2024-12-18, 23:59
Medlem
Är det fler än jag som stört sig på polisens hittepå lagar som tex Penningtvätt? Så fort någon gör något småkriminellt så tro på fanken så utreds alltid även detta hittepå brott! Klart att största delen av kriminalitet handlar ju om att tjäna pengar! Och kriminella brukar ju inte ha så mycket vanliga jobb med skatte deklaration osv. Så enligt grisarna är alla brott även om dom inte har bevis nog att åtala för det egentliga brottet så används genast hittepå brottet penningtvätt!
Själv kommer jag undvika så mycket skatt det bara går även om jag jobbar så har jag inte lust att betala löner åt höjdarna på 100-200lax i månaden då man själv jobbar sig så slut att tamefan hela livet handlar om jobba jobba jobba! 👊👊👊
Ps skatteverket är en riktig maffia som de flesta revisorer var först att märka.
Citera
2024-12-19, 06:05
Avstängd
Vad är det du arbetar med då, som gör att du tror dig kunna stå utanför skattesystemet, och samtidigt mena dig göra nytta för Sverige och dess befolkning?

knappast gatusopare väl? Lite kriminell bara?
Citera
2024-12-19, 08:58
Medlem
Caimens avatar
Vem är penningtvätt? Vad har den begått för brott?

Och sedan när stiftar polisen lagar?
Citera
2024-12-19, 10:20
Medlem
Glostrups avatar
Du menar att eftersom du ändå inte har någon lust att jobba och betala skatt, så borde Sveriges rättssystem och skattesystem lämna dig ifred och låta dig behålla de pengar som du tjänar på (små)kriminalitet? Skulle du vilja att vården och pensionssystemet också lämnar dig i fred?

När jag läser på Flashback så blir jag alltmer övertygad om att den nya pengatvättslagen slår helt rätt, med tanke på vilka det är som stör sig på den.
Citera
2024-12-19, 18:34
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Du menar att eftersom du ändå inte har någon lust att jobba och betala skatt, så borde Sveriges rättssystem och skattesystem lämna dig ifred och låta dig behålla de pengar som du tjänar på (små)kriminalitet? Skulle du vilja att vården och pensionssystemet också lämnar dig i fred?

När jag läser på Flashback så blir jag alltmer övertygad om att den nya pengatvättslagen slår helt rätt, med tanke på vilka det är som stör sig på den.

Jag är böjd att hålla med.
Men när lagstiftningen når "vanliga svenskar" som absolut inte har någonting att göra med kriminella att göra med, har det gott urartat!

Exempelvis att min gamle far fick ett brev från hans bank om han var typ president i ett U-land eller liknande.. (Farsan är 90+, han har haft samma bank sedan 1930-talet.)

Jag kontaktade banken, de bad om ursäkt.
Citera
2024-12-20, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
Vad är det du arbetar med då, som gör att du tror dig kunna stå utanför skattesystemet, och samtidigt mena dig göra nytta för Sverige och dess befolkning?

knappast gatusopare väl? Lite kriminell bara?
Inom industrin och hade även en enskild firma där jag sysslade med kryptohandel och det var helt legit! Men blev likförbannat inkallad på förhör som naturligtvist inte gav någon utdelning för jag sköter alltid mina kort rätt.
Citera
2024-12-20, 06:11
Medlem
Citat:

Lägg ägg! Inte fan behövde man vara orolig för något sånt här hittepå då man var yngre och faktiskt var kriminell (mycket av nyfikenhet)
Citera
2024-12-20, 09:22
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abuhassans
Lägg ägg! Inte fan behövde man vara orolig för något sånt här hittepå då man var yngre och faktiskt var kriminell (mycket av nyfikenhet)
Vad bra, då fungerar ju lagen precis som det är tänkt.
Citera
2024-12-20, 16:52
Medlem
Citat:
Vad bra, då fungerar ju lagen precis som det är tänkt.
Tror inte lagen är tänkt att man ska vara orolig trots att man är Svenssons med familj?
Citera
2024-12-20, 22:30
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Tror inte lagen är tänkt att man ska vara orolig trots att man är Svenssons med familj?
Nu är ju du enligt egen uppgift småkriminell, så någon Svensson med familj drabbar ju inte lagen utan den biter precis där den ska.
Citera
2025-01-22, 06:35
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Inom industrin och hade även en enskild firma där jag sysslade med kryptohandel och det var helt legit! Men blev likförbannat inkallad på förhör som naturligtvist inte gav någon utdelning för jag sköter alltid mina kort rätt.

Korkad

Det var korkat gjort av dig att bedriva kryptohandel som enskild näringsidkare.
Citera
Igår, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Korkad

Det var korkat gjort av dig att bedriva kryptohandel som enskild näringsidkare.
Jag var så rädd att jag skulle göra något olagligt så jag fick det rådet av Skatteverket pga omfattningen verkade inte vara på Hobby nivå längre när ca 4hundra tusen åkte in och ut konstant! Och har blivit av med dom flesta bankerna! Dom bara klippte fast jag var så genomärlig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in