Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Den icelrörelsen du ser finns inte,
Isåfall blir det ännu mer intressant, för om man rör sig i etablissemanget är deras bild att män minsann har ett eget svar på feminismen, som bland annat är något som heter "MGTOW" (Men Going Their Own Way), som tydligen betyder att de har tröttnat på att jaga kvinnor och nu har gett upp gällande att få sin libido tillfredsställd.
Jag tror heller inte att det är speciellt många män som tänker så korkat. Det är därför jag tror att MGTOW-narrativet kommer från någon annan än männen själva, i.e. från feminismen/vänstern! Jag har som sagt ALDRIG hört någon man jag personligen känner resonera på det sättet. Men jag ser emellanåt poster i sociala media med sådana budskap. Promotade poster. Som NÅGON har betalat för...
Ett annat narrativ, som jag uppfattar vara snarlikt, är det här gnället på att kvinnor är "horor" och viker ut sig på Instagram och Onlyfans, eller om de bär urringat på gymmet. VARFÖR skulle en riktig man ha något EMOT det? Antingen vill han titta och då kan han göra det, eller så vill han fokusera på sin träning (alternativt blir frustrerad) och då behöver han inte titta, men HUR kan det någonsin vara ett problem? Ska kvinnor slå in sig i burkor hellre, eller?
Ytterligare en variant är "NOFAP" där man på något sätt ska träna upp sin självdisciplin genom att varken ha sex eller onanera. VARFÖR? Om man inte är kåt behöver man inte onanera, men vad är problemet om man gör det? Vill man göra något svårt kan man väl utmana sig själv med att gymma oftare, jobba längre arbetsdag och hårdare, slita på något ambitiöst hobbyprojekt eller att äta mindre onyttigheter, det får man åtminstone ut något av - men avhållsamhet, vad får man ut av det? Ingenting!
Och sedan har vi det här med "body count", att det ska diskuteras och problematiseras om en kvinna haft många partners. VARFÖR DET? Det är HELT okej om du tänder på att ha en oskuld, eller på att tjejen inte riktigt gillar sex (raptofili), men stå då åtminstone för det istället för att låtsas som att det faktiskt är ett objektivt problem att tjejen är erfaren. Klart att oerfarna män naturligt kan få lite prestationsångest om de vet att tjejen gjort detta tusentals gånger innan, och han undrar om han kan mäta sig med det hon är van vid - men det är inget skäl att beskylla en människa (oavsett kön) som haft tur att njuta mycket i sitt liv.
Vem betalar för att dessa narrativ ska spridas? Jag tror det är Iran, eftersom Iran satsar mycket pengar på "trollfabriker" (Internet Research Agency och liknande, som trollar åt den som betalar). Angendan är då att sprida islams värderingar - att kvinnan bör skyla sig, och att sex är fult.