Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Idag, 06:43
Medlem
Kanastras avatar
Hallå där!

Vi hade julklappsutdelning i förrgår på jobbet, present till arbetarna från företaget.
Jag har ju aldrig några större förväntningar men senaste åren så har vi fått ett värdebevis på några hundra så vi kunnat gå in på en viss hemsida och välja i deras utbud vad vi velat ha och betalat med koden på värdebeviset. Det har varit ganska bra, det finns nog med prylar så dom flesta hittar nåt.
Nåt år fick vi en morgonrock och ett annat år en pläd.
Ett år gav ledningen pengarna till välgörenhet och så fick alla ett 'diplom' att så gjorts. Revoltstämning bland personalen på företaget

I år var det annorlunda. Vi fick varsitt paket som innehöll en sån take away-kaffemugg med företagsloggan på. Skitpresent och går ju inte ens att själv ge vidare som present pga företagsloggan men ja ja..

Vi hade även julklappsbyte i personalgruppen för några dagar sedan. Runt 50:- skulle presenten kosta och så körde vi slå tärning där man fick välja paket om man fick en etta eller sexa.
Några snåljävlar hade uppenbart INTE lagt 50:-, nån hade lagt en liten gisten te-sil från ica i sitt paket
Jag hade köpt kakor och godis.

Vad har ni fått från erat företag?
Har ni också presentbyte bland personalen? Vad fick ni då då?
Citera
Idag, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Hallå där!

Vi hade julklappsutdelning i förrgår på jobbet, present till arbetarna från företaget.
Jag har ju aldrig några större förväntningar men senaste åren så har vi fått ett värdebevis på några hundra så vi kunnat gå in på en viss hemsida och välja i deras utbud vad vi velat ha och betalat med koden på värdebeviset. Det har varit ganska bra, det finns nog med prylar så dom flesta hittar nåt.
Nåt år fick vi en morgonrock och ett annat år en pläd.
Ett år gav ledningen pengarna till välgörenhet och så fick alla ett 'diplom' att så gjorts. Revoltstämning bland personalen på företaget

I år var det annorlunda. Vi fick varsitt paket som innehöll en sån take away-kaffemugg med företagsloggan på. Skitpresent och går ju inte ens att själv ge vidare som present pga företagsloggan men ja ja..

Vi hade även julklappsbyte i personalgruppen för några dagar sedan. Runt 50:- skulle presenten kosta och så körde vi slå tärning där man fick välja paket om man fick en etta eller sexa.
Några snåljävlar hade uppenbart INTE lagt 50:-, nån hade lagt en liten gisten te-sil från ica i sitt paket
Jag hade köpt kakor och godis.

Vad har ni fått från erat företag?
Har ni också presentbyte bland personalen? Vad fick ni då då?

Jultallrik i personalmatsalen och gratis kaffe i automaten året runt. Jobbar hos en av Sveriges största arbetsgivare.
Just ja, Lucia-fika osså. Nån saffransbulle i år istället för vanliga torra lussebullen&pepparkaka.
Citera
Idag, 07:14
Medlem
olasvenssons avatar
Presentbyte har vi inte men vi får present.

I alla år har vi anställda fått en låda med mat och dryck. Drycken innehåller alltid alkohol.
Citera
Idag, 07:15
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Fick ett sånt gåvokort så man kunde välja två prylar, för mig blev det ett stekbord att ha på grillen i gjutjärn och en globalkniv.

Smidig lösning även om prylarna på dessa gåvokort är rätt tråkiga med alla smycken, handdukar, bäddset och liknande men hittade iallafall saker man kan ha nytta av.
Citera
Idag, 07:23
Medlem
HBTKuks avatar
Värsta jag fått genom åren var en nyckelring med ett litet vitlöksrivjärn i turkos plast.

Bästa jag fått har varit dyra knivar och inredningsdetaljer i danska design.

I år vet jag inte. Presenterna i privat sektor brukar vara fina.
Citera
Idag, 07:23
Medlem
Vi fick nån jävla gasolgrill, riktigt stort jävla bråte, väger säkert 100kg. Står i vardagsrummet, jag bor liksom i lägenhet. Tänker sälja den när allt lagt sig.
Citera
Idag, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
I år vet jag inte. Presenterna i privat sektor brukar vara fina.

Well, då räcker jag upp handen och säger att på mitt företag får man ingen julklapp. Privat-ägt, ett av Sveriges största.
Så klart kan resterande vara bättre, och jag jobbar för undantaget…

Å andra sidan kan det dyka upp en present här och där, oftast med logga på, och även nån pengabonus, så jag klagar väl inte heller.
Citera
Idag, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Har du balkong?
Ja men jag tror det är förbjudet att grilla på balkongen? Eller? Annars blir jag den gladaste killen i landet
Citera
Idag, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Presentbyte har vi inte men vi får present.

I alla år har vi anställda fått en låda med mat och dryck. Drycken innehåller alltid alkohol.

I Sverige?
Jag ser det lite osannolikt, utan att veta, att man skulle ge bort alkohol hej vilt nämligen.

Litet företag kanske? Är det 5 pers på firman jämfört med 5000 så kanske man inte är så strikt, så det kanske stämmer.
Citera
Idag, 08:15
Medlem
På förra årets julklappshasard, paketen skulle vara värda 50 sek, hade någon slagit in fyra-fem "fina" stenar som skulle hjälpa mot diverse åkommor som magont, depression, kärleksbekymmer med mera.

Det festliga var att det blev hets om att få just det paketet.
Citera
Idag, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
I Sverige?
Jag ser det lite osannolikt, utan att veta, att man skulle ge bort alkohol hej vilt nämligen.
Man kanske arbetar på Moët Hennessy eller något liknande.
Citera
Idag, 08:17
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Vi får inte ett skit!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto