Flashback bygger pepparkakshus!
Idag, 12:47
Medlem
Skaffa jobb som programmerare just nu är inte det lättaste, iaf inte om man har så låg erfarenhet som jag har (1.5 år) så jag undrar vad jag borde lära mig för att bli så attraktiv som möjligt. Jag har tidigare arbetat som fullstackutvecklare och jag har en YH-utbildning som Java-utvecklare i bakgrunden.
Citera
Idag, 13:08
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Systemutveckling --> Personlig utveckling, studier och arbetsliv
/Moderator
Citera
Idag, 13:27
Medlem
kalkryggars avatar
Jobba med att utveckla egna program i en portfolio.

Börja med att fundera på vad för bransch du vill jobba med. Säg att du vill jobba med att utveckla olika typer av webbsidor på en webbyrå. Då skapar du en portfolio med massa webbsidor. Gärna såna som har betalningslösningar (som fungerar).

Vill du arbeta med autonoma fordon så utvecklar du applikationer riktade mot just det. Du visar att du förstår teorin.

Vill du arbeta med AI så utvecklar du olika applikationer som baseras på AI och visar att du hanterar matematiken.
Citera
Idag, 19:04
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thecarrot95
Skaffa jobb som programmerare just nu är inte det lättaste, iaf inte om man har så låg erfarenhet som jag har (1.5 år) så jag undrar vad jag borde lära mig för att bli så attraktiv som möjligt. Jag har tidigare arbetat som fullstackutvecklare och jag har en YH-utbildning som Java-utvecklare i bakgrunden.

- Gå en dataingenjörsutbildning på högskolan
- Satsa på en eller flera av följande inriktningar:

Inbyggda system (inklusive nätverksprotokoll), IoT, AI, robotik, cybersäkerhet, dataanalys.

Fullstack och Java går det 20 på dussinet. Satsa på teknologi, inte administrativa system.
Senast redigerad av Kip.Kinkel Idag kl. 19:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in