Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Här är dock kärnan i frågeställningen. Högern har också relativt och historiskt sett högt skattetryck, det skiljer men det är inte frågan om helt olika skattetryck utan en gradskillnad. Det är i stort sett på marginalen.
Så ser det ut på många områden av politiken.
Så om man ändå som vanlig löntagare får ett högt skattetryck och en massa kollektivistiska regler men fler nedskärningar vad gäller välfärd man kan dra nytta av, varför då rösta höger?
Precis!
Jag sista på det sist när de stycket du skriver att så är det ju faktiskt som man får ett fortsatt högt skattetryck när det gäller en borgerlig regering och sedan kan man även räkna med en massa nerskärningar har vi kollektiva välfärden så som skola utbildning försvar med mera
Så varför röstar så pöbeln på Moderaterna??
Det håller fullständigt med dig vad du skriver varför ska man rösta på högern när enda man får är sämre villkor tillbaka
Och jag är så förbannat trött på höra SD svansen skrika -"det är bättre än alternativet".
Och jag har aldrig fått höra vad det som är bättre och vad menar de att alternativet skulle vara sämre med?
Tyckte de kanske att Socialdemokraterna var så jäkla dåliga och de hjälpte till att fixa lägre arbetstimmar lägre arbetsdagar semesterdagar sjukdagar barnbidrag med mera?
Jag får verkligen inte ihop det vad är det som gör att folk säger att borgare är i varje fall bättre än alternativet?
Glöm snacket om invandring för det får ni oavsett vilket.