Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2024-12-17, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patient567
Tror du på riktigt att det går att bota en psykossjukdom med ingefära och gurkmeja?

Om du har mer specifika frågor och kanske vill ha hjälp får du pma mig
Citera
2024-12-17, 22:07
Medlem
Citat:
Tror du på riktigt att det går att bota en psykossjukdom med ingefära och gurkmeja?
Ja, det fungerar faktiskt, men det måste vara färskt och gnuggas in ordentligt på ollonet.
Citera
Igår, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batshake
Kombinerat med att undvika gluten och kasein

Nej
Citera
Igår, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pugslam
Ja, det fungerar faktiskt, men det måste vara färskt och gnuggas in ordentligt på ollonet.

Citera
Igår, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batshake
Det är riktigt att gurkmeja är ett av de livsmedel/krydda som är mest antiinflammatoriskt, men det man framförallt bör undvika är gluten, kasein och soja samt processad mat om man är i denna situation, och det är svårt att veta om man inte prövat.

Men gurkmeja och en del annan mat kryddor t ex ingefära är också starkt antiinflammatoriska, så ta bort den inflammatoriska maten och tillsätt den antiinflammatoriska, så finns möjlighet att man blir bra , se
https://www.tv4play.se/klipp/2eb8279...ost-och-autism
https://supersynbiotics.se/maghalsa/...pecial-gluten/
https://stigbengmark.com/stigs-budor...odukter-video/

Vi har ätit antiinflammatoriskt mat med gott resultat, men är fortfarande inte helt friska.

googla på gluten autism

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av pugslam

Citat:
Nej

Citat:

När man är i den situationen att man varit sjuk under en längre tid och inte kan få hjälp från läkare, så kan man konstatera att en normala sjukvården inte klarar av detta, då måste man göra allt för att bli frisk.
Under förutsättning att man vill bli frisk.
Ni som är kritiska har ni sett
https://www.tv4.se/artikel/4fc0122b0...ost-och-autism

Men alla blir inte friska av detta.

Men att förlöjliga de erfarenheter många har fått genom kosten tycker jag är idiotiskt, om Ni är i den situationen att Ni är i dåligt psykiskt skick så tycker jag att Ni skall läsa på och testa, det kanske inte hjälper, men det kanske hjälper till 100 procent, det omöjligt att säga innan.
Det vi vet är att läkarna inte föreslår detta och inte kan eller vill konstatera detta, så är enda tjansen att testa själv.

Men vill man inte bli frisk så kan man inte tvinga någon att testa och kanske bli frisk eller friskare.
De flesta säger ungefär som ni, hellre dör jag än slutar med gluten, ja det är ett val som man själv tar.
Citera
Idag, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Orkar inte läsa igenom hela, men ganska säker det är den här
https://www.flashback.org/t3609664
Nya rön om orsak. Någonstans stod att dräneringen av igentäppta lymfsystemet kan hjälpas av att kavla i nacken BORT från hjärnan.
Jag antar att du var ironisk om att jag borde bli dyrkad guru
Jag vill INTE bli dyrkad, har varit ganska känd IRL ända sedan tonåren och tycker det är mest jobbigt med kändisskapet.
MEN jag vill att världen ska bli mycket mindre skitdålig av att det finns så många inkompetenta med makt
så jag försöker göra vad jag kan för göra världen bättre. (T ex startade jag en liten Hjälp-till-självhjälpsorganisation 1993, som INTE bett om pengar, bara överskottsutrustning, pengarna har vi tagit ur egen ficka.)
ALLA kan göra något för att göra världen lite bättre, som inte behöver kosta något, det finns många volontärjobb.
Det är inte bara sjukvården, det finns många idioter även inom ekonomi, vilket jag försöker påpeka även det för att försöka undvika att fler blir lurade.

Det finns många fler exempel på inkompetenta läkare.
T ex en av mina systrar blev mycket dålig i tonåren, lades in på sjukhus, läkarna hittade inte vad det var för fel, bara symptom. Hon blev sämre och sämre av behandlingen, jag trodde hon skulle dö inom max 3 år. Men hon ledsnade på att bli sämre och sämre, skrev ut sig själv och började pröva alternativbehandlingar med NATURmediciner. Hon levde ytterligare över 40 år...
Forskare har en TEORI om att gurkmeja motverkar hjärnsjukdom som Alzheimer för det är det enda speciella de hittat som är annorlunda i ett område som inte har sådana fall, de äter mycket gurkmeja till maten där. Testen har pågått flera år, sådant tar lång tid.
I vilket fall som helst är gurkmeja antiinflammatoriskt så att äta det (eller curcuminpiller som kommer från gurkmeja) kan hjälpa mot många olika saker.
Inte bara dåliga leder är ofta delvis beroende på inflammation,
även många sjukdomar är triggade av inflamationer...

Just det. Fast det sista stämmer nog ofta INTE eftersom mycket av läkarinkompetensen beror på att de TROR att de vet bäst, fastän t ex en ortopedöverläkare inte ens visste att man kan ha ont i knäna alls!!!
Bland KIRURGER är det skrämmande vanligt de bara tänker på människan som en maskin där de byter ut reservdelar och tänker inte om värk och andra problem över huvud taget. Då jag kollade fanns värk inte med alls med i ortopedutbildningen!!!

En ortoped som inte känner till att man kan ha värk i knäna 🙄🤐 Skrämmande men inte förvånad. Hamnar du hos en ortoped pga artros i knäna så vill de bara operera, de ser inga andra alternativ.
De vet inte/vill inte veta att olika övningar kan minska knäsmärtan och framför allt rätt mat samt kosttillskott och viss medicin kan göra att man slipper operation. Skippa allt som är rött kött, rökt kött, ost, mjölk och alla mejeriprodukter förutom fermenterade produkter. Kanel, ingefära, gurkmeja är antiinflammatoriskt och bra. Var sen uppmärksam på att få tillräckligt med vitamin K, hela B-viaminkomplexet, särskilt B-12, D-vtamin, kalk, magnesium, zink och omega-3.
Citera
Idag, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biline
En ortoped som inte känner till att man kan ha värk i knäna 🙄🤐 Skrämmande men inte förvånad. Hamnar du hos en ortoped pga artros i knäna så vill de bara operera, de ser inga andra alternativ.
De vet inte/vill inte veta att olika övningar kan minska knäsmärtan och framför allt rätt mat samt kosttillskott och viss medicin kan göra att man slipper operation. Skippa allt som är rött kött, rökt kött, ost, mjölk och alla mejeriprodukter förutom fermenterade produkter. Kanel, ingefära, gurkmeja är antiinflammatoriskt och bra. Var sen uppmärksam på att få tillräckligt med vitamin K, hela B-viaminkomplexet, särskilt B-12, D-vtamin, kalk, magnesium, zink och omega-3.
I mitt fall är det tok åt andra hållet
Jag får INTE titanknä(n) som jag behöver!
De tror att det går att träna bort fastän det inte gått på många år p g inga menisker kvar. På den tiden jag blev opererad begrep de inte att det är dåligt att ta bort hela.
Citera
Idag, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biline

Äntligen någon som är framåt
Liten kommentar med avseende på inflammation
"Skippa allt som är rött kött, rökt kött" Enligt mina erfarenheter och vad jag läst är rött kött inte speciellt farligt, rökt kött är mer processat och kanske kan vara farligare. Med mindre rött kött drar man ner på ändtarmscancer och dyl. Kyckling och speciellt feta fiskar är mer nyttiga. Totalt äter vi sannolikt för mycket kött i sverige, men jag kan inte tänka mig att t ex sojabiffar är mer nyttiga.

"ost, mjölk och alla mejeriprodukter förutom fermenterade produkter" Även fermenterade mjölkprodukter innehåller kasein, så det är inte att rekommendera.

Däremot är t ex Kimchi och surkål bra, då de innehåller nyttiga bakterier som magen kan ha nytta av

Men den värsta produkten är vanligtvis gluten ( olika mjölsorter framförallt vetemjöl)

Samt ät mycket fibrer, kanske havregrynsgröt (glutenfri) varje morgon ( utan mjölk), och ha uppsikt på bajset så att detta kommer ut som korvar annars är det något fel. Immunförsvaret sitter i ändtarmen

Men det finns i och för sig många skolor på vad som är nyttigt
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in