Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-12-17, 23:24
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Det är sorgligt när de som verkligen behöver omsorg inte får det. Hoppas att du också får vård när du behöver det. Eller tar du fram din Luger när det är dags, O2M?

Du visar med varje inlägg att du är en av fbs mest empatilösa psykopater, tillsammans med Killpalestina. Sträck på er.

Du, lilla rysshoran, blir jag ett bajskastande, våldsamt, dement mongo som inte längre vet vem jag är så hoppas jag att någon barmhärtig samarit befriar mig från mitt lidande och återställer mitt människovärde med ett nackskott.
Citera
2024-12-18, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Du, lilla rysshoran, blir jag ett bajskastande, våldsamt, dement mongo som inte längre vet vem jag är så hoppas jag att någon barmhärtig samarit befriar mig från mitt lidande och återställer mitt människovärde med ett nackskott.
Är det inte bajs du kastar? Är det inte mongo samt dement att prata om sig själv på det sättet? Vet du vem du är egentligen?

Jag hoppas du också får den hjälp du så behöver. Innan du finner vad du tydligen söker.
Citera
2024-12-18, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Till skillnad från hur du är nu?
Citera
2024-12-18, 09:08
Medlem
SpiderVeins avatar
Det är Tullhuset. En del av dom som jobbar där tillhörde en problematisk arbetsgrupp på Klosterbacken och blev omplacerade dit, mestadels undersköterskor. Det gick tragikomiskt nog att se effekten av detta på platsannonserna för jobb i Region Örebro. Jag vet att ett antal undersköterskor, sjuksköterskor och enhetschef från Tullhuset plötsligt hade vakanta tjänster uppe efteråt. Gissar på att giljotinen gick varm där.
Citera
2024-12-18, 09:09
Medlem
SpiderVeins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Utifrån det lilla man kan se av artikeln så avled han av uttorkning, ie så har personalen inte haft koll på att han fått i sig vätska vilket personal utbildade på demens vet är viktigt att ha koll på.

Du snackar i natttmössan. Han dog av sepsis orsakat av liggsår som inte togs hand på ett regelmässigt sätt.
Citera
2024-12-18, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Såg detta på fejsbook men kan inte läsa artikeln. Så jag undrar var detta hände.

"Lasse Petersson var för ung för ett demensboende och placerades i stället i en gruppbostad. Efter 16 dagar där fick han föras till akuten...."

Det var inte boendets förtjänst att han kom till akuten det vara dottern som hittade honom i bedrövligt skick. Tyvärr dog han.

Vem har bestämt att det ska vara åldersgräns på demensvård? Är det lokalt eller regionalt eller hela landet? Jävla dum regel. Och varför kunde det bli så illa på gruppboendet? Ingen som ansvarade för honom?

https://www.hallandsposten.se/nyhete...8-69f4a0324268

Han hade dött förr eller senare. Det ska vi alla. Varför riva upp himmel och jord innan de fått svaret om varför han dog. Det kan ju finnas naturliga orsaker.
Citera
2024-12-18, 11:23
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderVein
Du snackar i natttmössan. Han dog av sepsis orsakat av liggsår som inte togs hand på ett regelmässigt sätt.

Som sagt, utifrån det lilla man kunde se av artikeln (utan att betala).
Citera
2024-12-19, 18:10
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vgebler
Låst artikel, men lite detaljer fanns ju i ingressen: "Bara två veckor efter flytten hittade Susanna sin pappa svårt uttorkad och så illa medfaren att hans liv inte gick att rädda." Logiken är väl att ett gruppboende lämpligt för demenspatienter borde haft rutiner för att uppmärksamma hans tillstånd innan det hunnit bli så illa.

Det var inget demensboende.
Citera
2024-12-19, 18:18
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Vad var dödsorsaken?
Hade han inte dött om han varit på ett demensboende eller vad vill du säga?
Facebook känns ju inte speciellt seriöst som källa för såna här påståenden.

Han var för ung för demensboende så de satte honom på ett vanligt gruppboende. Ingen måste ha kollat till honom för han var så uttorkad att han dog efter att dottern fört han akut till sjukhus.

På ett demensboende kollar de att dom äter och dricker då denna förmåga kan vara nersatt.

Det var Hallandspostens som lagt in artikeln på fejsbok för att få fler läsare.
Citera
2024-12-19, 18:25
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Han var för ung för demensboende så de satte honom på ett vanligt gruppboende. Ingen måste ha kollat till honom för han var så uttorkad att han dog efter att dottern fört han akut till sjukhus.

På ett demensboende kollar de att dom äter och dricker då denna förmåga kan vara nersatt.

Det var Hallandspostens som lagt in artikeln på fejsbok för att få fler läsare.
Tragiskt! Hoppas att man drar slutsatser från det här så risken minskar för att det ska upprepas.
An...svariga om det går att hitta måste även få ta konsekvenser
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in