Orkar inte läsa igenom hela, men ganska säker det är den här
https://www.flashback.org/t3609664
Nya rön om orsak. Någonstans stod att dräneringen av igentäppta lymfsystemet kan hjälpas av att kavla i nacken BORT från hjärnan.
Jag antar att du var ironisk om att jag borde bli dyrkad guru
Jag vill INTE bli dyrkad, har varit ganska känd IRL ända sedan tonåren och tycker det är mest jobbigt med kändisskapet.
MEN jag vill att världen ska bli mycket mindre skitdålig av att det finns så många inkompetenta med makt
så jag försöker göra vad jag kan för göra världen bättre. (T ex startade jag en liten Hjälp-till-självhjälpsorganisation 1993, som INTE bett om pengar, bara överskottsutrustning, pengarna har vi tagit ur egen ficka.)
ALLA kan göra något för att göra världen lite bättre, som inte behöver kosta något, det finns många volontärjobb.
Det är inte bara sjukvården, det finns många idioter även inom ekonomi, vilket jag försöker påpeka även det för att försöka undvika att fler blir lurade.
Det finns många fler exempel på inkompetenta läkare.
T ex en av mina systrar blev mycket dålig i tonåren, lades in på sjukhus, läkarna hittade inte vad det var för fel, bara symptom. Hon blev sämre och sämre av behandlingen, jag trodde hon skulle dö inom max 3 år. Men hon ledsnade på att bli sämre och sämre, skrev ut sig själv och började pröva alternativbehandlingar med NATURmediciner. Hon levde ytterligare över 40 år...
Forskare har en TEORI om att
gurkmeja motverkar hjärnsjukdom som Alzheimer för det är det enda speciella de hittat som är annorlunda i ett område som inte har sådana fall, de äter mycket gurkmeja till maten där. Testen har pågått flera år, sådant tar lång tid.
I vilket fall som helst är gurkmeja antiinflammatoriskt så att äta det (eller curcuminpiller som kommer från gurkmeja)
kan hjälpa mot många olika saker.
Inte bara dåliga leder är ofta delvis beroende på inflammation,
även många sjukdomar är triggade av inflamationer...
Just det. Fast det sista stämmer nog ofta INTE eftersom mycket av läkarinkompetensen beror på att de TROR att de vet bäst, fastän t ex en ortopedöverläkare inte ens visste att man kan ha ont i knäna alls!!!
Bland KIRURGER är det skrämmande vanligt de bara tänker på människan som en maskin där de byter ut reservdelar och tänker inte om värk och andra problem över huvud taget. Då jag kollade fanns värk inte med alls med i ortopedutbildningen!!!