Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 20:11
Medlem
Jag tänker på denna snyftinslag där det är "svårt" att vara en lokalpolitiker och att de känner sig "prövade".

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ara-mer-palast

Det kan inte vara så att väldigt många kvinnor inom offentliga sektorn är felrekryterade från första början just för att man såg könet före kompetens?

Hur ofta har man inte sett kvinnor i positioner som tex it-chef att de har svårt att förstå vad fiber uppkoppling är och hur det fungerar i praktiken? Det finns kvinnor inom tex spelbranschen som aldrig har spelat ett racing eller sportspel förutom Mario Kart. Det finns kvinnor som är it-chefer som knappt vet vem Steve Jobs var.

Kvinnor här jävligt svårt att ta initiativ, så länge det inte gagnar deras kön är det inget vits. Jag tänker på alla dessa kvinnliga nätverk i diverse brancher.

Problemet i överlag är att kvinnor är alltid felrekryterade och direkt deras kompetens ifrågasätts kallas det mansplaining eller att de alltid måste bevisa mer.

Det finns massvis med arbetslösa män som har mycket kompetens och driv som aldrig få vistas i den offentliga sektorn pga av att män har kompetens och driv. Jämställdhet bygger på enbart att trycka bort männen från familjebildning och karriär. I den offentliga sektorn är det enbart kvinnor som styr och får alla toppjobb utan kompetens. I den privata så vill man starta Lobbyverksamhet för att tvinga män att ha med kvinnor i styrelser och inflytande trots kompetens.

För att inte tala om alla entreprenörskvinnor som har en affärside och för pengar från Vinnova för att livnära sig på sitt företag. Det finns tex en ung tjej på 20-år som blev projektanställd för att driva en förening istället som företag eftersom "det var jobbigt att driva företag"

Ja, jag är förbannat less på kvinnor och deras bortskämdhet. Vad tycker ni?
Citera
Igår, 20:24
Medlem
Har jobbat inom såväl privata eller börsnoterade storföretag, internationalla megaprojekt inom infrastruktur mm, multinationella startups inom produktion osv samt idrottsrörelsen. Har även jobbat ideellt inom kultur och politik.

Jag har gjort liknande observationer. Kön och det optiska går före formell kompetens och social dito. Och i många fall saknas ledaregenskaper helt hos de som "lyfts fram" vilket orsakar otrygghet och en giftig atmosfär bland övriga. Självfallet har jag även stött på några manliga sociopater, men de har alla haft ledaregenskaper och kompetens. Kvinnorna jag stött på har i lika många fall varit odugliga som acceptabelt men inte lysande dugliga.
Senast redigerad av Nunjapiznes Igår kl. 20:28.
Citera
Igår, 20:24
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvidos
Jag tänker på denna snyftinslag där det är "svårt" att vara en lokalpolitiker och att de känner sig "prövade".

Det kan inte vara så att väldigt många kvinnor inom offentliga sektorn är felrekryterade från första början just för att man såg könet före kompetens?

Hur ofta har man inte sett kvinnor i positioner som tex it-chef att de har svårt att förstå vad fiber uppkoppling är och hur det fungerar i praktiken? Det finns kvinnor inom tex spelbranschen som aldrig har spelat ett racing eller sportspel förutom Mario Kart. Det finns kvinnor som är it-chefer som knappt vet vem Steve Jobs var.

Kvinnor här jävligt svårt att ta initiativ, så länge det inte gagnar deras kön är det inget vits. Jag tänker på alla dessa kvinnliga nätverk i diverse brancher.

Problemet i överlag är att kvinnor är alltid felrekryterade och direkt deras kompetens ifrågasätts kallas det mansplaining eller att de alltid måste bevisa mer.

Det finns massvis med arbetslösa män som har mycket kompetens och driv som aldrig få vistas i den offentliga sektorn pga av att män har kompetens och driv. Jämställdhet bygger på enbart att trycka bort männen från familjebildning och karriär. I den offentliga sektorn är det enbart kvinnor som styr och får alla toppjobb utan kompetens. I den privata så vill man starta Lobbyverksamhet för att tvinga män att ha med kvinnor i styrelser och inflytande trots kompetens.

För att inte tala om alla entreprenörskvinnor som har en affärside och för pengar från Vinnova för att livnära sig på sitt företag. Det finns tex en ung tjej på 20-år som blev projektanställd för att driva en förening istället som företag eftersom "det var jobbigt att driva företag"

Att Du är misogyn...
Citera
Igår, 20:26
Medlem
Libertarismuss avatar
Är det inte en bra sak att kvinnliga lokalpolitiker ifrågasätts? Kvinnor bör i huvudsak ta hand om familjen, hushållet och vara det sociala klistret som håller samhället samman. Den sociala och emotionella säregenheten hos kvinnor hör inte hemma i politiken, utan där ska rationella och intelligenta människor sitta.

Med det sagt finns det kvinnor som är intelligenta, rationella och kan passa som lokalpolitiker. I men överlag tycks så ej vara fallet - titta bara på denna snyfthistoria. Om kvinnor menade allvar med att de var lika kompetenta som män, kanske ett första steg kan vara att sluta ta på sig offerkoftan på morgonen varje dag?
Citera
Igår, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Att Du är misogyn...
Ja, det är verkligen misogynt att påpeka att kejsaren har inga kläder.
Citera
Igår, 20:31
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Ytterligare en rapport från Jämställdhetsmyndigheten som inte mäter det de tror att den mäter.

Det kvittar hur verksamheten ser ut så kommer kvinnor "uppleva" att de blir sämre behandlade än män.
Citera
Igår, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Att Du är misogyn...

Är väl samma som med invandring. Direkt man kritiserar muslimer är man rasist trots befogenhet.
Citera
Igår, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Är det inte en bra sak att kvinnliga lokalpolitiker ifrågasätts? Kvinnor bör i huvudsak ta hand om familjen, hushållet och vara det sociala klistret som håller samhället samman. Den sociala och emotionella säregenheten hos kvinnor hör inte hemma i politiken, utan där ska rationella och intelligenta människor sitta.

Med det sagt finns det kvinnor som är intelligenta, rationella och kan passa som lokalpolitiker. I men överlag tycks så ej vara fallet - titta bara på denna snyfthistoria. Om kvinnor menade allvar med att de var lika kompetenta som män, kanske ett första steg kan vara att sluta ta på sig offerkoftan på morgonen varje dag?

Ahhh, jag glömde den biten också här. Familjelivet förstås!!! En kvinna föder fyra barn och har en stor chefsroll och givetvis skall hon böla över utbrändhet och orkeslös. Utöver detta har vi dessa artiklar om vem som projektleder julbordet.

En man är jävligt nöjd över en öl med enbart sin familj samt julskinka och prinskorv. Inga jävla gardiner och sådant skit.
Citera
Igår, 20:43
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Är väl samma som med invandring. Direkt man kritiserar muslimer är man rasist trots befogenhet.
Intressant - att Du jämför misogyni med rasism eller muslimer..!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in