Citat:
Ursprungligen postat av
Shredded79
Du kallar löntagare för ”jobbare” , du har inte presenterat något annat än att staten har gjort en luring, och att ”vad tror du händer om ”jobbare” får reda på att arbetsgivaravgiften är ytterligare en skatt” , du särskriver och sätter dig själv på höga hästar och i samma mening försöker du inbilla mig att du varit stor företagsledare.
Finns ingen företagsledare av den digniteten skulle framföra sig så i tal och skrift, du är ingen företagsledare, du är bara ett troll 😂
Förklaringen har ju stått FLERA GÅNGER INNAN i den här tråden, men eftersom du fortfarande inte begripit så skriver jag en kort förklaring IGEN...
Jag tar dina siffror:
""Så får denne 1800kr på kontot och 750kr går till skatt, en skatt som löntagaren kan göra avdrag på etc. Sen är det inget mer.
För arbetsgivaren blir kostnaden 2500kr i lön + 800kr i arbetsgivaravgift"
Allt det där är PROCENT RELATERAT TILL LÖNEN.
Total från arbetsgivaren för löntagaren 3300.
Av det går 1550 till statskassan och 1750 till löntagaren = 47 % till staten, inte mycket mindre som nästan alla löntagare tror, eftersom de är LURADE av riksdagen...
(Någon annan hade räknat mer exakt än dina siffror och kommit fram till att det var över 50 %.)
Begriper du nu då?
Flera korkade slutsatser av dig...
1. Jag tror inte att mina anställda i utlandet läser här
2. Jag särskiva??! När då? Jag brukar ju skämta om felbetydelser det kan bli av det då andra gör det.
3. Ja, OM du räknar det som att sätta mig på höga hästar då jag skriver EN DEL av min CV för att visa korkskallar som dig hur fel ni har.
En gång skrev jag mer av min CV inklusive år gjorda. Då hävdade en idiot att jag måste vara 200 år för han begrep inte att man kan göra flera saker parallellt
(Bl a ledde jag en sportklubb från botten till Sverigeeliten samtidigt som jag hade företaget med 70 anställda.)
4. Enligt en universitetsgjord undersökning är det toppchefer som skriver FLEST stavnings- och gramatikfel...
5. Det verkar på hur du skriver som om du inte ens var påtänkt - eller kanske blöjåldern
- då jag blev egen företagare...
6. Jag skriver mycket olika då jag skriver:
/som företagsledare
/journalist
/juridiska handlingar
/myndigheter
/till korkskallar som dessutom hävdar att jag inte gjort saker jag gjort. Varför skulle jag vara trevlig då? Inte ens det begrep du...