Flashback bygger pepparkakshus!
2006-01-01, 19:19
Medlem
storytellers avatar
Blev inspirerad av en post jag sg hr fr ett tag sen som beskrev dagens graffsituation i Gteborg.
Var vldigt intressant att lsa d man ofta fr en vldigt skev bild om vilka som r uppe mest m man bara tittar i grafftidningar och p hemsidor.

Vilka r det som piecar mest i din stad fr tillfllet? Vem/vilka bombar mest?
r det bra drag i scenen just nu, eller r avsomnat?
Vad mlas mest just nu? Vggar eller tg?
r det fler eller frre som kr nu jmfrt med fr ngra r sedan?

Spinn vidare om ni s nskar, jag kan terkomma med en rapport frn min egen stad...
Citera
2006-01-01, 20:04
Medlem
syco_00s avatar
Lund!

Vilka r det som piecar mest i din stad fr tillfllet? Det r inte s ofta man ser pieces i innerstaden, men SH, DKE, KC och resten av de gamla rvarna kr vl p.

Vem/vilka bombar mest? Det r inget snack om att det r Moor i SH som bombar p mest. Cler, Deka och DKE bombar ocks p. KC verkar inte vara s aktiva lngre dock, synd! WTC ser man inte heller s mycket av nufrtiden.

r det bra drag i scenen just nu, eller r avsomnat? Jag r grymt besviken p att inte s mnga piecar, utan bombar. Mla innerstaden fr fan!

Vad mlas mest just nu? Vggar eller tg? Haha, vggar. Inte ofta det rullar pendel...

r det fler eller frre som kr nu jmfrt med fr ngra r sedan? Det var fler som mlade frr, nu r det bara bombing... '

Tips till alla lundagraffare, MLA INNERSTADEN fr fan!
Citera
2006-01-01, 20:49
Medlem
mossan_kylens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syco_00
Lund!

Vilka r det som piecar mest i din stad fr tillfllet? Det r inte s ofta man ser pieces i innerstaden, men SH, DKE, KC och resten av de gamla rvarna kr vl p.

Vem/vilka bombar mest? Det r inget snack om att det r Moor i SH som bombar p mest. Cler, Deka och DKE bombar ocks p. KC verkar inte vara s aktiva lngre dock, synd! WTC ser man inte heller s mycket av nufrtiden.

r det bra drag i scenen just nu, eller r avsomnat? Jag r grymt besviken p att inte s mnga piecar, utan bombar. Mla innerstaden fr fan!

Vad mlas mest just nu? Vggar eller tg? Haha, vggar. Inte ofta det rullar pendel...

r det fler eller frre som kr nu jmfrt med fr ngra r sedan? Det var fler som mlade frr, nu r det bara bombing... '

Tips till alla lundagraffare, MLA INNERSTADEN fr fan!

Jag bor i en by utanfr lund , var och exakt vad menar du med innerstaden!
Kan mjligtvis hnda att vi drar in till lund o drar nn mlning nn dag, bara att det r svinkallt nu, men vem bryr sig! ? :P
Citera
2006-01-01, 21:42
Medlem
syco_00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossan_kylen
Jag bor i en by utanfr lund , var och exakt vad menar du med innerstaden!
Kan mjligtvis hnda att vi drar in till lund o drar nn mlning nn dag, bara att det r svinkallt nu, men vem bryr sig! ? :P

Innerstaden? Centrum, stadskrnan. Inte under skitiga cykeltunnlar. Folk bombar p stllen dr man kunde lgga en throwup eller varfr inte en mlning fr en gngs skull.

Frvrigt, vilken by bor du i?
Citera
2006-01-01, 22:10
Medlem
sthammar kommun (D menar jag hela kommunen)

Vilka r det som piecar mest i din stad fr tillfllet?
Jag plus ngra polare fast dom r helt oserisa
och lite annat folk som jag ingen aning vilka det r fr att vara s pass liten stad dr man knner dom flesta i sitt omrde.

Vem/vilka bombar mest?
MOB och HSK

Det var mer drag frut, men jag var inte itreserad av graffiti d.
Finns massa stora och snygga mlningar p stationen som str kvar sen tidigt p 90 talet. En r till och med frn 89 Otroligt snyggt! Nu r det vl bara ngra f crews som r aktiva.

Allt frutom tg.

FRRE! Men bor i s pass liten stad, s det r inte ofta kommunen tar bort mlningar. Hr kan man ochs st tills nn ringer snuten eller ntt vktar bolag. Tror vi har securatas och flalkare hr.

Kan grna posta bilder p vra gamla fina mlningar om nn r intreserad!
Nn som bor utanfr uppsala mot sder hllet? runt sterby, alunda, gimo eller sthammar. Kontakta grna mig!
Citera
2006-01-02, 12:34
Medlem
storytellers avatar
Ni som bor i Stockholm kan, om ni vill, skriva vad som hnder lngs med den linje dr ni bor. Rda, grna, M-line och s vidare.
Eller vad som hnder i innerstan, om ni bor dr.
Omjligt att sammanfatta hela staden.
Citera
2006-01-02, 13:09
Medlem
brcks avatar
Liding kommun (Mrkrda linjen?)

Vilka r det som piecar mest i din stad fr tillfllet?
Hook, Zombix och Ibbo. Finns en del besk ifrn typ Erir ocks men vldigt, vldigt sllan.
Hook gr inte s mycket lngre, men de grejer som grs r ta mig fan helt enorma och underbara

Vem/vilka bombar mest?
En del ifrn NST, men det finns en hel del gamla hook-bombs kvar lite varstans. Hook bombade en satans massa stationer lngs lidingbanan fr inte s lnge sedan (veckor) fast det tvttades bort rtt snabbt. Finns en del spr kvar dock. S visst bombas det en del...

Rtt avsomnat p.g.a. det r en rikemanskommun. Verkar inte som om verklassen kr mycket direkt .

Vggar och berg. Lidingbanan (tgen) har vad jag vet aldrig mlats.

Ungefr lika mycket som det alltid har varit. Mycket pieces p liding drfr att det finns vldigt mnga platser som r enkla att st och mla ohindrat p samtidigt som vldigt mnga ser dem. Inte srskilt mycket sanering heller. Drav finns det flera gamla grejer kvar.
Funderar p att ta lite bilder ngon gng fr de saker som finns just nu r jvligt hq. Tycker jag i alla fall. Hook r aldrig fel
Citera
2006-01-02, 14:01
Medlem
Jag skulle grna vilja veta vad som hnder p sdermalm! Skulle vara skoj med lite information eftersom jag ska flytta dit p sommaren.

Tack
Citera
2006-01-02, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krix
Jag skulle grna vilja veta vad som hnder p sdermalm!
Vldigt mycket
Citera
2006-01-04, 21:58
Medlem
erphermans avatar
Trevlig trd.
I Bors kan scenen beskrivas med ett ord: DD!
Citera
2006-01-04, 22:55
Medlem
Kicker.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erpherman
Trevlig trd.
I Stockholm kan scenen beskrivas med ngra ord: MNGA TOYS F BRA.
Citera
2006-01-05, 01:53
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erpherman
Citat:
Ursprungligen postat av Kicker.
I Stockholm kan scenen beskrivas med ngra ord: MNGA TOYS F BRA.

sch, ni r bara sla...

Skmt och sido skulle trden passat betydligt bttre under sommarhalvret. Nu r betydligt frre aktiva och folk i allmnhet rr sig dessutom mindre fr att se vad som pgr p scenen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in