Citat:
Ursprungligen postat av
orrtupp
Har till min lättnad märkt att många av de stolligaste vänster/pk/woke-debattörerna inte längre syns eller hörs i offentligheten.
Några exempel på rak arm är Schyman, Kawesa och de andra FI-politikerna. Schyman är ju gammal förstås och luften gick väl ur de andra FI-kärringarna när hon lämnade.
Rosanna Dinamarca, Rashid Musa, Linnéa Claesson, Gustav Fridolin och Henrik Arnstad är ju några andra som också blivit helt osynliga i debatten vad jag kan se.
Har ni fler exempel och teorier om varför de försvann om det nu är så?
Min misstanke är att de anses för extrema och frånstötande för vanligt folk enligt de större mediehusen och politiska partierna och att de bara driver folk till att rösta på SD istället för tvärtom.
Som sagt, har ni fler exempel eller har jag fel och det är bara jag som inte konsumerar MSM tillräckligt mycket?
De flesta du nämner har helt enkelt passerat sitt bäst före datum. Linnea Claesson var intimt förknippad med metoo och det visade sig inte funka så bra för någon av dem som var ledande i drevet. Kawesa torskade ju som både kriminell och lögnare av stora mått och var inget utan FI som tvärdog när Avshyman hoppade av. Rashid Musa var ledare för Unga Muslimer och de torskade på bidragsfusk och koppling till våldsbejakande Muslimska Brödraskapet och fick respass ut i kylan. Dinamarca och Fridolin slutade helt på eget bevåg och har väl valt att hålla en låg profil. Arnstad är väl den som främst blivit utsläng ur medias varma famn genom att bete sig som en total dåre.