2025-03-09, 07:26
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Duger data från Auschwitz egna hemsida som "verifierbart"?
https://www.auschwitz.org/en/history/fate-of-children/

Om kapaciteten gick på fullt i en tidperiod där ett bestämt totalt antal och i en bestämd konstellation av människor passerade ett moment / flaskhals så är det enkel logik att inse att att exakt den konstellationen MÅSTE kunna få plats vid ett tillfälle. Hur ska ni annars kunna vidhålla denna fundamentala del i berättelsen?

Antalet käre Watson, antalet är den röda tråden. ..lustigt nog är just antalen det som mest reviderats genom tiderna (med stort motstånd förstås) och detta ska vara en fora för revisionism men jag blir ändå kallad för 'förnekare' när jag argumenterar i det avseendet. (go figure)

..nu vet jag att ni bara är här för att pilpula, brunsmeta och dumma ner allt men jag tror andra läsare förstår att om man nu kör en gasning med whatever antal småbarn och dockor för att kunna knöka in era vansinniga antal 15-25st per kvadratmeter (antalet igen) så blir det liksom tomt på småbarnen till slut och där står ni med alla vuxna kvar. Malde de ner de vuxna eller var det dvärgar allihop?

..därav att jag klistrade in uppgiften om att 17,8% var barn OCH UNGDOMAR upp till 18 år. Direkt från Auschwitz egen hemsida dessutom. Men det kanske är en förnekarsida?
https://www.auschwitz.org/en/history/fate-of-children/

Således kan man uppskatta att andelen av era småttingar ni behöver för att kunna knöka in era vansinniga antal 15-25st per kvadratmeter (antalet igen) är under 10%.

Nu vet jag av erfarenhet att just fysik och matematik (och logik) är som kryptonit för ert uppdrag här och ni kommer pilpula än mer så jag vänder mig främst till alla andra läsare. Googla gärna på vad 'Pilpul' betyder i modern tappning utanför talmud studier.

Men men, måste vidhålla berättelsen för att kunna motivera sin offerroll och omvärldens 'förståelse' för sina s.k. försvar mot andra. Vidrigt.

Men människa! Varför jag tog upp Auschwitz, det är för du skulle förstå vidden av avliva nästan 500 K personer och bränna dem på några månader. Vi har visat att det går visst att trycka in så många! Sedan har du tyskarnas egna beräkningar på bränna ca 3 000 st per dygn på de 2 största KREM ( IV, V). Hade de inte lyckats knöka ihop så många, så hade lägret fyllts på nolltid.

Men klart du (okänd skribent) tycker inte att tyska ingenjörer kan beräkna att det går alldeles utmärkt!
Citera
2025-03-14, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men människa! Varför jag tog upp Auschwitz, det är för du skulle förstå vidden av avliva nästan 500 K personer och bränna dem på några månader. Vi har visat att det går visst att trycka in så många! Sedan har du tyskarnas egna beräkningar på bränna ca 3 000 st per dygn på de 2 största KREM ( IV, V). Hade de inte lyckats knöka ihop så många, så hade lägret fyllts på nolltid.

Men klart du (okänd skribent) tycker inte att tyska ingenjörer kan beräkna att det går alldeles utmärkt!

Jaså? Nyligen eller?
Citera
2025-03-15, 08:28
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
Jaså? Nyligen eller?

Nej nej. Inte alls.
Det har påpekats och uppvisats massor med gånger genom åren som passerat.
Sedan kommer det alltid någon stolle som inte begriper bättre och garvar, tills de inte garvar mer då det visar sig att de hade fel.

Hur är det själv?
Hur många, eller få, tror du själv man kan pressa in i ett utrymme om det handlar om många barn och små vuxna?

/VV
Citera
2025-03-15, 13:18
Medlem
Det var ju även de som jobbade på koncentrationsläger själva som berättade att man tog död på judar i dess läger, och att gaskamrarna fanns. Man intervjuar några av dessa i dokumentären Shoah. Varför skulle dessa ljuga?
Citera
2025-03-23, 16:47
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
Jaså? Nyligen eller?

Hur är det med läsa tråden? I stället för slänga ut irrelevanta kommentarer? lol
Citera
2025-03-23, 16:48
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Det var ju även de som jobbade på koncentrationsläger själva som berättade att man tog död på judar i dess läger, och att gaskamrarna fanns. Man intervjuar några av dessa i dokumentären Shoah. Varför skulle dessa ljuga?

Ja, och många tyska fångvakter berättade efter kriget om det.
Citera
2025-04-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Så du menar att din morbrors påståenden om vad han inte sett ang förintelsen under sin vistelse i Tyskland skulle vara nåt bevis för något och därför skulle väga tyngre än alla tusentals autentiska dokument och andra vittnesmål där gaskammare för massmord bekräftas?
Vad din morbror överallt i alla koncentrationsläger som tyskarna hade….?
han var i fyra av de .En kort fråga .I början car en stor skylt vid ingången till Auscwitz där stod att 4 miljoner judar dog där .Vad står det nu ?
Citera
2025-04-10, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rummenigekarl
han var i fyra av de .En kort fråga .I början car en stor skylt vid ingången till Auscwitz där stod att 4 miljoner judar dog där .Vad står det nu ?

Du får kolla upp fakta om den skylten/plakettent, för det du försöker dig på nu är helt enkelt fel..

Du kan börja med att läsa om saken i länken…
http://holocaustcontroversies.blogsp...uschwitzplaque

Förövrigt kan man ju undra vad du skulle mena med att det skulle stå mindre antal dödade idag…? På vilket sätt skulle det vara nåt bevis mot förintelsen menar du…?
Citera
2025-04-10, 01:05
Medlem
felpost
Citera
2025-04-10, 04:45
Medlem
Att ni aldrig tröttnar på att mata trollen som påstår att så många miljoner inte dog i förintelsen.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in