Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
Idag, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Ytterligare ett tecken p dagens ungdoms ondliga dumhet och ofrmga till att tnka.

Dliga resultat i skolan och uppsving i intressen fr efterblivna saker som alien, tradwives och jesus gr hand i hand.

Undrar hur det ska sluta fr denna frlorade generation. De kan ju inte grna frsrja sig p onlyfans allihop, srskilt med dagens BMI.
Allt det dliga du rknar upp har ju uppsttt sedan vi slutade vara kristna.
Citera
Idag, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Ytterligare ett tecken p dagens ungdoms ondliga dumhet och ofrmga till att tnka.

Dliga resultat i skolan och uppsving i intressen fr efterblivna saker som alien, tradwives och jesus gr hand i hand.

Undrar hur det ska sluta fr denna frlorade generation. De kan ju inte grna frsrja sig p onlyfans allihop, srskilt med dagens BMI.

Citat:
Ursprungligen postat av crator
Allt det dliga du rknar upp har ju uppsttt sedan vi slutade vara kristna.

Precis, den "ondliga dumheten", degenerationen utav samhllet, r ett resultat av att vi vergett kristendomen. Det r samma bibliska mnster som alltid upprepas nr en civilisation som en gng tjnat Gud avfaller.

Edit: Roligt att du tar upp "onlyfans". Just det r ju ett typexempel p vad som hnder nr folk verger de kristna vrderingarna och moralen. Finns det ingen Gud s finns det inget rtt och fel. Varfr skulle folk inte vika ut sig p onlyfans fr pengar ifall allt nd bara r en slump och "you only live once"?

Sanningen r att det finns en Gud, och vi alla kommer stllas infr Guds dom efter vra jordiska liv. Har du d inte tagit emot Jesus Kristus och syndernas frltelse s kommer du d i dina synder och g evigt frtappad.
Senast redigerad av Paulusbrevet Idag kl. 01:35.
Citera
Idag, 01:35
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Hellre Jesus n Mohammed, sger jag.

S jag tycker det r bra.

Same but different name.
All religion suger
Citera
Idag, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Same but different name.
All religion suger

Ordet religion kommer frn latinets "religare" vilket betyder "binda upp/kontrollera".

Religionerna r skapade av djvulen.

Kristenheten kallades de frsta rhundradena fr "vgen", syftandes till den enda vg som finns som alternativ till denna frtappade vrld, att flja Rttfrdighetens och Sanningens Konung, Kristus Jesus.
Kristus betyder: den smorde (utvald av Gud)
Jesus betyder: den som rddar (frn den hr vrlden)
Se grna youtubekanalen "Pastor Pethrus" fr mer info.
Citera
Idag, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Skulle Jesus komma tillbaka till jorden idag skulle han bli chockad ver tillstndet och be helige ande att ta upp honom till himlen igen.

Skulle han frnekas begran tror jag Jesse ville bli korsfst p stubinen eller skjuta upp en verdos i armen.

Kristus r Gud och sledes r han naturligtvis klar ver att djvulen, som det str I Skriften, kontrollerar den hr vrlden, s nej han kommer varken bli chockad eller behva bege sig tillbaka till Himlen, det str nmligen skrivet att Lammet denna gng kommer som ett Lejon och det r snarare djvulens fotfolk som chockas, i sin frvirring.

Hr grna dessa citat frn ddsbdden, d frvirrade satanister fr klart fr sig, vad det innebr att stta sig upp mot Herren Jesus:

https://youtube.com/shorts/PrZ92Qk8G...oR8jgVaFejwRWd
Citera
Idag, 05:32
Medlem
trettonkommafemcms avatar
Inte konstigt. Det rder stor brist p betydelse i det livet vi lever. Fr oss som mins en annan tid finns nostalgi, men fr de som aldrig var med p den tiden r det oundvikligt att de frr eller senare frgar varandra vad fan som r pongen med allt. Kyrkorma r snabba p att plocka upp de mnniskorna, och rligt talat tror jag inte att de unga frlorar ngonting alls p att hitta ngot att tro p. Utom mjligtvis greppet om verkligheten
Citera
Idag, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Jag var ute och t med min dotter ikvll som nu vill bli medlem i svenska kyrkan! Jag som ateist blev frvnad men det r hennes val s varfr inte. (Om det var islam hade jag inte varit lika ppen)

Hedervrt av din dotter att hon vill ska sanna vrden.
Att ppna sitt hjrta fr Kristus Jesus gr utmrkt vrn utan att ska medlemsskap i ngot samfund.
Svenska kyrkan r tyvrr mer buisness n andlighet i dessa dagar.
Behrskar din dotter engelska?
Om inte s finns den utmrkta youtubekanalen
"Pastor Pethrus".
Kan man engelska s finns en enorm mngd info hr:

ROAD TO SALVATION:
--------
Open your heart for Jesus Christ

Know thy enemy, satan
----------
Please watch "BODY CODE the documentary", 03:45 h long fantastic film about Jesus being encoded in us!
youtubechannel:
"Enter the Stars"
------‐--
2 Corinth, 4:4

Satan, who is the god of this world, has blinded the minds of those who dont believe. They are unable to see the glorious light of the Good News. They dont understand this message about the glory of Christ, who is the exact likeness of God.
------
Christian Truther Channels Youtube :

"Touching the afterlife"
"End times productions"
"Enter the stars"
"Enterthestars Reloaded"
"Truthunedited"
"One Mission Ministry"
"Yeshua Said My Name"
"Shaking My head production"
"Grace Digital Network"
"The Two Preachers"
"No Greater Love"
"Jon Wedger" (RSA)
"Now You See TV"
"FOJC Radio"
"Holy Heartbeats"
"Delafe Testimonies"
"Living Waters"
"Wherein eternity"
"Grace for purpouse"
"DoUSEEwhatEYEC"
"Koinonia House"
"Thecontroversy7"
"John 316 video Ministry"
"Josh Sparrow"
"Nephtali1981"
"The Last Days"
"Living For Christ"
"A servant's Heart"
"Gabe the street preacher"
"RISE" (R$E)"
"Dayz of Noah"
"Nicholson1968"
"Sermonindex.net"
"Derek Prince Ministries Nederland"
"Mark Murchison"
"Repentance call"
"Revelations of Jesus Christ"
"Torch of Christ Ministries"
"Precious Testimonies"
"Father Spyridon"
"HeCsUsAll"
"Nicholas Bowling"
"The Once Lost and Now Found Sheep"
"Sound the Battle Cry"
"separationfromtheworld"
"Little Light Studios"
"Hacking the Headlines"
"Endtime Apostasy"
"Age of Deciet"
"aminutetomidnite"
"Richard Bruce (freeourworld.org)
"Messenger sent"
"The Watchman"
"Rob Skiba"
"ChrisLasala" (recent turmoil,very questionable recently, older videos about pyramids and Olympic Games essential however but take heed on this "ministry")
Citera
Idag, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagden
Alla ni som ser det positivt att folk brjar te sig till Jesus. Det r verkligen konstigt med tanke p att det r en helt och hllet en phittad figur i en bok. Varfr inte Bamse eller Stlmannen istllet

andra sidan, det finns vl betydligt smre frebilder att ha, om man vill leva i ett funktionellt civiliserat samhlle?
Citera
Idag, 05:44
Medlem
De kommer inte vilja ha kontakt med ngon d de inte har ftt kontakten med mnniskor som krvs.
Det r enbart ett pstende att de r ute efter Jesus och serisa praktiker.
De ansg inte att jag var vatten vrd i 30 r minst?

Man ska avrda frn religion det r skadligt om man inte frstr att de inte har respekt eller ger en tid man behver sjlv om de anser att de ska slsa upp ens liv.
Bibeln fungerade nog frr i tiden men idag r det bara skumma energier som pminner om ngot som ufon snder ut fr att jvlas.

Som jag haft det skulle jag inte rda unga svenska personer ha kontakt med ngon, som tror att det r p ett stt det ofta inte r.
S konstigt att inte var och varannan vet det.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in