• 1
  • 2
2025-01-04, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Ger dom bra utdelning?

Noll sedan noteringen p Nasdaq.
Citera
2025-01-04, 12:34
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Guldbagge
Noll sedan noteringen p Nasdaq.

Jag kanske har fel i huvudet men jag r fattig o har lga inkomster - allts
kpeeer jag inkomster - finns ingen inkomst att kpa ser jag vrdet p
aktien som negativt - vill ha pengar fr att ta emot.

Har kpt Danske Bank o Ferronordic till reapris - fick bra utdelning p F.

F o Electrolux slutade dela ut d slde jag
Citera
2025-01-12, 20:53
Medlem
Raset fortstter 213.00 ner 8,2 % p fredagen. Kan ngon hitta ett bolag ngonsin som rasat lika mycket frn noteringen.
Citera
2025-01-12, 21:15
Medlem
Citat:
Raset fortstter 213.00 ner 8,2 % p fredagen. Kan ngon hitta ett bolag ngonsin som rasat lika mycket frn noteringen.
Huh? Den noterades ju som en SPAC p 100 kr s den r ju fortfarande upp ver 100 % sen dess.

Det r ju fr vrigt inte s svrt att hitta skitbolag som noterades under euroforin 2021 som antingen konkat eller gtt ner typ 99,9 %. AFV skrev om det fr ngra mnader sen https://www.affarsvarlden.se/artikel...-inte-fa-handa (de listar 6 bolag som konkat, och 3 som gtt ner typ 99,9 %).
Citera
2025-01-12, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Huh? Den noterades ju som en SPAC p 100 kr s den r ju fortfarande upp ver 100 % sen dess.

Det r ju fr vrigt inte s svrt att hitta skitbolag som noterades under euroforin 2021 som antingen konkat eller gtt ner typ 99,9 %. AFV skrev om det fr ngra mnader sen https://www.affarsvarlden.se/artikel...-inte-fa-handa (de listar 6 bolag som konkat, och 3 som gtt ner typ 99,9 %).

Sedan gjordes ett omvnt frvrv fre noteringen p large cap och kursen var 319 kr och P/E 91. Rena fantasisiffror.
Citera
2025-01-13, 16:41
Medlem
Sg inte annat n att Yubico r populr. Hos blankarna nu 5,7 %
Citera
2025-01-16, 20:29
Medlem
Citat:

Jo men i samband med omvnda frvrvet emitterades ytterligare 60 miljoner aktier s dr skedde en icke obetydlig utspdning i Tigersklds och Eherensvrds lilla kompisaffr. Och nu r dom som kalvar p vrbete och strr pengar runt sig samtidigt som dom krashat kursen.
Senast redigerad av Guldbagge 2025-01-16 kl. 21:24.
Citera
2025-01-16, 22:48
Medlem
Citat:
Jo men i samband med omvnda frvrvet emitterades ytterligare 60 miljoner aktier s dr skedde en icke obetydlig utspdning i Tigersklds och Eherensvrds lilla kompisaffr. Och nu r dom som kalvar p vrbete och strr pengar runt sig samtidigt som dom krashat kursen.
Det har ju fortfarande varit en vldigt bra kursutveckling fr de som tecknade SPAC:en och suttit kvar. Att aktien r ner 25 % (eller vad det nu blir) sen ATH r vl ingenting. Hgvrderade techbolag i USA rr sig vl typ s mycket upp och ner p en vecka...

Sjlv slde jag (tyvrr) ut mina p typ 105 kr. Jag tyckte det var hgt vrderat redan p den nivn och att det inte kndes s hett med typ ett enproduktsbolag inom en extremt frnderlig bransch dr det kan vara ngon helt annan teknik som gller om bara ngot r. Jag r dock inte alltfr bitter fr att ha missat uppgngen och hoppas det gr bra fr Yubico, ven om det inte r ngot fr min lnga portflj. Kul ocks att bolaget hamnade p svenska brsen och inte i USA s vi fr ngot annat n bara verkstad, bank och fastighetsbolag hr.
Citera
2025-01-17, 09:40
Medlem
Du pratar om ett bolag som inte finns och dess kvaliter, jag om ett finns noterat p Nasdaqs storbolagslista och dess brist p vettigt agerande fr att vidmakthlla marknadens frtroende.

r en blankningsuppgng p nstan 6% p en dryg mnad efter notering ett hlsotecken?

r en frsljning av aktier av vd fr att kpa sommarstuga fr 50 miljoner med en nedgng p 13 % av BV tecken p att ledningen r mogen fr large cap?

Tant Stina stoltserar med att kontantkpt ett hus i Gamla Stan fr 50 miljoner.

Allt efter att Bure slt ett av sina inte speciellt hgavkastande intressebolag (Yubico) till sitt eget SPACbolag. Hjt till skyarna med riktkurs 345 av SEB (som sydde ihop affren). Nuvarande kurs 238.

Hlften av SPACbolagen har likviderats,

25% Har kpt avloppsrensningsutrustning

Resten har kpt Yubico.

Lycka till

Citat:
Det har ju fortfarande varit en vldigt bra kursutveckling fr de som tecknade SPAC:en och suttit kvar. Att aktien r ner 25 % (eller vad det nu blir) sen ATH r vl ingenting. Hgvrderade techbolag i USA rr sig vl typ s mycket upp och ner p en vecka...

Sjlv slde jag (tyvrr) ut mina p typ 105 kr. Jag tyckte det var hgt vrderat redan p den nivn och att det inte kndes s hett med typ ett enproduktsbolag inom en extremt frnderlig bransch dr det kan vara ngon helt annan teknik som gller om bara ngot r. Jag r dock inte alltfr bitter fr att ha missat uppgngen och hoppas det gr bra fr Yubico, ven om det inte r ngot fr min lnga portflj. Kul ocks att bolaget hamnade p svenska brsen och inte i USA s vi fr ngot annat n bara verkstad, bank och fastighetsbolag hr.
Senast redigerad av Guldbagge 2025-01-17 kl. 10:05.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in