2024-12-30, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelargonen92
Du är helt ute och cyklar angående detta.

Nej.
Citera
2024-12-31, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Nej.

Jo, för spårsäkringar har jag jobbat med i många år.
Citera
2024-12-31, 00:03
Medlem
Citat:
Jo, för spårsäkringar har jag jobbat med i många år.

Jo så går det till och det finns kanske fler metoder i bruk. Men jag har alltid på fötterna när jag skriver här.
Citera
2024-12-31, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Jo så går det till och det finns kanske fler metoder i bruk. Men jag har alltid på fötterna när jag skriver här.

Man spårsäkrar våldtäkter på gynakuten om en sådan finns i närheten, annars vanliga akuten, ser lite olika ut. Det tar inte flera timmar såvida inte personen är svårt fysiskt skadad eller mår extremt psykiskt dåligt. Hen behöver inte stå upp under hela tiden. Fysiska skador ses sällan, det är framför allt främmande DNA man är ute efter. Du har rätt i sak men inte i förfarande.
Citera
2024-12-31, 00:25
Medlem
Citat:
Man spårsäkrar våldtäkter på gynakuten om en sådan finns i närheten, annars vanliga akuten, ser lite olika ut. Det tar inte flera timmar såvida inte personen är svårt fysiskt skadad eller mår extremt psykiskt dåligt. Hen behöver inte stå upp under hela tiden. Fysiska skador ses sällan, det är framför allt främmande DNA man är ute efter. Du har rätt i sak men inte i förfarande.

Det är möjligt att det ser olika ut på olika sjukhus. Likaså att det kan skötas mindre form eller tom haftsigt på en del sjukhs. Det emotsäger jag mig inte,

I övrigt - Du får tro precis vad du vill. Det förändrar inte fakta. Jag har varit med i hela upplägget i tjänsten flertalet gånger och under flertalet år och det har handlat om att det varit över flertalet och år på 2 olika sjukhus.

Jag kommer inte tillbak till denna meningslösa debatten mer. Det förändrar inte fakta.
Citera
2024-12-31, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillafisken1980
Kvinnan som påstår sig ha blivit utsatt har kommit med liknande anklagelser vid flera tidigare tillfällen som visat sig vara falska. Hon är bla portad på flera uteställen i Malmö då hon uppger att hon blivit våldtagen på toaletten som sen visar sig att inte stämma.

Så du menar alltså det finns vakter i Malmö som inte släpper in en kvinna pga att hon anmält att hon blivit våldtagen på deras toaletter och sedan har förövarna friats? En fråga jag har här är om vakterna isf även portar de män som blivit anmälda av kvinnan?

Är det klubbarrangörerna som gett vakterna detta stora mandat att i samhället kunna bedöma huvuvida en våldtäkt ägt rum eller ej?

Mig veterligen finns det inte jättemånga klubbar i Malmö och detta handlar inte om plan B, mjs, Babel el savoy. Det skulle ev kunna handla om etage, vars vakter tidigare varit i blåsväder. Hursomhelst om det du påstår är sant så namnge dessa klubbar för kvinnor behöver varnas så de inte går dit och hamnar i kvinnans situation.
Citera
2024-12-31, 10:56
Medlem
Citat:
Finns inga vittnen. Ambulans till sjukhuset kan ju lätt förklaras, dels att hon spelade bra eller kände ambulanspersonalen eftersom hon jobbar på sjukhuset.
Skälet är som jag tidigare skrev, hon påstår sig ha blivit våldtagen på toaletten på uteställen. När man gjort det vid upprepade tillfällen på olika utekvällar så vill man inte ha henne som gäst längre..

Så varför är han häktad om vittnen och bevissamlingar saknas?
Citera
2024-12-31, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Och misstankarna mot mannen har stärkts vad jag förstår...
Citera
2024-12-31, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga

Självklart har han gjort det men han minns väl det dessvärre inte pga alla substanser och försöker nu hitta på historier till sina vänner, barn och exfru om att denna snygga unga tjej ville ha honom

Glöm inte att det är gm
Som varit dömd tidigare, inte Bo
Citera
2024-12-31, 12:32
Medlem
Citat:
Finns inga vittnen. Ambulans till sjukhuset kan ju lätt förklaras, dels att hon spelade bra eller kände ambulanspersonalen eftersom hon jobbar på sjukhuset.
Skälet är som jag tidigare skrev, hon påstår sig ha blivit våldtagen på toaletten på uteställen. När man gjort det vid upprepade tillfällen på olika utekvällar så vill man inte ha henne som gäst längre..

Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Hmm…. Direkt uttalande av åklagaren som begärt häktning:
”Efter förhör med de inblandade inklusive vittnen
bedömde åklagare Frida Lindén på fredagen att bevisen stärkts.
Hon beslutade då att begära mannen häktad.”

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga

Jo, det finns vittnen till delar av händelseförloppet.
Så efter vittnesförhör och undersökningsfynd på det sjukhus BO förts till med ambulans, ansågs bevisningen så stark att åklagaren beslutade om att mannen ska häktas.
Detta då även straffvärdet om den MGM döms kommer vara minst 6mån fängelse.
Den lilla fisken från -80 talet verkar lite för engagerad i damage control.
Vad har du så starkt emot ett BO att du reggar ett konto enkomt för detta!
Citera
2024-12-31, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Jo, det finns vittnen till delar av händelseförloppet.
Så efter vittnesförhör och undersökningsfynd på det sjukhus BO förts till med ambulans, ansågs bevisningen så stark att åklagaren beslutade om att mannen ska häktas.
Detta då även straffvärdet om den MGM döms kommer vara minst 6mån fängelse.
Den lilla fisken från -80 talet verkar lite för engagerad i damage control.
Vad har du så starkt emot ett BO att du reggar ett konto enkomt för detta!

Män som hatar kvinnor du vet…
Citera
2024-12-31, 15:30
Medlem
Citat:
Män som hatar kvinnor du vet…

Mja, kan vara en kvinna som just nu hatar en kvinna du vet…..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in