Sverige är ett fantastiskt land som mot alla odds lyckas finna konsensus inom varenda motsättning. Om det finns problem så är det att jaget verkar förmer än varenda upplevelse som går att koppla till landet, jaget måste. Rädslan och respekten måste finnas. Men om vi ska leka mellan rädsla och respekt så finns ingen kärlek till något, bara integritetstänk och Gudsfruktan. Övervakning. Krig.
Är förnekelse någonting bra eller dålig och kan dessa nå konsensus genom hela livet i det relativa? Manipulation, intelligens, medveten eller inte, är kärlekens kärna. Någonting som förnekas genom alla lagstiftningar, all tyst eller öppen kommunikation, genom alla uppfattningar ur vilket kreativitet och skapande uppstår ur.
Lever vi våra liv i en varm macka där man på ena sidan brett över Nutella och på den andra sidan en rejäl klick avföring? Koprofagen föredrar förmodligen sidan med skit. Nutella är mer min grej. Men det är ju en smaksak, känner mig lite som medelsvensson när jag "bara" gillar Nutella och inte har några tankar på bajs överhuvudtaget.
Bör vi skämmas för mänsklig natur eller lagstadga mot den för att vissa blivit "för gamla" för egen uppfattning av det möjliga? Ingen ska behöva uppleva det du själv varit med om, right? Vissa har lärt sig hålla det inne, precis som jag. Vad hjälper det att prata ut, när ingen annan kan förstå? Och om de hade lyssnat så hade de förnekat. Lämnat dig ensam. Trott att de kunnat lämna dig i förmån för sig själva, sina egna önskemål om att livet faktiskt kan vara någonting annat, en semesterresa på Maldiverna med familjen till exempel. Slippa tänka på dig. Visst, det fungerar. Lite avkoppling mitt bland alla krig, komma bort. Dricka och knarka lite, njuta av livet.
Mig vet ingen hur de ska tackla, har spelat spelet så djupt att jag kniper käft. Älskar världen, förstår motsättningarna. Något måste göras, men vad? Ingenting kanske. Det är ju också ett ställningstagande som genom ett mirakel lett dig till att läsa det jag skrivit. Bara det att jag lever kanske stillar din sinnesro?
Senast redigerad av Skitborste 2024-12-17 kl. 23:54.