Citat:
Ursprungligen postat av
Champinjoner
Kan du lära mig mer om det här med att friställa tankarna?
Jag kan inte ens sova på en långflygning ens om jag är vaken 24 h innan påstigning. Tillhör även den lilla skaran som inte somnade i bilen som liten.
Friställa tankar handlar om att placera sig i en dröm värld, dvs man släpper tankarna som hänt eller händelser som tynger o man grubblar på.
Styr tankarna till något du vill göra, saker som gör dig glad, eller saker du skulle vilja göra, dröm dig sedan in i dessa, försök inte låta tanken ligga kvar på det du annars tänker eller grubblar över, dessa tankar släpper du till 100% genom att enbart fokusera på något du skulle vilja vara eller vilja uppnå, vare sig det kan bli sant eller inte.
För mig starta det i unga år, rikta drömmen jag var en starwars jedi, till att nu kunna placera mig på resmål osv, att jag är där, eller annat jag skulle vilja uppnå eller göra, tanken fokuseras till dessa drömmar, allt annat som tynger en eller frambringar stress eller grubblerier faller åt sidan, dvs jag har frigjort mig från vardagen, kroppen har lärt sig att när dessa tankar skjut åt sidan o ersätts med min fantasi så somnar jag på engång.