att det kommer från ett fruntimmer och kommer säkert bli omskrivet i vissa lokala tidningar men tror ändå det kommer bli en flopp.
Vem vill ens ta med en låda hem med risken att man sen glömmer den och man blir 100kr fattigare.

Jag har en annan ide, krog där man betalar en årsavgift på kanske 3000kr för att få köpa öl för halva priset, vad tror ni om min ide?

Ska vara max 1000 stycken av dessa medlemsskap.
Citera
Igår, 19:18
Medlem
Fan heller att jag ska behöva leta upp och springa in på någon annan restaurang för att få panten tillbaka. Eller kommer Uber och hämtar den?

Blir ej något köp på en sådan restaurang.

Varför inte ha ett alternativ där man tar med sin egen tupperware till restaurangen? Då kan de dra av 5 eller 10 kronor på köpet eftersom de slipper diska och lagerhålla dessa förpackningar.
Citera
Igår, 19:19
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Jag förstår ärligt talat inte affärsidén över huvud taget. Man kan då lika gärna ta med en matlåda hemifrån som restaurangen får fylla på med maten.
Och om du inte åker hemifrån utan från något annat ställe?
Citera
Igår, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Och om du inte åker hemifrån utan från något annat ställe?

Då finns det helt vanliga take away-lådor. Såna du kan slänga sen,
Citera
Igår, 19:48
Medlem
TurretWithHatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag har en annan ide, krog där man betalar en årsavgift på kanske 3000kr för att få köpa öl för halva priset, vad tror ni om min ide?

Ska vara max 1000 stycken av dessa medlemsskap.
Nä, enligt alkohollagen får man inte ha rabatter på endast alkohol. S.k happy hours där alkoholen har rabatt i samband med köp av mat är dock tillåtet.
Citera
Igår, 20:34
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Nä, enligt alkohollagen får man inte ha rabatter på endast alkohol. S.k happy hours där alkoholen har rabatt i samband med köp av mat är dock tillåtet.

Ok, tack för info, ska fundera ett varv till då😀
Citera
Igår, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Har du någon källa på att det ska minska med 50% ???

Stod i tidningen WWF Magasin, nr 4 2024.
Citera
Idag, 05:34
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overpass
Stod i tidningen WWF Magasin, nr 4 2024.
Tack
Och här är länk till artikeln

https://www.wwf.se/magasin/alla-maga...ngangsskrapet/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in