Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-24, 15:06
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Vi som har bott p stermalm i flera generationer kan se en negativ utveckling, ja. Frfall r ett starkt ord och dr r vi givetvis inte men BRF:er mste verkligen brja screena sina blivande medlemmar i vsentlig hgre utstrckning n idag. Det ska inte rcka att kunna kpa en vning med sina knarkpengar via ngon tveksam mklare som troligen ocks r kriminell, BRF mste brja stlla krav p god vandel, personlig lmplighet och ven rekommendationer. Det kanske inte gr som BRL ser ut idag men d mste vi f till en lagndring.

Stockholms stad fr i vilket fall slja av kulturhus med liknande krav s borde inte vara omjligt fr en BRF att f igenom detta i sina stadgar.

Underhllande hur upprrda ni r nu "och krver ndring" nr ni fr ngra r sen inte brydde er nr resten av Sverige hade liknade problem. Fr vrigt rstade ni fr detta.

Karma.
Citera
2024-12-24, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Underhllande hur upprrda ni r nu "och krver ndring" nr ni fr ngra r sen inte brydde er nr resten av Sverige hade liknade problem. Fr vrigt rstade ni fr detta.

Karma.
Kunde inte skrivit det bttre sjlv.
F tag i alla miljpartistparasiter och banka skiten ur dem.. vnstersvinen r skyldiga fr evigt! Jvla terrorister!
Citera
2024-12-24, 18:26
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Vi som har bott p stermalm i flera generationer kan se en negativ utveckling, ja. Frfall r ett starkt ord och dr r vi givetvis inte men BRF:er mste verkligen brja screena sina blivande medlemmar i vsentlig hgre utstrckning n idag. Det ska inte rcka att kunna kpa en vning med sina knarkpengar via ngon tveksam mklare som troligen ocks r kriminell, BRF mste brja stlla krav p god vandel, personlig lmplighet och ven rekommendationer. Det kanske inte gr som BRL ser ut idag men d mste vi f till en lagndring.

Stockholms stad fr i vilket fall slja av kulturhus med liknande krav s borde inte vara omjligt fr en BRF att f igenom detta i sina stadgar.

Fast de som utfrde ddet bodde vl inte i stermalm och det utfrdes mot en butik? Eller var det en portuppgng?
Citera
2024-12-24, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Fast de som utfrde ddet bodde vl inte i stermalm och det utfrdes mot en butik? Eller var det en portuppgng?
Knner inte till detaljer i rendet, det var mer en generell reflektion ver det som kallades frfallet tidigare i trden. Lite off topic, sorry.
Citera
2024-12-24, 20:57
Medlem
frobozzs avatar
Citat:
Vi som har bott p stermalm i flera generationer kan se en negativ utveckling, ja. Frfall r ett starkt ord och dr r vi givetvis .

Vilket monumentalt tnteri att prata om bott p stermalm i generationer. Det r inget ofrnderligt adelsgods vi pratar om utan en stadsdel dr folk flyttar in och ut.
Det hindrar inte att du har rtt dock, BRF:er mste hlla rent mer n ekonomiskt p medlemmarna
Citera
2024-12-24, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frobozz
Vilket monumentalt tnteri att prata om bott p stermalm i generationer. Det r inget ofrnderligt adelsgods vi pratar om utan en stadsdel dr folk flyttar in och ut.
Det hindrar inte att du har rtt dock, BRF:er mste hlla rent mer n ekonomiskt p medlemmarna
Ja, frfallet som nmns i trden (verdrivet att kalla det frfall, men nd) brjade redan nr bostadsrtter kunde pantsttas.

Innan dess var det mer ordning och reda p vilka som bodde dr, bde i BR och HR (fanns betydligt fler HR frr).

Jag kommer ihg den tiden, du gr nog inte det. Enda undantaget var i princip politikernas sociala experiment med Fltan, dr det bodde en hel del skumt folk frr.
Citera
Igår, 10:27
Avstngd
Fett rolig trd att flja. De medlemmar som bor i nrheten r i total chock och tagna p sngen.
Vi som vxte upp runt invandrare och har sett utvecklingen r inte speciellt frvnande.

Dessutom s lyckades svenskarna med ppna armar lta f.d. ISIS-krigare att tervnda med bomb och krut expertis.

Men om man inte kunde frutse det hr s r man en total idiot! Det sprider sig alltid till de "bttre" omrdena. Ngot jag ven vntar p r fler inbrott dr man tvingar sig in ven om folk r i hemmet. Specifikt hus, villor och lgenheter. ven om det hr hnder d och d, tror jag att det kommer att eskalera i takt med desperation.
Citera
Igår, 17:48
Medlem
Varfr r detta intressant? Babbarna sprnger ju varenda dag
Citera
Igår, 20:49
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catlawd
Fett rolig trd att flja. De medlemmar som bor i nrheten r i total chock och tagna p sngen.
Vi som vxte upp runt invandrare och har sett utvecklingen r inte speciellt frvnande.

Dessutom s lyckades svenskarna med ppna armar lta f.d. ISIS-krigare att tervnda med bomb och krut expertis.

Men om man inte kunde frutse det hr s r man en total idiot! Det sprider sig alltid till de "bttre" omrdena. Ngot jag ven vntar p r fler inbrott dr man tvingar sig in ven om folk r i hemmet. Specifikt hus, villor och lgenheter. ven om det hr hnder d och d, tror jag att det kommer att eskalera i takt med desperation.
Det hr kunde man frutsga med SVT:s reportage frn bilbrnder i Frankrike, tidigt 1990-tal, som enda klla. Den som inte gjorde det spelade dum, eller var rent ljligt naiv.

Nu fr de chans p chans att fatta att, s att det ntligen gr in:

En babbe r en babbe r en babbe ...
Citera
Igår, 20:56
Medlem
mrmiltons avatar
Citat:

Ni har alltid haft gott om tveksamma typer, droganvndare och kriminella av all sort. Att det sprngs en port eller tv r det nya spnnande Sverige helt enkelt. Har din familj bott dr i generationer br du vara vl medveten om detta. Omrdet drar till sig kriminella som flugor till skit. Varken bttre eller smre n senaste 30 ren.
Citera
Igår, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmilton
Ni har alltid haft gott om tveksamma typer, droganvndare och kriminella av all sort. Att det sprngs en port eller tv r det nya spnnande Sverige helt enkelt. Har din familj bott dr i generationer br du vara vl medveten om detta. Omrdet drar till sig kriminella som flugor till skit. Varken bttre eller smre n senaste 30 ren.
Mina referensramar strcker sig lngre tillbaka n 30 r...det fanns skumma typer i Fltan, och i Lnnen i Villastan. Inte s mycket i vrigt, om du inte felaktigt rknar in Grdet till stermalm.

Dremot var stora delar av Sder riktigt sunkigt p den tiden. ven det nu s heta Birkastan...rena rama slummen p sina hll.

Dremot vet jag att det frekommer mycket droger p stermalm, ja. Det gjorde det redan nr jag gick i hgstadiet, vilket r mer n 30 r sedan.
Citera
Igår, 22:46
Medlem
frobozzs avatar
[quote=anxypants|90494009{

Jag kommer ihg den tiden, du gr nog inte det. Enda undantaget var i princip politikernas sociala experiment med Fltan, dr det bodde en hel del skumt folk frr.[/QUOTE]

Fr be om urskt fr lite ofrskmd ton frn mig. Du har rtt - jag minns inte den tiden.
Om du orkar vill jag grna hra mer vad du tycker man kan gra idag (inte vad som gjorts fel).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in