Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
Igår, 15:29
Medlem
Jiiimboohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Rövslickarn är tillbaka

Alltid hålla med modsen haha!

Kan du visa dom trådarna där de erkänner att de blivit varnade för de gjort fel mm? Samt där en varnat sig själv? Låter som ren lögn från din sida för att försöka gulla med andra sidan så att säga.
Jag har också ett minne av att en moderator varnade sig själv, men jag kommer inte ihåg namnet och det var nog 10-15 år sedan.
Citera
Igår, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Felaktig moderering borde va en varning

Ja detta!

Flashback har blivit skräp senaste 5 åren med allt för många vänsterextrema moderatorer som härjar fritt.

Kan inte ens räkna antalet gånger där någon Mod skickar mess att man är under utredning för avstängning av något, alltid på inlägg som är emot Feminizm och Vänsterextrema.
Självklart tar de bort inlägget.

Sen händer ingenting. Inte ens en uppföljning att "ärendet lagts ner".
Men inlägget kommer inte tillbaka.

Sinnesjukt då sån här skit aldrig hände förr men nu lite hela tiden.

Samtidigt öser det in trådar från konton med 1-100 inlägg med rena politiska påståenden oftast vänsterextrema utan fakta eller länkar.
Allt för att med headlinern skapa propaganda som ligger där.
Händer inget när man anmäler dessa om tråden var vänsterextrem propaganda. Då är den som omöjlig att ta ner.

Snart måste ett nytt forum ta plats som på riktigt är öppet men fritt från mängden skittrådar skapt av trollkonton, oftast vänsterextrem vinkling på dem med.

Flashback är inte något av det längre...

Straffa mods som härjar är enda lösningen nu. Allt annat är menlöst för att ändra utvecklingen.
Citera
Igår, 17:24
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag vill se nåt varningssystem där vissa mindre lämpliga moderatorer blir rankade, och avstänga i fall det behövs.

Det som alla vet men få vågar säga, är väl att Flashback är mer eller mindre förstört av sättet som modereringen sköts på i vissa fall. Varje gång man läser en gammal tråd är vart och varannat konto avstängt, trots att de bidragit positivt. De flesta moderatorer kanske är bra, men det räcker med att en mindre andel är dålig för att det ska bli som det blivit.

Samtidigt får man ha viss förståelse för att "gratis är gott", men det hade ändå gått att införa smartare mekanismer för att gallra bort de maktfullkomliga personer som tenderar att dras till denna roll (dörrvaktssyndromet). Och i vissa fall politiska aktivister som säger sig tycka en annan sak än vad de gör, för att de ska komma undan med att censurera alla användare med en viss politisk hemvist. S.k. trollmoderering.
Citera
Igår, 17:56
Medlem
Gridiots avatar
Tänk om flashbacks användare fick moderera moderatorerna en dag per år, förslagsvis på dagen flashback blir ett år äldre. Det skulle vara kul och blåsa en del frustration ur systemet.
Citera
Igår, 18:27
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Visst skriver en moderator i en tråd ibland att en användare fått en varning men det är inte normalfallet.

Jag råkade se ett inlägg av en moderator.
Inlägget citerade ett inlägg som inte (längre) fanns.
En vän berättade att det ursprungliga inlägget (min väns) var varnat och raderat.

Så ett varnat och raderat inlägg var samtidigt citerat av moderatorn som varnat och raderat samma inlägg.

Var en minst sagt märklig syn.

/VV
Citera
Igår, 18:41
Medlem
Det borde naturligtvis gå att göra annars vore det oerhört ensidigt!

Nu har jag själv varit med, läst mellan raderna och förstått att det sista flashback är idag är "yttrandefrihet på riktigt"!

Supertråkigt att det blivit så men alla är ju människor...

Eller??? God Jul alla!

/pp
Citera
Igår, 18:51
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Lite clickbait.

Men har moderatorer nån form av ansvarsfrihetet på forumet
De sopar och slänger allt oftare inlägg som är en del i diskussionen till den gräns att det liknar trådsabotage/tråd förstörelse, vilket som användareleder till bestraffning.
Men modsen kommer undan med det.
Visst, man hänvisas till en talibansk cirkelresonemang, att det var inte jag som modde just där och då, och efter att behöva jaga fram ansvarig så slutar det med att man kan starta en tråd i klagomålsforat.
Det känns väldigt slött.
Jag vill se nåt varningssystem där vissa mindre lämpliga moderatorer blir rankade, och avstänga i fall det behövs.

Jag förstår att det är svårkontrollerad och lätt utsatt för komplotter.
Men kanske någon dold ranking eller nåt skulle underlätta för admin?

Ska man komma med ett sådant förslag ska man nog inte ha sju avstängningar av sju olika mods de senaste fem åren i sin meritlista. 😄
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in