Citat:
Ursprungligen postat av
Otrevlig-hatt
...
Har endast haft två förhållanden innan detta. Det första var med en väldigt ohälsosam typ (aktivt elak och manipulativ, brukade säga att ingen någonsin skulle älska mig igen ifall han lämnade mig, tvingade sig på mig sexuellt, var allmänt dålig på alla vis i världen. Tog år att våga dejta igen efter det.)
Det andra var helt ok, men vi bara passade inte ihop.
Det var ungefär fem år mellan det andra och början av det nyligen brutna förhållandet. Förhoppningsvis blir det inte lika länge denna gången. Bara bättre.
De där frågorna var väldigt bra och jag ska ta mig en djup funderare på dem alla. Tackar!
Man väljer eller attraheras av liknande relationer som man haft innan eller så att säga den kärlek som man hade i sin egen familj försöker man hitta utanför familjehemmet. Har det varit lite konstigt hemma medvetet eller omedvetet så hör du ju hur komplicerat det kan bli.
Vi söker efter den känsla som var i familjehemmet oavsett om det var bra dynamik eller inte då dynamiken skapar en trygghet.
Det är bra att du haft en normal relation i alla fall. Som en lysande sol jämfört med en dålig.
Min första längre relation startade också dåligt vilket efter den tog 1 år att återhämta sig eller bli någorlunda normal igen.