Flashback bygger pepparkakshus!
Idag, 00:16
Medlem
Lste en bok om flamenco scenen i Spanien p 90:talet. I den beskrev zigenarnas olika preferenser p tobak, ssom Fortuna eller Camel.
Men det sades ocks att mnnen frmst rkte Ducados negro, som bestod av tobacco negro, tydligen en vldigt potent och stark tobak som frmst tldes av manliga folket.

Blev sklart vldigt intresserad av denna mytiska nya potenta tobak.

S knallande ner till nrmsta tabacos sent p kvllen.

Knner mig alltid lika out of place i den butiken. Dr str liksom jag, turist svensken bredvid alla tuffa spanska knegare och dylikt. Men men

Gr fram till den ldre kassrskan som stirrar igenom min sjl medans jag p knackig spanska ber om Tabacco muy fuerte! Hon hr frst inte vad jag sger men efter flertal upprepningar s plockar hon fram klassiska Marlboro rd rulltobak.

Eftersom jag r vl bekant med denna, s frsker jag nu istllet be om Tabacco negro.
Jag vill ju trots allt uppleva ngot nytt.

Nu blir kassrskan uppenbart mer frvirrad. r han hg? Vad r det med denna skumma turist?
El gringo es utvecklingsstrd.

Hon rotar och rotar och blir frustrerad kn bakom mig vxer och jag kan bara knna av irritationen bland den spanska arbetarklassen bakom mig i kn.

Tillslut drar hon fram ett paket med ordet BULL p. D tnker jag ju att det mste vara potenta prylar, s jag tar den och betalar.

Inte den starkaste tobaken, men definitivt unik. Tobaken r helt svart, luktar som lssnus och smakar jord. Mina vnner hatar den men jag tycker den r ball. Men kanske mest fr hur mystisk den r. Knns nstan som man kan f superkrafter av den och snart kanske ni kan hitta mig sitta p gatan och vrlsjunga flamenco som en riktig zigenare.

Har ni erfarenhet av denna mystiska tobak, bara funnen i Spanien?

Hoppas ni kunde finna viss underhllning av detta inlgg.

Tack fr mig!/flamencoguden
Citera
Idag, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananarchistmind
Lste en bok om flamenco scenen i Spanien p 90:talet. I den beskrev zigenarnas olika preferenser p tobak, ssom Fortuna eller Camel.
Men det sades ocks att mnnen frmst rkte Ducados negro, som bestod av tobacco negro, tydligen en vldigt potent och stark tobak som frmst tldes av manliga folket.

Blev sklart vldigt intresserad av denna mytiska nya potenta tobak.

S knallande ner till nrmsta tabacos sent p kvllen.

Knner mig alltid lika out of place i den butiken. Dr str liksom jag, turist svensken bredvid alla tuffa spanska knegare och dylikt. Men men

Gr fram till den ldre kassrskan som stirrar igenom min sjl medans jag p knackig spanska ber om Tabacco muy fuerte! Hon hr frst inte vad jag sger men efter flertal upprepningar s plockar hon fram klassiska Marlboro rd rulltobak.

Eftersom jag r vl bekant med denna, s frsker jag nu istllet be om Tabacco negro.
Jag vill ju trots allt uppleva ngot nytt.

Nu blir kassrskan uppenbart mer frvirrad. r han hg? Vad r det med denna skumma turist?
El gringo es utvecklingsstrd.

Hon rotar och rotar och blir frustrerad kn bakom mig vxer och jag kan bara knna av irritationen bland den spanska arbetarklassen bakom mig i kn.

Tillslut drar hon fram ett paket med ordet BULL p. D tnker jag ju att det mste vara potenta prylar, s jag tar den och betalar.

Inte den starkaste tobaken, men definitivt unik. Tobaken r helt svart, luktar som lssnus och smakar jord. Mina vnner hatar den men jag tycker den r ball. Men kanske mest fr hur mystisk den r. Knns nstan som man kan f superkrafter av den och snart kanske ni kan hitta mig sitta p gatan och vrlsjunga flamenco som en riktig zigenare.

Har ni erfarenhet av denna mystiska tobak, bara funnen i Spanien?

Hoppas ni kunde finna viss underhllning av detta inlgg.

Tack fr mig!/flamencoguden
Denna tobak r varken mystisk eller bara funnen i Spanien, den odlas av hobbyodlare i Sverige.
Jag har kpt en pse tobaksfrn av Tabacco Negro, eller Negro Black som den ocks kallas. Jag ska iofs anvnda tobaken tillsammans med 9-10 andra tobakssorter fr snustillverkning.
https://snusfabriken.com/produkt/neg...ck-tobaksfron/
Citat:
Negro Black Also called Tabaco Negro in Spanish, is a name for dark tobacco that is dark in color and strong in taste. Negro Black grows 5′ to 6′ in height with a classic Virginian type plant form and leaf shape. The leaves are a medium to dark green averaging 12″ to 14″ in width and 20″ to 22″ in length. It matures in 55-60 days.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in