• 1
  • 2
2024-12-16, 11:06
Medlem
Bara för stt det känns tryggt och bra på pappret kommer inte kärkänslor automatiskt, tyvärr. Men måste inte betyda att det krävs otrygghet för att de ska uppstå.
Citera
2024-12-16, 12:24
Medlem
Tyvärr. Ens personlighet är ens personlighet. Du är en drama-lover. Du går igång på destruktivitet.

Du kan försöka med din fasad spela som att du är nöjd, men du och jag vet att du innerst inne vill bli dominerad och behandlad som skit.

Det är nu din natur och se det som en konsekvens av att du i dina unga dagar sökte ”spänning” snarare än stabilitet.

Trodde du, att du som ung, kunde söka ”spänning” och sedan vända på detta?
Citera
2024-12-16, 12:51
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejs93
Som att man går och väntar på kaos men de kommer aldrig? Jag ifrågasätter då mig själv ”är jag verkligen kär?” Svaret är ju ja, jag vill tillbringa mitt liv med honom!

Det är som att det känns tråkigt mellan varven
Du är inställd på att kaos skall hända, som att det är en nödvändig ingrediens i vardagen.

Kanske det är DU som är den destruktiva i all din nämnda historik ? Den du hör ihop med är en våldsbenägen, nersupen, kåkfararkille. Lika leker bäst.
Senast redigerad av anothe 2024-12-16 kl. 12:54.
Citera
2024-12-16, 17:20
Medlem
Jag har aldrig utövat våld och kommer aldrig göra. Jag höll på att mista livet så de är svårt att lita på män efter det. Men, den här mannen litar jag mycket på. Jag vet bara inte varför det väcks upp massa känslor inom mig. Vet att terapeuten sa att det kommer dyka upp känslor runt de hela, men jag ville nog mest få lite råd här om någon mer varit med om tuffa saker och sedan träffat en trygg person efteråt, för att sedan genomgått massa olika känslor för att kunna säga till mig här i tråden att det är fullkomligt normalt.
Citera
2024-12-16, 17:59
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Jag har aldrig utövat våld och kommer aldrig göra. Jag höll på att mista livet så de är svårt att lita på män efter det. Men, den här mannen litar jag mycket på. Jag vet bara inte varför det väcks upp massa känslor inom mig. Vet att terapeuten sa att det kommer dyka upp känslor runt de hela, men jag ville nog mest få lite råd här om någon mer varit med om tuffa saker och sedan träffat en trygg person efteråt, för att sedan genomgått massa olika känslor för att kunna säga till mig här i tråden att det är fullkomligt normalt.

Det du går igenom är fullkomligt normalt för någon som håller på och "omprogrammerar" sig själv. Det är inte lätt att göra det för känslor sitter djupt inom oss och kan vara hårt rotade men om du vet vart du vill nå, om du är beredd att arbeta med det kommer du att lyckas. Att du reflekterar över det är bra. Det är de första stegen. Att du upplever det du gör är således inget konstigt. Var inte rädd. Var helt ärlig mot dig själv, även om det skrämmer dig.

// CC
Citera
2024-12-17, 11:59
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Ja, som rubriken tyder. Jag har passerat strax över 30, har också barn, hus och okej arbete. För 5 år sedan genomgick jag en trauma behandling på grund av ett brott jag varit utsatt för. Är oerhört glad jag gjorde den resan för det gav mig livet tillbaka.

Jag har haft destruktiva relationer innan, toppats av dalar och berg, av och på och fram och tillbaka. Jag var den bästa eller den värsta. Den relationen varade i 8 år. Hade 2 relationer innan som var ”normala”.

Nu sedan ett år tillbaka har jag träffat en oerhört fin man. Ödmjuk, mentalt stark, hjälper mig och prioriterar mig. Jag gör samma med han, ger han de han behöver och vi trivs bra ihop. Men, (det här är väl en del i min bearbetning) han är den första efter mitt ex. Jag var singel i 3 år efter den härvan. Jag blir osäker på vad jag känner ibland, är det vanligt när man har en ”hälsosam relation”? Vi gör resor tillsammans, han har även tagit sig an min tonåring, och de är inte de lättaste. Så han är hur underbar som helst och jag älskar honom, är trygg med honom och kan vara mig själv.

Men, vi som gått från destruktiv till bra relationer, kände ni också såhär ibland? Går det över? Som att man går och väntar på kaos men de kommer aldrig? Jag ifrågasätter då mig själv ”är jag verkligen kär?” Svaret är ju ja, jag vill tillbringa mitt liv med honom!

Det är som att det känns tråkigt mellan varven, som att kärleken saknar glöd utan det där som är av och på. Vi har fantastiskt sexliv med så passion finns det. Kan inte sätta fingret på det men jag funderar på om ja kanske är störd :’) eller om det är som så att de här är en del av bearbetningen..

Ha de gott!
Du vill bli dominerad, du vill bli fostrad, du vill bli satt på plats, för hårt ibland också rena kräkningar. Du tolkar kärlek som svaghet och aggression som styrka vilket du faller för pladask och vill ha mer ett omättat behov. Du vill ha någon som sätter gränser emot dig och du testar också gränser tills du får trauma en osund dotter vs far-relation är det du vill ha och söker i en man där du är dotter fast du är över 30 år och har barn.
Senast redigerad av Congelado 2024-12-17 kl. 12:04.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in