2024-12-21, 21:42
Medlem
EnflygandeKos avatar
1991 runt sovjets fall så hölls det en gratis konsert i Ryssland. Vissa säger att publiken var upp till 1.6 miljoner människor då det var gratis. Låt oss säga att nu Putin störtas 2025. Vilka band/artister skulle kunna göra en liknande konsert ? Musik enar ju folk och är ju ett bra sätt att föra samman alla igen.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/For_...ters_in_Moscow

Så motivera vilka ni skulle vara bäst lämpade och varför .
Själv skulle jag nog ha en blandad skara . Med blandad musik.

försöker tänka vilka som skulle passa. Så ett kontroversiellt förslag men jag tror det skulle vara en hit.

nr 1
Weird al Yankovhic. Folk behöver skratta och han har ju ett rykte att köra väldigt underhållande shower samt " alla älskar Al". Ryssarna behöver lite humor i sina liv känner jag.

nr 2 Eminem , människor gillar ju eminem , bra att folk ska få ut lite frustration i hans mer"vågade " texter . Har ju även lite humor och politisk satir.

Nr 3 Sen behövs det lite mer show så det får bli King gizzard and the lizard wizard. Unikt band med mycket att erbjuda

Nr 4 Vi kör lite hårdare så ryssarna får ut lite aggressioner förhoppningvis de sista på ett tag , Slip knot

Nr 5 Låt oss göra en reunion med Daft punk
Lite skön electro med en massa klassiska låtar . Around the world är ju riktigt passande

och avslutande nummer/artist/band blir

Nr 6 BABYMETALl , vem kan motstå dessa små rockande japanskor ?

Era förslag för en sådan konsert för att "ena väst världen 2025 (förhoppningsvis )
Senast redigerad av EnflygandeKo 2024-12-21 kl. 21:46.
Citera
2024-12-21, 22:33
Medlem
slagskotts avatar
Metallica är solklara, eventuellt också ac/dc eftersom de var med 1991.
Weird AL var ett märkligt val men jag tycker att han är störtskön.

Skicka sabaton och dimmu borgir ?
Citera
2024-12-22, 10:40
Medlem
EnflygandeKos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slagskott
Metallica är solklara, eventuellt också ac/dc eftersom de var med 1991.
Weird AL var ett märkligt val men jag tycker att han är störtskön.

Skicka sabaton och dimmu borgir ?

Metallica och AC/DC känns ju lite förlegade ( Visst Al och Daft punk är ju inte heller purfärska). Men om man skulle enbart ha nya akter .
Citera
2024-12-22, 20:24
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnflygandeKo
Metallica och AC/DC känns ju lite förlegade ( Visst Al och Daft punk är ju inte heller purfärska). Men om man skulle enbart ha nya akter .

Jag borde googlat innan jag skriver men what the heck, om jag nu inte har fel så var det väl bara hårdrock på festivalen och om då monsters of rock återuppstår tycker jag att det borde vara så nu igen. Metallica borde iaf. uppträda, vi kan skita i ac/dc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in