Flashback bygger pepparkakshus!
Idag, 11:45
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
40 tusen är nästan vad folk får som misshandlats en gång eller en lärare får när de får ett slag av en elev.

Hon borde fått 250 gånger den summan.

Det är som att barn är b-medborgare i vårt samhälle och inte har samma rättigheter. Vuxna som sitter i kontor har krav på vissa ljudnivåer men barn i klass är där inga regler.

Detta! Precis så. Det märks också tydligt i det där faller med de tre familjehemsplacerade barnen som nu är aktuellt (https://www.svt.se/nyheter/gransknin...i-vill-bo-kvar). Man skiter i barnen helt enkelt.

Ändå skryter Sverige med att vi har barnkonventionen som lag... En lag som alla uppenbarligen ignorerar totalt i praktiken, men GUD så bra det ser ut på pappret för politiker att skryta med!

Tjejen borde utan tvekan fått extremt mycket mer i skadestånd och rektorn bör avgå. Avskyr förklaringen också "vi kan inte kommentera enskilda fall" - jävla fegisar!
Citera
Idag, 11:55
Medlem
Skolan borde ha gjort en anmälan till socialen gällande mobbarnas hemsituation.

Någonstans brister det i deras uppfostran och liv.
Citera
Idag, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Barnomsorg och skola är i första hand ämnade för att vi redan tidigt i livet ska lära oss att tävla för att vinna en ställning inom den sociala hierarkin. Det är en fråga om att simma eller sjunka, börjar det gå dåligt får man lära sig att trycka ner någon annan för att själv ta sig över ytan.

Socialt värde är något var och en själv måste bygga upp, hamnar man på botten är man i praktiken mänskligt avfall och får finna sig i att vara en lyktstolpe.
Du har tittat på för mycket skräckfilmer och har blivit totalt verklighetsfrånvänd.
Citera
Idag, 12:01
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Feg karriärkärring till rektor, helt ofattbart att hon bara har låtit det här fortgå. Man kan ana att hon har tyckt att situationen varit jobbig, men har bestämt sig för att problemet ligger hos flickan och hennes föräldrar.

Rektorn verkar mest inkompetent av de båda, men även skolchefen verkar inte sköta sitt uppdrag tillräckligt bra.
Hur vet du det?
Känner du rektorn?
Citera
Idag, 12:01
Medlem
Hur skulle ens det störda rådet från rektorn till flickan hjälpa henne när hon blev slagen och spottad på och instängd i en bastu?
Citera
Idag, 12:12
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Är det inte ännu mer konstigt att man låter sitt barn gå till skolan I FEM ÅRS TID när hon blir så illa mobbad?
Hennes föräldrar är delaktiga i detta och borde blivit av med sitt barn. ”Det är bra att hon har fått upprättelse, säger pappan.”
Han borde fan inte ha några ungar, jädra ynkrygg!
Äpplet faller inte så långt från trädet, sägs det.
Någon som känner till föräldrarna och deras sociala förmågor?
När jag såg SVT-klippet så passerade tanken om mamman också varit mobbad i skolan.
Jag försvarar inte mobbing på något sätt, men undrar då och då vad det är som utlöser mobbingen hos "pöbeln"?
Håller också med dig i undran om det inte finns minsta stake i pappan.
5 år! Efter högst fem veckor hade jag begärt att få prata med klassen å det allvarligaste.
Föräldrarna till ledarna för mobbingen hade också fått påhälsning.
Senast redigerad av GustavAdam Idag kl. 12:17.
Citera
Idag, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ja...ill-skadestand

Enligt rektorn så skulle flickan bli en lyktstolpe så hon inte blev kränkt. Det fungerade inte. Och nu vägrar den värdelösa rektorn att svara på journalistens frågor.

De sköter inte sitt jobb och bryter mot skollagen och ändå får de vara kvar? Är det rätt?

Flickan får en liten peng för 5 års lidande. Ett hån tycker jag. Och dem ansvariga drabbas inte alls.
Hon borde överklaga detta beslut och ha en halvmiljon minst tycker jag . En allvarlig kränkning av flickan fy FN anser jag .
Överklaga !!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in