Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
Igår, 18:45
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
God Helg menar du om du ska vara woke. Som du verkar vara.

Men problemet blir väl när man vill ändra bara för att ändra. Man vill egentligen ändra språket. Man för ett sorts krig mot det traditionella. Det handlar inte om att man gör det, av så att säga praktiska skäl, utan ideologiskt politiska. Man är mot majoritetens traditioner och kultur och sätter minoriteternas kultur före den svenska. Man vill egentligen krossa den svenska, utifrån de narrativ man följer, allt som kan se som nationalistiskt är fel. Majoriteten ska vara vilse i sin egen kultur i sitt eget land och känna sig som främlingar. Medan andras kulturer får inte kritiseras. De har rätt till sin kultur och identitet, men inte svenskar, de ska böja sig för andras kultur.

Så man vill motarbeta det svenska och anger multikultur som skälet. Man ska vara inkluderande. Men det handlar inte om att andra kulturer ska vara inkluderande mot det svenskar och vår kultur och traditioner. Man är avsiktligt exkluderande mot det svenska, enbart.

Sen försöker du förstås håna de som kritiserar, på samma sätt som vissa mot de som protesterade mot SSAB. Men man kan förstås vända på det, om du nu tycker det är betydelselöst, varför är du själv så engagerad i det och ska försöka kritisera alla som protesterar och framställa dem som löjliga, då måste du väl tycka att rektorn är lika löjlig, som känner sig tvungen att ändra på det, bara för att, eller varför inte? För att du står på hans sida mot det svenska då?

Du kunde inte ha mer fel än du har vilket du så tydligt visar i det du skriver... Vadå att jag skull mena "God helg" om jag "nu ska vara woke" vilket jag "tycks vara"? Vem fan bryr sig vad du tror om mig? Däremot att du tycks oförstående att man kan uttrycka åsikter man har oavsett om de av somliga anses "woke", "pk" eller vad fan ni som tycks tro att man måste följa vad någon annan sagt eller säger. Ni är ju så pinsamma....

Vem är din guru? Jimmiå Å?

Berätta om mina försök att håna mer än det rimliga att ifrågasätta vuxna människors tro på jultomten?

Kan lova dig att jag utgår från mina egna åsikter i alla lägen...
Senast redigerad av KlasLund Igår kl. 18:57.
Citera
Igår, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Det är inga muslimers fel. De enda man kan lasta för detta är de ängsliga svennarna som tror att det väcker anstöt och exkluderar människor att kalla jullov för jullov.

Ingen utlänning har nånsin brytt sig om detta. I världshistorien.
Ja så är det.
Och de ängsliga svennarna skapar mer friktion.

Dels vill en vanlig jävla svensk kalla det här jullov och det skapar en frustration mot blattar och PKismen.
Dels finns det dåliga blattar som tar det som ett bevis för att alla svenskar är rädda för blattar.

De med makt vet hur man ska splittra folket för sin egna vinning. 🧐
Citera
Igår, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Jesus (på arabiska ʿĪsā) är en mycket viktig figur inom islam. Han är en av de mest framstående profeterna och anses vara en av Guds sändebud.

Att lägga skulden på muslimerna är rätt så korkat. Felet ligger hos den svenska befolkningen som vänt ryggen till gud och detta gynnas satans följare av. Ingen är trogen, ingen följer traditioner osv. Det finns ingen heder, respekt, moral eller något kvar. Detta är faktiskt djävulens domän.

När har du sett en islamist springa runt och elda bibeln, baktala Jesus eller gud och skrika "riv ner alla kyrkor och förbjud julen"

Samma individer som förbjöd kinesen på Kina snacks och liknande trams står helt vita svenskar bakom, detta har inget muslimen med att göra.

Yes! Precis, så är det! Detta är ett krig mot allt som påminner om religion, men ffa kristendom! Det är vänstern och ateisterna som ligger bakom! Känns som de vill inlemma oss i någon slags sovjetstat! Nu passar de på att angripa högtiderna och religionen på flera fronter samtidigt, - aftonblaskan, påhitt med "vinterlov", skolavslutningar i kyrkan osv. Stor varning för att Sveriges kultur och genuina högtider, lagar, demokrati, etik och moral utarmas!
Citera
Igår, 19:25
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Du kunde inte ha mer fel än du har vilket du så tydligt visar i det du skriver... Vadå att jag skull mena "God helg" om jag "nu ska vara woke" vilket jag "tycks vara"? Vem fan bryr sig vad du tror om mig? Däremot att du tycks oförstående att man kan uttrycka åsikter man har oavsett om de av somliga anses "woke", "pk" eller vad fan ni som tycks tro att man måste följa vad någon annan sagt eller säger. Ni är ju så pinsamma....

Vem är din guru? Jimmiå Å?

Berätta om mina försök att håna mer ön det rimliga att ifrågasätta vuxna människors tro på jultomten?

Kan lova dig att jag utgår från mina egna åsikter i alla lägen...
Du svarar inte på det jag skriver utan försöker hitta på något annat att haka upp dig på. Det med woke hänförde jag till det andra jag skrev. Hur du raljerar mot de som är irriterade på att man försöker göra våld på deras kultur och traditioner och framställer dem som löjliga för att de gör det. De ska inte bry sig, verkar du anse, men själv verkar du verkligen bry dig om att de gör det och det handlar inte om att tro på jultomten och det vet du själv. Så sluta göra dig dummare än du faktiskt är.

För självklart borde du då tycka att rektorn är lika löjlig, som måste ändra det förstås och kunde då likadant raljera mot honom. Eller kan du visa varför det var så viktigt att byta namn egentligen. Mer än att det är ett traditionellt namn på lovet. För jag anser nog att det enbart var det, det handlar om för dig.

Citat av dig: "Det kommer säkert gå bra i livet för er nån gång..,. Men ni måste nog lära er att inte låta er uppröras av minsta lilla ni tror ät "mot" er personligen eller kanske er "ras".."

Här försöker du förstås förminska och håna dem för att de protesterar. Framställa dem som nazister, med det om ras och Angripa mig om Jimmie Å. Härskartekniker du försöker använda. Vilket uppenbart visar att du försöker förminska deras åsikter. Eller varför sa du så annars?

Vi kan vända på det då jag är bra att se det från andra hållet. Skulle du bete dig likadant om man försökte förminska judars traditioner? Skulle du då använda samma uttryck mot de som protesterade som ovan. För det går förstås. Att de är löjliga som ville bevara sina traditioner och att det bara handlar om att de var en sorts nazister, för att de ville försvara sina traditioner och sin kultur. Eller skrattar du åt hur löjliga indianerna i USA är, när de vill bevara sin kultur. Tror jag inte.

Men om man ser det på det sättet så beter du väl dig själv som en nazist, när du angriper ett annats folks traditioner och kultur och ser dem som mindre värda. Eller hur? Det är samma sak. Frågar är om du då menar att alla kulturer och människor har samma värde. Eller är du själv en rasist, även om det är mot ditt eget folk, dina vänner, grannar och släktingar.
Citera
Igår, 19:29
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av romanticlife
Det heter ju sommarlov, höstlov/läslov - kanske inte är helt ologiskt med vinterlov då, och kanske vårlov istället för påsklov? Då behöver inga lov kopplas till någon form av högtider utan till årstiderna.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är ju inte klokt! Dessutom kommer det att bli sammanblandningar, då termen "vinterlovet" redan används som synonym för sportlovet.

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ett annat ord för sportlovet är vårvinterlovet.

Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
PK idioter som du begriper inte att det är en del av en målmedveten plan att islamisera Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Yes! Precis, så är det! Detta är ett krig mot allt som påminner om religion, men ffa kristendom! Det är vänstern och ateisterna som ligger bakom! Känns som de vill inlemma oss i någon slags sovjetstat! Nu passar de på att angripa högtiderna och religionen på flera fronter samtidigt, - aftonblaskan, påhitt med "vinterlov", skolavslutningar i kyrkan osv. Stor varning för att Sveriges kultur och genuina högtider, lagar, demokrati, etik och moral utarmas!

Jullov har det hetat under både min och mina föräldrars uppväxt. Linköpings kommun har, precis som alla Sveriges kommuner, tidigare kallat denna lovperiod för JULLOV:
https://www.linkoping.se/forskola-oc...ymnasieskolan/

https://skollov-se.se/jullov-2024/

"Skollov höstterminen 2024:
Höstlov: måndag 28 oktober - fredag 1 november (vecka 44)
Jullov: måndag 23 december 2024 - fredag 3 januari 2025."
Citera
Igår, 19:57
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av romanticlife
Det heter ju sommarlov, höstlov/läslov - kanske inte är helt ologiskt med vinterlov då, och kanske vårlov istället för påsklov?

Då behöver inga lov kopplas till någon form av högtider utan till årstiderna.
Jävla PK idiot. Jullov har alltid vart jullov, tills idioter som dig försöker byta namn på det till vinterlov. Allahu akbar!!
Citera
Igår, 21:40
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Jullov har det hetat under både min och mina föräldrars uppväxt. Linköpings kommun har, precis som alla Sveriges kommuner, tidigare kallat denna lovperiod för JULLOV:
https://www.linkoping.se/forskola-oc...ymnasieskolan/

https://skollov-se.se/jullov-2024/

"Skollov höstterminen 2024:
Höstlov: måndag 28 oktober - fredag 1 november (vecka 44)
Jullov: måndag 23 december 2024 - fredag 3 januari 2025."
Ja? Jag kommenterade att det var felaktigt att kalla sportlovet för vinterlov.
På min tid hette det jullov såklart.
Sportlovet kallades för vårvinterlovet.
Senast redigerad av Carl Serung Igår kl. 21:44.
Citera
Igår, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vad snackar du om? Det har alltid hetat jullov och påsklov. Anledningen till att man försöker ändra på det nu är för att inte muslimerna ska bli kränkta.

Nej, det handlar inte om det. Det är enbart ett cancel culture-fenomen från Wokevänstern. De bryr sig inte alls om någon känner sig inkluderad eller inte. De uppmärksammar minoriteter och hatar alla västeuropéiska traditioner som de vill ersätta med sin HBTQA+++doktrin. För Pruttflaggan, den går bra att vifta med.
De tycker inte om att Bibeln säger att deras sätt att leva är fel. De vill bara ha en total dekadens och leva helt gränslöst. Hur det slutar om man gör det kan de också läsa om i Bibeln.
Citera
Igår, 23:07
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vad snackar du om? Det har alltid hetat jullov och påsklov. Anledningen till att man försöker ändra på det nu är för att inte muslimerna ska bli kränkta.

Jag kan garantera att det inte finns en enda muslim eller "muslim" i Sverige som blir kränkt av begreppen "jullov" eller "påsklov"! Ingen jude eller ateist heller, för den delen. Det är enbart skitnödiga beslutsfattare som fått för sig att benämningen "jullov" skulle kunna kränka någon.
Citera
Idag, 00:23
Medlem
Karmans avatar
Då får de ta bort påsklovet också och kalla det för vårlovet. Då blir det sommarlov, höstlov, vinterlov och vårlov. Dvs lov hela året!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in