Genetiskt borde det rimligtvis vara till störst del. Man kan inte "bli bög" bara sådär, i alla fall inte som vuxen.
Jag själv som är bisexuell vet detta, eftersom oavsett hur mkt jag kört på "andra sidan" så finns attraktionen för kvinnor alltid intakt ändå oavsett. Den sexuella kåtheten för kvinnor snarare ökar, eftersom all sexuel stimulering väcker sexualiteten till liv och ger den mer eld. Detta innebär att ALLT man vanligtvis tänder på blir mer tändande rent allmänt. Så är det för mig iaf.
Uppväxt och val i livet, utforskande av sexualitet utanför hetero-normen tidigt i livet är antagligen i kombination med genetik när det kommer till att "bli" bög eller bi. Främst genetik tror jag dock. Kan vara svårt att forska på vart exakt i DNA bögigheten sitter, och tror det handlar om att som man ha en allmänt mer feminin natur över sig. Svårt att exakt sätta fingret på, eftersom det har med helheten att göra.
Min egen bisexualitet tycker jag speglar mig som person.
Aldrig varit en alfa-hane med stor dominans utan snarare tvärtom. Rätt passiv och feminin natur när jag ser bakåt på mitt liv. Vissa män är så mkt mer manliga än mig att jag framstår som en brud jämfört med dem typ.
Så är det, men samtidigt finns mkt styrka i det feminina. Michael Jacksson var inte den mest karakariga karlen direkt men gjorde otroligt musik t.ex.
En man som har mer feminint i sig än andra tenderar antagligen att i större utsträckning utforska sin sexualitet utanför heteo-normen, eftersom nyfikenheten och viljan till detta kanske är något större och mer lockande pga en mer feminin natur.
Jag tror personligen alla föds i princip bisexuella åtminstone till viss del, och vissa mer än andra.
Sexuell attraktion för bägge kön är nog vanligare än romantisk sådan. Tror detta gäller särskilt bisexuella män, som nog har en större tendens att utforska sexualiteten hos varandra snarare än romantiken (börja kyssas, ha känslor etc.).
Känner själv som att kvinnor är lite mer gjorda för att vilja kyssa och få romantiska känslor för, men sån är jag.
En kvinna vill bli älskad, och en man vill ha någon att älska.
Men även både och såklart, eftersom ALLA har både manligt och kvinnligt inom sig, både yin och yang.
De med mer kvinnligt tenderar mer attraheras av manligt och vice versa.
Man märker ju hur tydligt som helst på homosexuella män hur pass kvinnliga/feminina de är och framställer sig som. Vissa klär ju sig även till kvinnor ibland.
Att inte se detta är att vara blind.
Inget fel alls med att vara varken bög eller bi vill jag poängtera.
Brukar själv tänka att det allra "bögigaste" med en bög är att som
MAN inte tända ett jota på kvinnor.
Att se nakna heta kurviga vackra kvinnor och inte gå igång
ALLS på det, Då har man nog inte mkt manlighet i sig
![Smile](https://static.flashback.org/img/smilies2/smile1.gif)
Inget fel i det (hetero-kvinnor är ju likadana), men min poäng är att tändning på män/manlighet i sig inte gör en till bög. Snarare är det som sagt antagligen en konsekvens av en mer feminin natur i kombination med den manliga.
Bisexualitet ligger förmodligen "latent" hos de flesta, och kan väckas till liv och växa ju mer man går utanför normen i sitt utforskande av sexualiteten. Men bög föds man till, ytterst sett. Tror jag iaf.
Annars har jag lite svårt att få ihop det.