Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
Igår, 18:10
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulfLundell
Till er som påstår att det på något sätt är "raziztiskt" eller OT att använda ordet somalier istället för invandrare;

Jag har under många år inom fastighetsservice fått se saker som; inslagna TV-rutor för att "Gud" såg dom därigenom, bajsande i dusch eller handfat då toalettstolen var skrämmande eller förtrollad, grillplats/eldstad inomhus i lägenhet och jag kan fortsätta hela kvällen om det är så med saker som tarvade fastighetsskötares insats. Samtliga av dessa påhitt hade just somalier som upphovsman. Med all säkerhet pga grav kulturkrock. Därav tycker jag att det vore både onödigt generaliserande och faktiskt rasistiskt att dra alla invandrare över en kam i frågan. Att allt detta är oerhört on topic säger sig själv då tråden behandlade både skuldfrågan och hur det kunde ha gått till. Finns överhuvudtaget ingen rasism, skitkastande på somalier eller OT i mitt inlägg. Att försöka trycka ner ett doftblock i toan med toaborsten är relativt normalt beteende mot var jag minst 100 ggr fått reparera efter just - somalier.
Att hemtjänst och dylikt mestadels består av bl.a. somalier kan inte ens den mest rabiata antirasist förneka och ingenstans skrev jag att det är nåt fel med det. Hemtjänstens eventuella inblandning i händelsen är inte heller OT.

Evilhoneys sista inlägg här i tråden att inlägget bara är "random åsikter om babbar, negrer eller somalier," är fullständigt barockt och verklighetsfrämmande - inget av det sätter henne i nåt bra ljus som moderator.
Ja, jag spekulerade i händelseförloppet och ansvaret på en grund av fakta och om detta är grund för OT-varningar och hot om HMF-varningar - var står forumet då?

Jag moddar inte i forumet Bostad, Hem, Trädgård så jag vet inte exakt vad de har för avgränsningar, men jag tror inte ditt inlägg riktigt passar in där.

Men i Integration och Invandring är det inom våra avgränsningar att diskutera såväl invandrare i allmänhet som somalier, såväl hur de sköter sitt boende som sitt eventuella arbete osv. Där finner jag 386 st trådar när jag söker på ordet somalier. https://www.flashback.org/sok/?query...24-12-19&so=pd Och det finns garanterat ytterligare fler om man provar med andra sökord.

Så vill du diskutera somalier och hur de sköter sina bostäder och/eller arbeten, är du hjärtligt välkommen till oss i I&I. Säkert passar någon av trådarna i länken det du vill prata om, annars är det bara att du starta en ny tråd, vi brukar inte vara så petiga med det (förutsatt att det inte redan finns en hyfsat aktuell tråd eller en samlingstråd förstås).

Välkommen!
Citera
Igår, 18:12
Medlem
Zeimines avatar
Frågan i TS:
Citat:
Vad säger ni - kunde värden varit schysst och tagit kostnaden själv i det här fallet?

så då är det en solklar varning, du håller dig inte till ämnet utan går fullständigt OT med prat om ev. etniticet och svammel om hemtjänsten generellt.
Citera
Igår, 20:08
Medlem
HaveFuns avatar
Det var ett värdelöst inlägg om en helt annan sakfråga maskerat med trådens ämne. Ett relativt vanligt återkommande fenomen på flashback som sänker diskussionen och bidrar till att urvattna diskussionsunderlaget.

Dina inlägg var av låg kvalitet men i min mening inom ramen för vad som är tillåtet. Det baserat på hur jävla låg nivå det är på att vara 'on topic'.

Däremot förtjänar du en livstids ban för dina bidrag till precis ingenting, att du slösar allas tid med denna tråd och det faktum att jag skriver det här inlägget.
Citera
Igår, 23:01
Moderator
Maviels avatar
Rubrik förtydligad.

Evilhoney igång igen.

/Moderator
Citera
Idag, 00:24
Medlem
Det verkar ju som att TS och en del andra har lite svårt med läsförståelsen. Regel 0.03 lyder Trams och off-topic. Inlägget som TS bölar om är möjligen inte off-topic men det är uppenbarligen trams.

Jag tror att det inte bara är jag som är väldigt trött på särskolebarn som ska leka K3wl d00D på nätet genom att posta rasistiska kommentarer här på flashback.
Citera
Idag, 00:30
Medlem
Onanikrems avatar
Fånigt av er båda, jag har också fått någon varning av Evilhony, minns inte om den var motiverad eller inte i mitt tycke. Men antagligen tramsade jag och hon var på dåligt humör. Jag valde att gilla läget och kanske tänka över hur jag skriver. En varning är inte hela världen? Sex månaders avstängning hade jag väl börjat knyppla eller något... Dvs. Livet hade varit slut.

Modarna brukar ju även rösta, och i detta fall röstade de mot dig. Lev med det!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in