2024-12-23, 11:05
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Det har du väl sett på tävlingar och inskjutningar vad deras uppgift är? Att meddela skytten träffbild ,vart skotten träffat . Alla skyttetränare står ju med sina kikare och ser vart skotten sitter både träffar som bommar. Skytte är svårt eftersom ett gevärsskott aldrig går spikrakt utan det har alltid en liten bana i luften pga gravitationen . Så siktar man mitt i prick så kommer inte skotten hamna där . Därför skruvar åkarna på geväret .

Så vad gäller skidskyttarnas teknik i skyttet så har tränarna inget ansvar enligt dig?
Citera
2024-12-23, 11:32
Medlem
Teobald Thors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svamp7
Hur funkar startlistan i masstart om någon topp 25 stryker sig? Jag trodde att nummer 26 i totalen fick den platsen. Men här verkar man ha utökat event kvoten istället
Verkar vara nytt för denna säsong med endast en reservlista, som helt utgår från event points.
Tidigare var det två separata reservlistor.
Citera
2024-12-23, 15:36
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RavenDraven
Saknar Tanden. <3

Tilbake i Overhof !

https://www.nettavisen.no/sport/ingr...s/5-95-2205125
Citera
2024-12-23, 17:34
Medlem
Jag gillar tanken på att ge Martin P. ett hagelgevär i julklapp. Vore väl katten om han inte skulle få några flera träff!
Citera
2024-12-23, 18:44
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Jag gillar tanken på att ge Martin P. ett hagelgevär i julklapp. Vore väl katten om han inte skulle få några flera träff!

Sen efter lite julkosken - han är ju ändå halvfinne - vill han leka Wilhelm Tell. "Saatana perkele, stå still, Hanna!!!"

Högst en vattenpistol ska han ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in