Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 22:05
Medlem
Jag har käkat ris och kyckling eller stekt ägg med ris till varje måltid den här veckan och märker att magen har stannat av som att man har tagit opioder eller något ganska otrevligt faktiskt att uppleva känslan. Har max gått på toaletten för nr 2 en gång tror jag denna vecka. Jag tränar också har inte suttit stilla så vad kan det vara?

Är det riset som är boven?
Citera
Igår, 22:14
Medlem
Ja förmodligen. Ris är stoppande.
Drick en liter vanligt kranvatten.
Citera
Igår, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Jag har käkat ris och kyckling eller stekt ägg med ris till varje måltid den här veckan och märker att magen har stannat av som att man har tagit opioder eller något ganska otrevligt faktiskt att uppleva känslan. Har max gått på toaletten för nr 2 en gång tror jag denna vecka. Jag tränar också har inte suttit stilla så vad kan det vara?

Stannar magen på asiater? Du ska inte äta mycket ris eller pasta
Citera
Igår, 22:49
Medlem
Citat:

Arsenikförgiftning ?
Citera
Igår, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M--M--X
Stannar magen på asiater?

Det gör den faktiskt. För mycket ris (och magnesium, fibrer) är inte bra. Speciellt japanska kvinnor har problem med kronisk förstoppning och IBS:
"the prevalence of constipation ranges from 2 to 5% in Japan and it shows a higher frequency in females than males (4.6% vs. 2.5%)"
Citera
Igår, 23:00
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:

Nja det kan vara så enkelt att du gör en förändring av matintaget och då behöver magen/Tarmar kanske lite tid för att anpassa sig, olika från person till person, men använd chili, de sätter fart på systemen och är faktisk nyttigt.

https://www.healthline.com/nutrition...s-and-minerals
https://naturalfoodseries.com/chili-...alth-benefits/
Citera
Igår, 23:23
Medlem
Ät mer varierat så kanske magen kommer igång igen.
Citera
Idag, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polox
Det gör den faktiskt. För mycket ris (och magnesium, fibrer) är inte bra. Speciellt japanska kvinnor har problem med kronisk förstoppning och IBS:
"the prevalence of constipation ranges from 2 to 5% in Japan and it shows a higher frequency in females than males (4.6% vs. 2.5%)"
Intressant, tackar för info
Citera
Idag, 09:18
Medlem
Problemet är inte riset utan frånvaron av fiber. Du behöver lägga till något som ger bulk och föda åt bakteriefloran i tjocktarmen också. Grönsaker, fullkorn ...
Citera
Idag, 09:19
Medlem
Betyder förstoppning att magen stannat?

Är väl mer arslet som blivit tätt
Citera
Idag, 11:31
Medlem
Bbobis avatar
Låter väl bra att inte behöva springa på toaletten hela tiden?

Enda nackdelen med det är väl hur illa ens fisar luktar när man skiter så sällan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in