Citat:
Ursprungligen postat av
sleezeball1
Hur kan man på fullaste allvar vara så korkad att man röstar höger när man är vanlig löntagare? Och då menar jag även de som tjänar 40k/mån och till och med 70k/mån.
Högern har ALLTID försämrat för vanliga människor, det går säkert att se statistik på detta. I form av lägre löner, sämre skolor, sämre sjukvård, göra mediciner dyrare, sänka tandvårdsåldern och listan kan fortsätta ut i oändligheten.
Vi har haft högermajoritet i riksdagen de senaste 18 år och samhället har blivit en ren dystopi. Men trots detta så är det många arbetstagare som fortsätter rösta höger.
Kan någon snälla upplysa mig om varför och om argumentet är något i stil med "vänsterbliven" eller "sosseriet" så har du automatiskt erkänt att du är korkad.
Jag vill alltså höra konkreta anledningar varför du som löntagare röstar höger och gärna med exempel på vad högern faktiskt har gjort (alltså inte bara sagt och ljugit om) som gör att du röstar höger.
På vilket vis det har blivit bättre för mig med en högerregering:
1. Sänkt skatt på bränsle
2. Sänkt skatt på snus
3. Sänkt skatt på arbete
4. De kommer inte återinföra fastighetsskatten (puuuh, det kommer bli dyyyyyrt)
5. Jag kan be mina lokala vårdcentral att dra åt helvete när de föredrar att fika framför att hjälpa patienter
6. Jag kan hämta ut min medicin vart jag vill
7. Tid för besiktning är inga problem
8. Jag slipper ännu mer woke från MiljöPartiet
9. Äntligen får man beslagta kriminellas grejer på ett annat sätt. Ser jag någon kriminell jävel, så kan jag ringa polisen så kan de beslagta deras bil.
10. Bättre för företagare så fler kan gå till jobbet
Behöver jag berätta varför jag röstar höger?