Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
Idag, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Jag vill börja med att säga att jag VET att det här låter helt sjukt, och jag vet inte riktigt vad jag ska känna just nu. Skam, skuld eller något slags mörk humor över hur allting gick till. Jag vill ventilera lite i alla fall.

Det började i alla fall som en enkel idé på någon sjuk form av hämndbegär.

Jag och min vän, vi har känt varandra i flera år, och även om vi har haft våra duster, har vi alltid varit ganska tighta. Men på sistone hade han börjat irritera mig. Små saker, ni vet – lite för kaxig, lite för dryg, och lite för mycket "jag är bättre än alla andra". Lite flashbackmentalitet helt enkelt. Av någon anledning tänkte jag: "Undrar hur han skulle reagera om han hamnade i en situation som han inte kan snacka sig ur?" Han har alltså ALLLLLTID varit en snackepåse, han tror på riktigt att han kan prata sig ut allt.

Jag började leka med en tanke... Jag hade en gammal profilbild av honom från något socialt nätverk som jag sparat av någon anledning (ni vet hur man bara sparar sånt ibland). Och ja, jag vet, det här var inte snällt, men jag skapade ett fejkkonto med hans namn och bild. Det var egentligen mest ett skämt från början – jag tänkte bara att jag skulle se hur långt jag kunde ta det.

Saker eskalerade snabbt. Jag började skriva på TikTok och andra chattsidor, allt för att efterlikna hans sätt att skriva. Jag lade in detaljer som bara vi i vår vänskapskrets känner till, och jag bokade en "träff" genom att använda ett nummer som liknade hans. Här kommer twisten: Jag visste att han skulle vara på en viss plats vid en viss tid – ett café vi båda brukar gå till. Så jag arrangerade så att allt skulle peka på att han var där för en "inte så oskyldig anledning".

Och ja, det gick så långt att han faktiskt blev uthängd på Dumpen. Jag trodde aldrig att det skulle hända. Jag trodde att någon skulle inse att det var för bra för att vara sant, att något skulle stoppa det. Men där var han, med sitt ansikte och sitt namn, uthängd för något han aldrig gjort.

Nu sitter jag här och tänker: Vad fan har jag gjort? Jag vet att det här var sjukt av mig, men på något sätt kunde jag inte stoppa mig själv. Jag trodde aldrig att det skulle gå så långt. Det var som en bilolycka i slowmotion – jag såg det hända, men jag kunde inte göra något åt det.

Så, vad i helvete ska jag göra? Är jag ett totalt svin, eller finns det en värld där någon kan förstå varför jag gjorde det här? Och viktigast av allt, hur i helvete tar jag mig ur det här?

Vill även poängtera att, den här personen betyder mycket för mig och det var rätt längesedan det hände. Jag älskar honom och vill lösa det här, gärna utan att han vet att det är jag. För övrigt har jag försökt kontakta dumpen.

Gå till polisen innan han blir misshandlad eller tar självmord.
Citera
Idag, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomten90
Låter bara som att du har blivit uthängd och försöker på något sjukt sätt försöka förklara hur det kan bli fel om en kompis försöker lura dumpen på dig, för att försöka lura folk att dumpen blir blåst av dig.

Så du skriver det lite oskyldigt i en "kompis" perspektiv.
Du missar lite saker som när konfrontationen sker, personen är på platsen som dom har chattat om och verkligen väntar på exakt det stället som dom uppger i chatten.

Att du önskar att ventilera lite är precis det som jag menar med att en vän som hade gjort något sådant.

Hade inte skrivit om det, då personen som blev felaktigt anklagad hade kommit efter dig.
Människor har ett motiv, det motivet har inte kompisen i detta, då det låter falskt.

Trolltråd.

100% detta
Citera
Idag, 02:56
Medlem
Snyggt trollförsök

Tror TS är en av dom inte gillar Dumpen och vill ifrågesätta deras metoder. En som inte gillar att pedofiler hängs ut.
Citera
Idag, 02:58
Medlem
VinkelSleeps avatar
Förstår att detta är ett hypotetiskt scenario du målat upp för att illustrera en poäng, nämligen riskerna med den typen av verksamhet dumpen sysslar med, men du har faktiskt en poäng. Det är absolut möjligt att iscensätta en sån här grej, så som du beskriver det. Alla som någon gång varit utsatta för systematisk stalking/trakasserier vet att det faktiskt finns människor som är kapabla till att göra något sånt här. Men alla som försöker förklara detta blir ju kallade för pedofiler eller pedofilkramare.
Citera
Idag, 03:10
Medlem
MrSwaggers avatar
Troll som försöker skapa en tanke hos folk att fel personer blir uthängd. Snyggt försök men ack så genomskinligt
Citera
Idag, 04:14
Medlem
Horverkets avatar
Citat:
Jag vill börja med att säga att jag VET att det här låter helt sjukt, och jag vet inte riktigt vad jag ska känna just nu. Skam, skuld eller något slags mörk humor över hur allting gick till. Jag vill ventilera lite i alla fall.

Jag och min vän, vi har känt varandra i flera år, och även om vi har haft våra duster, har vi alltid varit ganska tighta. Men på sistone hade han börjat irritera mig. Små saker, ni vet – lite för kaxig, lite för dryg, och lite för mycket "jag är bättre än alla andra". Lite flashbackmentalitet helt enkelt. Av någon anledning tänkte jag: "Undrar hur han skulle reagera om han hamnade i en situation som han inte kan snacka sig ur?" Han har alltså ALLLLLTID varit en snackepåse, han tror på riktigt att han kan prata sig ut allt.

Jag började leka med en tanke... Jag hade en gammal profilbild av honom från något socialt nätverk som jag sparat av någon anledning (ni vet hur man bara sparar sånt ibland). Och ja, jag vet, det här var inte snällt, men jag skapade ett fejkkonto med hans namn och bild. Det var egentligen mest ett skämt från början – jag tänkte bara att jag skulle se hur långt jag kunde ta det.

Saker eskalerade snabbt. Jag började skriva på TikTok och andra chattsidor, allt för att efterlikna hans sätt att skriva. Jag lade in detaljer som bara vi i vår vänskapskrets känner till, och jag bokade en "träff" genom att använda ett nummer som liknade hans. Här kommer twisten: Jag visste att han skulle vara på en viss plats vid en viss tid – ett café vi båda brukar gå till. Så jag arrangerade så att allt skulle peka på att han var där för en "inte så oskyldig anledning".

Och ja, det gick så långt att han faktiskt blev uthängd på Dumpen. Jag trodde aldrig att det skulle hända. Jag trodde att någon skulle inse att det var för bra för att vara sant, att något skulle stoppa det. Men där var han, med sitt ansikte och sitt namn, uthängd för något han aldrig gjort.

Nu sitter jag här och tänker: Vad fan har jag gjort? Jag vet att det här var sjukt av mig, men på något sätt kunde jag inte stoppa mig själv. Jag trodde aldrig att det skulle gå så långt. Det var som en bilolycka i slowmotion – jag såg det hända, men jag kunde inte göra något åt det.

Så, vad i helvete ska jag göra? Är jag ett totalt svin, eller finns det en värld där någon kan förstå varför jag gjorde det här? Och viktigast av allt, hur i helvete tar jag mig ur det här?

Vill även poängtera att, den här personen betyder mycket för mig och det var rätt längesedan det hände. Jag älskar honom och vill lösa det här, gärna utan att han vet att det är jag. För övrigt har jag försökt kontakta dumpen.

Hur bokar du träff med någon på ett telefonnummer som liknar någon annans?
Låter verkligen osannolikt.

Hade man plötsligt och helt utan anledning konfronterats av personerna bakom Dumpen hade åtminstone jag kallat dit polisen själv, för att göra det glasklart över min oskuld. Har svårt att tro att Dumpen anklagar någon som faktiskt är oskyldig för att sedan sticka iväg och hänga ut på hemsidan. Det är bara skyldiga personer som springer iväg eller försöker låssas som att det regnar.. en oskyldig person hade gjort precis tvärtom. Så varför skulle din vän vara så dum och bete sig som en skyldig pedofil?

Jag tror du ljuger, verkligen! Du har själv blivit uthängd och försöker hitta ett sätt att släta över .
Citera
Idag, 05:34
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ser du mina tidigare inlägg kring dumpen så kan du nog lista ut vem det är ok.

Jag vet att jag kanske låter tråkig nu, men jag måste ändå säga det. De här korta, meningslösa kommentarerna som vissa fritidskids slänger in för att bara få upp sitt inläggsantal är helt värdelösa och tillför verkligen ingenting. De borde rensas bort direkt, för de har absolut ingen plats i en seriös diskussion. Kan du ge någon substans i ditt inlägg? Åtminstone bemöta det du anser skulle vara fejk?
Du änvände ett nummer som var snarlikt hans🤣
Vilken lyckträff att du råkade ha ett sånt nummer tillhands bara sådär. Berätta lite hur det kommer sig att du fixat ett sånt nummer och vad syftet var?

Tillvägagångssätt och tidsaspekt för anskaffning kanske skulle kunna ge ett uns av trovärdighet till tråden.
Citera
Idag, 05:46
Medlem
Citat:

Fattar inte hur dumpen blev inblandade i det här?
Är du säker på att det inte är om dej själva du skriver.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in