Flashback bygger pepparkakshus!
  • 6
  • 7
Igår, 23:59
Medlem
enklast är väl om hon slutar köpa doftblock... hon kan lägga de pengarna hon spara på avbetalningarna.
att först "råka" tappa ett doftblock och sedan "råka" spola låter för bra för att var sant.
jag har tappat både mobil, pocketböcker och toarullar i klosetten. Det är bara fiska upp igen.
Det finns tvål och vatten. Nej jag har inte torkat och läst ut böckerna, jag har köpt nya exemplar och läst färdigt. Det finns gränser.
Citera
Idag, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Går det ens att köpa sådana där toalettrengöringsblock längre? De togs väl bort från hyllorna i de flesta stora kedjor för många år sedan? Just pga att de kan orsaka stopp i avloppet.

Undrar varifrån damen fått wc-blocket?

Vilka stora kedjor har tagit bort dem helt? Ica.se, Willys.se och Coop.se har wc-block när man söker online i alla fall.
Citera
Idag, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujsagiro
Kort sammanfattning: Ett wc-block åker ner i toalettstolen och orsakar stopp. Hyresgästen ringer värden, som ringer en spolbil. Värden skickar en faktura till hyresgästen för spolbilsutryckningen, som först är något för hög på grund av felaktig moms, men sen landar på 3000 kronor. Hyresgästen tycker inte hon ska betala. Men värden menar att det är hon som orsakat merkostnaden - och Hyresgästföreningen säger att hon troligtvis kommer att få betala om det prövas i domstol.

Vad säger ni - kunde värden varit schysst och tagit kostnaden själv i det här fallet?

Länk: https://www.hemhyra.se/nyheter/doftb...entals-kronor/

För mig är det sjukt att inte ha råd med 3000kr för en oförutsedd händelse.
Har pensionärerna det så dåligt ställt så vill inte jag bli pensionär.
Citera
Idag, 03:22
Medlem
[quote=kukflash|90433459]Nej, man skickar fakturan till hyresgästen som står på kontraktet. Hon är ansvarig för vad som sker i lägenheten. Sedan får hon ta det med kommunen ifall hon känner sig oskyldig.

Gissningsvis så står boendet på kontraktet för lägenheterna och därav får dom fakturan.

Nej, de boende står på hyreskontraktet. Kommunen har blivit väldigt noga med att varje boende ska betala sånt som man normalt betalar som hyresgäst. Toalettpapper, tvättmedel, mat, säng. Så jag blir inte förvånad om kommunen fakturerar hyresgästen för såna kostnader som orsakas av hyregästen. Trots att de som bor här inte klarar eget boende. Alla boende har God man/Förvaltare.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in